Lotnisko Chopina zamknęło czerwiec dwoma historycznymi rekordami. Pierwszy to liczba pasażerów odprawionych w ciągu jednego miesiąca, która wzrosła aż o 13,2 proc. w stosunku do roku ubiegłego i wyniosła 2 271 304 osób. Drugi to dobowa liczba pasażerów odprawionych na Lotnisku Chopina, która wyniosła 84 910 podróżnych. Łącznie od początku roku stołeczny port odprawił 11 019 860 osób. Lotnisko Chopina znajduje się w czołówce najszybciej rosnących lotnisk w Europie.
Zdecydowana większość pasażerów wybiera podróże w ramach strefy Schengen. W ciągu ostatnich 6 miesięcy liczba ta wyniosła 7 288 235 osób. Z rejsów krajowych skorzystało w tym okresie 798 666 osób. W czerwcu 2025 zrealizowano 17 123 pasażerskich operacji lotniczych (przylot lub odlot), a łącznie 18 317. Odsetek zajętych miejsc, tzw. Load Factor, był najwyższy w tym roku i wyniósł 83,6 proc.
Nieznaczne zmiany pojawiają się w strukturze wyboru przewoźników. Linie niskokosztowe zyskały jeden punkt procentowy (26 proc.) w udziale rynku, kosztem przewoźników tradycyjnych (61 proc.) w odniesieniu do ubiegłego roku. Odsetek klientów linii czarterowych pozostaje na tym samym poziomie – 13 proc.
– Czerwiec to kolejny rekordowy miesiąc pod względem liczby obsłużonych pasażerów. Świadczy to o rosnącej roli Lotniska Chopina w obsłudze ruchu lotniczego w Europie. Jeśli chcemy wzmacniać silną pozycję na lotniczej mapie regionu, musimy inwestować w rozwój. Lotnisko Chopina jest częścią większego planu, który zdefiniuje przyszłość polskiego lotnictwa na dekady. Modernizacja Lotniska Chopina to nie tylko konieczność wymuszona ograniczeniami infrastrukturalnymi portu. To szansa, którą właśnie wykorzystujemy, aby stworzyć warunki do błyskawicznego rozwoju CPK. Bez tych działań stracilibyśmy jako kraj ok. 32 mln pasażerów i zablokowali naturalny wzrost ruchu. Przeciwnicy modernizacji Lotniska Chopina, świadomie lub nie, działają na rzecz portów ościennych – Pragi, Wiednia czy Berlina, które w sposób naturalny przejmą ruch, który nie zmieści się w Warszawie. Tego nie będzie można odrobić. Plan modernizacji Lotniska Chopina przygotowaliśmy w taki sposób, aby jak największa część urządzeń czy elementów mogła zostać wykorzystana później w CPK lub na innych naszych lotniskach. Nawet jeśli się nie zamortyzuje to koszt całej inwestycji jest 30 razy mniejszy niż utrata 32 mln pasażerów. Bazując na danych ACI Europe możemy szacować, że Polska gospodarka utraciłaby ok 30 mld zł. które generują podróżujący – mówi Łukasz Chaberski, prezes zarządu PPL S.A.
Londyn przed Paryżem
Na szczycie rankingu tras regularnych utrzymuje się Londyn, natomiast dalej występują ciekawe przetasowania. Drugie miejsce zajmuje Paryż, następnie Amsterdam, Bruksela i Kopenhaga. W przypadku tras czarterowych nie ma takiego zaskoczenia. Na pierwsze miejsce wskoczyła turecka Antalya, za którą utrzymuje się egipska triada: Marsa Alam, Hurghada i Sharm el-Sheikh. Pierwszą piątkę, ze sporą stratą do liderów zamyka Rodos.
Wolumen odprawionego na Lotnisku Chopina cargo był najwyższy w tym roku i wyniósł 11.156 ton. Był to również drugi najwyższy wynik w historii portu (po październiku 2024). Łącznie od początku roku stołeczny port odprawił 63.202 tony cargo, o 18 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Wyróżnienie EVA za Dzień Gwiezdnych wojen na Lotnisku Chopina
26 czerwca Lotnisko Chopina zostało wyróżnione w prestiżowym konkursie Event Visionary Awards organizowanym przez Media & Marketing Polska, za wyjątkowy projekt związany z obchodami Star Wars Day, podczas którego terminal przemienił się w „Międzygalaktyczny Port Kosmiczny”. Akcja, zrealizowana we współpracy m.in. z The Walt Disney Company Polska, LEGO Polska oraz wydawnictwem Dressler zdobyła ogromne uznanie za swoją innowacyjność, kreatywność i skalę zaangażowania.
– To wyróżnienie pokazuje, że Lotnisko Chopina potrafi nie tylko sprawnie obsługiwać miliony pasażerów, ale także budować silną, nowoczesną markę poprzez kreatywne i angażujące projekty. „Star Wars Day” był świetnym przykładem tego, jak można połączyć wysoką jakość doświadczenia pasażerskiego z viralowym zasięgiem i emocjami. Takie działania są spójne z naszą strategią komunikacyjną i konsekwentnie wzmacniają wizerunek lotniska jako miejsca otwartego, innowacyjnego i bliskiego ludziom – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A. ds. strategii i marketingu.
Wyróżnienie przyznano za umiejętne połączenie doświadczenia offline z viralową kampanią w mediach społecznościowych, która wygenerowała prawie 11 milionów wyświetleń materiałów oraz tysiące interakcji (reakcji, udostępnień i komentarzy). Projekt przyciągnął uwagę nie tylko podróżnych, ale także szerokiego grona fanów popkultury i mediów, co przełożyło się na znaczące zwiększenie widoczności lotniska i pozytywnego postrzegania jego marki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.