Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

PPL zwiększy przepustowość lotniska Chopina. Zapowiedź przetargu


Wstecz Dalej

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-10-26 12:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PPL zwiększy przepustowość lotniska Chopina. Zapowiedź przetargu
fot. Chopin Airport
PPL zapowiada przetarg na wykonanie robót, których celem będzie zwiększenie przepustowości infrastruktury Lotniska Chopina w Warszawie. Zakres inwestycji przewiduje m.in. budowę i przebudowę dróg kołowania, płyt i stanowisk postojowych.
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” wysłało do dziennika urzędowego Unii Europejskiej wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze ogłoszenia przetargu na wykonanie robót budowlanych dla szeregu zadań inwestycyjnych, których celem jest zwiększenie przepustowość Lotniska Chopina w Warszawie. Takie zawiadomienie pozwoli zamawiającemu na zastosowanie krótszych terminów na składanie ofert. Zamówienie miałoby zostać ogłoszone w połowie listopada.

Nowe miejsca postojowe

Zakres inwestycji w rejonie PPS-5A i PPS-5B przewiduje zmianę konfiguracji 17 stanowisk postojowych oddalonych dla samolotów niepełnego kodu C na 13 stanowisk pełnego kodu C (np. dla Airbusów A320 czy Boeingów 737) wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, budowę nowych miejsc postojowych w rejonie pirsu południowego w zmiennej konfiguracji, zapewniającej możliwość ustawienia 4 samolotów kodu C lub 1 kodu E (Boeingi 747 do wersji 400 i cała rodzina Airbusów A330 oraz A340) i 2 kodu C wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, wyznaczenie pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej. 
Będzie to wymagało również zmiany lokalizacji masztów oświetleniowych oraz szaf zasilających oraz studni zasilania statków powietrznych w prąd 400 Hz wraz z przebudową kanalizacji kablowej.

Nowe drogi kołowania

Przewidziano również budowa dwóch niezależnych wjazdów na DS-1 w rejonie progu 29. Inwestycja obejmie budowę dwóch dróg kołowania wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, umożliwiające równoczesne oczekiwanie przed drogą startową dwóch samolotów kodu E,  wyburzenie istniejącej drogi kołowania E3, przebudowę drogi objazdowej dla pojazdów lotniskowych, a także budowę przedłużenia drogi kołowania E2 wraz z wyposażeniem nawigacyjnym. 

Kolejne zadanie dotyczy budowy drogi kołowania szybkiego zjazdu dla samolotów kodu E wraz z wyposażeniem nawigacyjnym w rejonie drogi kołowania DK-N2. Przeprowadzone zostaną prace remontowe dróg remontowych D4 i C1 wraz z ich dostosowaniem do obsługi samolotów kodu E.
 
Nowa płyta postojowa
 
Powstać ma również nowa płyta postojowa samolotów. Zadanie obejmuje wyburzenia m.in. istniejącej płyty postojowej samolotów, budynków cargo, węzła cieplnego oraz rozbiórki i odtworzenia w innej lokalizacji m.in. posterunku przy bramie wjazdowej i punktu segregacji odpadów oraz przebudowę płyty postojowej samolotów oraz płyty do odladzania dla 2 samolotów kodu C lub jednego kodu E. Przewidziano budowę czterech stanowisk postojowych oddalonych dla samolotów kodu C wraz z drogami kołowania i infrastrukturą jak pola techniczne dla sprzętu obsługi naziemnej, płyty postojowej na 15 stanowisk postojowych dla samolotów kodu C (w tym jednego alternatywnego dla samolotu kodu E) przy wydłużonym pirsie południowym. 

Jedno z zadań dotyczy budowy nowych odcinków dróg kołowania i przebudowa istniejących dla obsługi samolotów kodu E wraz z niezbędnym wyposażeniem nawigacyjnym oraz wyburzeniem 3 odcinków istniejących dróg kołowania. Powstać ma łącznik pomiędzy drogą kołowania S2 a drogą startową DS-3.

Zaplanowano również zmiana konfiguracji stanowisk postojowych 16 – 20. Siedem stanowisk postojowych kontaktowych zostanie dostosowanych do obsługi dla samolotów kodu E i alternatywnie kodu C, wraz z instalacją niezbędnej infrastruktury technicznej jak oświetlenie nawigacyjne i projektorowe oraz wyznaczeniem pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej.

W ramach inwestycji przy pirsie północnym, przewidziano dostosowanie istniejącej drogi kołowania do obsługi samolotów kodu E i alternatywnie równoległego użytkowania przez 2 samoloty kodu C wraz z niezbędnym wyposażeniem nawigacyjnym, a także dostosowanie 8 stanowisk postojowych kontaktowych do obsługi dla samolotów kodu E, wraz z instalacją niezbędnej infrastruktury technicznej jak oświetlenie nawigacyjne i projektorowe oraz wyznaczeniem pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej.

Nowa nawierzchnia

Ostatnie zadanie dotyczy  przebudowy płyty postojowej PPS-1. Przewidziano gruntowną przebudowę zdegradowanej nawierzchni płyty postojowej i dróg kołowania oraz dostosowanie do obsługi samolotów pełnego kodu C, obejmującą m.in. likwidację 8 stanowisk postojowych wraz z demontażem masztów oświetleniowych i instalacji zasilania, budowę stanowisk postojowych kodu B i pełnego kodu C oraz dróg kołowania wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, montaż masztów oświetleniowych wraz z instalacją zasilającą, wyznaczenie nowych pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej, przebudowę drogi objazdowej dla pojazdów lotniskowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Strajk nie sparaliżował przewoźnika. Ponad 90% lotów wystartowało

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Strajk nie sparaliżował przewoźnika. Ponad 90% lotów wystartowało

Tomasz Sniedziewski 25 października 2018

Bartolini Air: Lotnictwo biznesowe szansą dla portów regionalnych

Pasażer i linie lotnicze

Bartolini Air: Lotnictwo biznesowe szansą dla portów regionalnych

Roman Czubiński 19 października 2018

Prezes Bartolini Air: Jestem przeciwny CPK. Okęcie nie dochodzi do limitu przepustowości

Infrastruktura i lotniska

Prezes Bartolini Air: Jestem przeciwny CPK. Okęcie nie dochodzi do limitu przepustowości

Emilia Derewienko 17 października 2018

 

Kraków – ruch w październiku i nowości na lotnisku

Pasażer i linie lotnicze

Kraków – ruch w październiku i nowości na lotnisku

02 listopada 2018

KLM: Więcej miejsc na rejsach pomiędzy Krakowem a Amsterdamem

Pasażer i linie lotnicze

KLM: Więcej miejsc na rejsach pomiędzy Krakowem a Amsterdamem

02 listopada 2018

Rynek lotniczy w 2037 r. wedle IATA

Pasażer i linie lotnicze

Rynek lotniczy w 2037 r. wedle IATA

02 listopada 2018

A380 Emirates na nowych trasach

Pasażer i linie lotnicze

A380 Emirates na nowych trasach

02 listopada 2018

Ryanair porozumiał się z belgijskimi pracownikami

Prawo i polityka

Ryanair porozumiał się z belgijskimi pracownikami

02 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS