Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko Babice: Konsultacje społeczne dot. modyfikacji sieci punktów i tras VFR


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-11-09 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko Babice: Konsultacje społeczne dot. modyfikacji sieci punktów i tras VFR
fot. PAŻP
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej rozpoczyna konsultacje społeczne dotyczące modyfikacji sieci punktów i tras VFR w rejonie lotniska Babice (EPBC).
Propozycja zmiany wynika ze zidentyfikowanych w trakcie operacji na lotnisku EPBC potrzeb związanych z podniesieniem bezpieczeństwa lotów w rejonie lotniska Warszawa/Babice oraz potrzeby zmniejszenia hałasu na otoczenie lotniska EPBC.

W listopadzie 2020 roku na Konferencji organizowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego związek KTL AOPA Poland przedstawił pakiet propozycji zmian wokół lotniska Warszawa/Babice EPBC, opisany jako propozycja wspólnie wypracowana z większością stałych użytkowników lotniska, tj. Aeroklubem Warszawskim, Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym oraz Centrum Usług Logistycznych. Propozycja ta zawierała siedem postulatów, z czego jeden (likwidacja trasy VFR EPWA E- EPBC) został zrealizowany wcześniej, natomiast postulaty nr 5 i 6 zostały wstępnie odrzucone jako niezasadne lub niemożliwe do realizacji:

1. Likwidacja punktu EPBC LIMA;
2. Zmiana procedur utraty łączności w locie VFR w ATZ EPBC i RMZ EPWA;
3. Ustanowienie jednokierunkowych tras dolotowych/odlotowych pomiędzy punktem FOXTROTT a lotniskiem EPBC;
4. Powiększenie granic poziomych ATZ EPBC w kierunku punktu EPWA ZULU;
5. Powrót do stałej i zawsze obowiązującej wysokości kręgu (1800ft AMSL) w sektorze ATZ A;
6. Ustanowienie trasy VFR pozwalającej na ominięcie CTR EPMO pomiędzy punktami EPMO QUEBEC i EPWA JULIETT.

Dokument dot. konsultacji zawiera opis powyższych założeń po wstępnej weryfikacji i dostosowaniu koncepcji KTL AOPA do potrzeb służb ATS zapewnianych przez PAŻP oraz po przeanalizowaniu pod kątem zgodności z krajowymi i międzynarodowymi przepisami lotniczymi.

Przypominamy, że niedawno prokuratora wszczęła śledztwo w sprawie nadmiernego ruchu po kręgu do nauki pilotażu wokół lotniska Babice na Bemowie. Rosnąca w siłę od kilkunastu lat armia szkół pilotażu budzi największe emocje związane z nadmiernym hałasem na warszawskim lotnisku, wykorzystywanym również przez śmigłowce Komendy Głównej Policji, a także Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz prywatne i państwowe awionetki. Zdarza się, że awionetki przekraczają wyznaczony tzw. krąg nadlotniskowy i powodują trudny do zniesienia hałas, nie utrzymując wymaganej wysokości. 

– W odczuciu mieszkańców, a w szczególności Bemowa, Bielan i Żoliborza, oddziaływanie lotniska jest uciążliwe, nasila się od maja do października. Warszawiacy skarżą się na starty we wczesnych godzinach porannych w weekendy i inne dni wolne od pracy – wyjaśniła Justyna Glusman, dyrektorka-koordynatorka ratusza ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE






Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Chopina: Będzie poszerzenie OOU i podstawa do roszczeń za hałas?

Prawo i polityka

Lotnisko Chopina: Będzie poszerzenie OOU i podstawa do roszczeń za hałas?

Łukasz Malinowski 23 grudnia 2019

Warszawa-Babice jak węzeł gordyjski? Co dalej z lotniskiem na Bemowie

Prawo i polityka

Warszawa-Babice jak węzeł gordyjski? Co dalej z lotniskiem na Bemowie

Aleksander Domański 02 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5