Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT: Z Niemiec do Singapuru z przesiadką w Warszawie


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-07-10 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Z Niemiec do Singapuru z przesiadką w Warszawie
fot. P. Bożyk
Europa Wschodnia – Ameryka Północna oraz Europa Zachodnia – Azja – to główne kierunki podróży lotniczych, które zamierza oferować pasażerom PLL LOT. Miejscem przesiadek ma być warszawski hub (początkowo lotnisko Chopina, potem CPK). Atutem może okazać się bliskość Ukrainy oraz połączenia Warszawy z niewielkimi portami europejskimi, pozbawionymi bezpośrednich połączeń długodystansowych.
Strategicznym celem LOT-u jest budowa siatki połączeń pozwalającej pasażerom z Europy Środkowo-Wschodniej na dotarcie do warszawskiego hubu i przesiadkę do Azji i Ameryki. – Chcielibyśmy myśleć o tych pasażerach jako przesiadających się w Warszawie – deklaruje dyrektor Biura Siatki Połączeń w Polskich Liniach Lotniczych LOT, Robert Ludera. Już obecnie, jak twierdzi, ponad połowa pasażerów przewoźnika to podróżni tranzytowi. – Oczywiście, w dużej mierze są to osoby rozpoczynające podróż w portach krajowych, ale w ubiegłym roku z samej tylko Ukrainy przewieźliśmy pół miliona osób, z których ponad połowa podróżowała przez Warszawę dalej w świat – uściśla.

Ze względu na bliskość geograficzną i kulturową, a także potencjał ludnościowy i gospodarczy, źródłem dużego ruchu może okazać się dla LOT-u właśnie Ukraina. – To kraj trapiony różnorakimi problemami, ale skłonność do latania jest w nim na jeszcze niższym poziomie niż w Polsce czy średnio w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Dostrzegają to także inni przewoźnicy. Niewielka odległość pozwala nam na wykonywanie połączeń mniejszymi samolotami turbośmigłowymi Bombardier Q400 lub mniejszymi z większą częstotliwością. Przewoźnicy tacy jak np. Air France, musieliby wykonywać je większymi maszynami, ponosząc większe koszty. Nie mogą wobec tego zaoferować takiej częstotliwości jak my – podkreśla dyrektor.

Innym portem zapewniającym dużą liczbę pasażerów przesiadających się jest rumuński Kluż. Według danych podanych przez LOT mniej niż 1/3 pasażerów połączenia Kluż – Warszawa kończy lub zaczyna podróż w stolicy Polski. Pozostali przesiadają się na lotnisku Chopina na połączenia dalekiego zasięgu do Ameryki Północnej, Europy Zachodniej, Skandynawii, a coraz częściej – do Azji. – Właśnie do Azji wolumeny pasażerów rosną najszybciej, choć największą popularnością cieszą się nadal loty do USA – informuje Ludera. Polski przewoźnik usiłuje wykorzystać ten trend, uruchamiając połączenia do metropolii takich jak: Singapur, Delhi czy Kolombo.

Do siatki międzykontynentalnej LOT pozyskuje także pasażerów z Europy Zachodniej. Przewidziana dla nich oferta to przewozy między państwami „starej UE” a Azją z przesiadką w warszawskim hubie. – Zaczęliśmy wchodzić do mniejszych portów zachodnioeuropejskich jak Billund, Luksemburg, Hanower czy Norymberga, które nie mają połączeń długodystansowych. Oferujemy w takich portach atrakcyjną ofertę połączeń do Azji, jak i nasze połączenia wschodnioeuropejskie. Stąd też, między innymi, liczba rejsów, które otworzyliśmy do tych portów lotniczych: latamy tam dwa razy dziennie – mówi Krzysztof Siemiński, ekspert ds. rozwoju siatki połączeń w LOT.

– Chcemy w pewnym sensie zrównoważyć naszą siatkę azjatycką z atlantycką – deklaruje dyrektor LOT. Zastrzega jednak, że nie oznacza to proporcji 50:50 – jeśli taki wskaźnik w ogóle zostanie osiągnięty, to nieprędko. – Widzimy duży potencjał turystyczny i biznesowy. Szczególnym wyzwaniem są porty chińskie. Bardzo chcielibyśmy zwiększyć częstotliwość rejsów do Pekinu, dokąd obecnie oferujemy tylko 3 rejsy w tygodniu. Liczymy, że otwarcie nowego portu Daxing może nam to ułatwić – obecnie w Pekinie, podobnie jak w Szanghaju, nie ma już wolnych slotów – mówi Ludera. Wyraża też nadzieję, że władze lotnicze Polski i Chin przystąpią do rozmów o zwiększeniu częstotliwości lotów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Połączenia PLL LOT do Pekinu-Daxing to dobre posunięcie

Pasażer i linie lotnicze

Połączenia PLL LOT do Pekinu-Daxing to dobre posunięcie

Tomasz Śniedziewski 09 lipca 2019

LOT: W Europie Środkowej i Wschodniej ścigamy się z najlepszymi

Biznes i przemysł

LOT: W Europie Środkowej i Wschodniej ścigamy się z najlepszymi

Łukasz Malinowski/ Roman Czubiński 05 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5