Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT uzupełnia ofertę cargo technologią hybrydową SkyCell

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT uzupełnia ofertę cargo technologią hybrydową SkyCell
fot. LOT Cargo
Polskie Linie Lotnicze LOT i szwajcarski dostawca nowoczesnych kontenerów hybrydowych SkyCell podpisały umowę, która rozszerza możliwości LOT Cargo w zakresie przewozu leków i produktów farmaceutycznych (PIL). Dzięki zaawansowanej technologii, kontenery hybrydowe SkyCell gwarantują utrzymanie stałej temperatury transportu koniecznej przy przewozie wymagających przesyłek nawet do odległych rejonów świata.

Przewóz wyrobów farmaceutycznych wymaga od linii lotniczych zastosowania specjalistycznych rozwiązań i spełnienia restrykcyjnych norm gwarantujących bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość świadczonych usług. Farmacja to dla LOT-u bardzo ważny sektor globalnego transportu cargo, dlatego firma stale podnosi swoje kompetencje i doskonali ofertę kierowaną do przedsiębiorstw działających w tej branży. W lipcu ubr. LOT Cargo uzyskało certyfikat IATA CEIV Pharma, który zapewnił polskiemu przewoźnikowi miejsce w prestiżowym gronie 25 linii lotniczych posiadających udokumentowany i zatwierdzony System Zarządzania Jakością PIL QMS w zakresie obsługi przesyłek farmaceutycznych.

Stabilne parametry transportu leków na duże odległości

Umowa podpisana z firmą SkyCell to kolejny krok wyróżniający ofertę LOT Cargo na rynku. Nowoczesne kontenery hybrydowe umożliwiają zabezpieczenie temperatury w przedziale pomiędzy +15°C/+25°C, +2°C/+8°C, -30°C/-15°C i -60°C/-80°C, wymaganych między innymi do przewozu szczepionek.

Kontenery hybrydowe stanowią niezbędny element zintegrowanego, zimnego łańcucha dostaw oraz pozwalają na utrzymanie stabilnych parametrów transportu leków lub farmaceutyków nawet na duże odległości, zapewniają tym samym bezpieczeństwo całego procesu dostawy od producenta do odbiorcy.

– Konsekwentnie rozwijamy ofertę LOT Cargo w obszarze przewozów dla sektora farmaceutycznego, który według szacunków, tylko w Polsce rocznie wart jest co najmniej 100 mln zł. Kilka miesięcy temu ogłaszaliśmy uzyskanie prestiżowego certyfikatu CEIV Pharma Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), który daje nam pozycję lidera transportu przesyłek PIw regionie CEE. Podpisanie umowy z firmą SkyCell, która pozwoli wykorzystywać do przewozu kontenery hybrydowe, to kolejny etap rozwoju oferty LOT Cargo i krok do zbudowania w Warszawie hub-u dla przesyłek farmaceutycznych, dystrybuowanych na cały świat. Branża farmaceutyczna to rynek o unikalnych wymaganiach, dla którego kluczowy jest bezpieczny, bezpośredni i szybki transport. Dzięki odpowiedniemu zapleczu technologicznemu i rozwiniętej siatce połączeń dalekodystansowych realizowanych nowoczesną flotą, jesteśmy w stanie natychmiast spełnić te wymagania – podkreślił Michał Grochowski, Dyrektor Biura Cargo i Poczty w PLL LOT.

LOT Cargo przewozi leki i artykuły farmaceutyczne samolotem Boeing 787 Dreamliner. Przedni przedział ładunkowy wyposażony jest w system kontroli temperatury, który w efektywny sposób łączy dwa istotne elementy przewozu przesyłek PIL - kontrolę temperatury poprzez instalację na pokładzie samolotu, jak również poprzez kontener.

Redukcja ryzyka skoków temperatury

Kontenery hybrydowe oferowane przez SkyCell to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań w tym zakresie, wykorzystywane w transporcie przez wiodące firmy farmaceutyczne oraz największe linie lotnicze na świecie. Szwajcarska firma opracowała technologię, która redukuje ryzyko przy kontrolowanej wydajności poniżej 0,1 proc. skoków temperatury podczas transportu wrażliwych produktów.

– Dzięki naszej współpracy wykorzystamy bezpieczne i dostosowane do potrzeb transportu pharmy rozwiązania, zwiększając tym samym bezpieczeństwo transportów przesyłek farmaceutycznych. Nasi klienci mogą być spokojni o ich łańcuch dostaw – komentuje Nicola Caristo, Airline Partner Manager w SkyCell.

Kontenery hybrydowe SkyCell, posiadają zabezpieczenia w postaci technologii stałego monitorowania IoT, dzięki temu temperatura wewnątrz pojemnika znajduje się pod stałym nadzorem, aby zapewnić ochronę wrażliwych leków nawet w ekstremalnych warunkach. Dzięki wydajnej izolacji i najnowocześniejszej technologii chłodzenia, pojemniki utrzymują stałą temperaturę przez średnio 202 godziny (8,4 dnia), z możliwością przedłużenia czasu pracy poprzez automatyczne systemy ponownego ładowania baterii w komorze chłodniczej lub ciężarówce typu reefer.

Rozwiązanie w postaci kontenerów wielokrotnego użytku jest łatwe w obsłudze i samoczynnie się ładuje bez konieczności stosowania wtyczek lub suchego lodu, co ogranicza możliwość popełnienia błędu przez człowieka. Wydajna i lekka konstrukcja pojemników SkyCell zmniejsza emisję dwutlenku węgla nawet o 50 proc. Wszystkie pojemniki SkyCell nadają się do recyklingu, co pozwala również na utrzymanie standardów polityki zrównoważonego rozwoju realizowanej przez LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Pasażer i linie lotnicze

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Mateusz Kieruzal 10 lipca 2025

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Pasażer i linie lotnicze

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Mateusz Kieruzal 10 lipca 2025

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij