Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: SP-LVB po przeglądzie w CSAT. Wszystkie MAX-y wykonują loty z pasażerami

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
30-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: SP-LVB po przeglądzie w CSAT. Wszystkie MAX-y wykonują loty z pasażerami
fot. Piotr Bożyk
Do czterech boeingów 737 MAX 8 (SP-LVA, SP-LVC, SP-LVD i SP-LVF) Polskich Linii Lotniczych LOT dołączył ostatnio, po przeglądzie w Czech Airlines Technics (CSAT), piąty o rejestracji SP-LVB. Obecnie wszystkie posiadane przez PLL LOT MAX-y wykonują połączenia z pasażerami.

Pierwszy MAX LOT-u (SP-LVD) wystartował w środę (24 marca) po godzinie 16:45 z Warszawy do Oslo w rejs z pasażerami, inaugurując tym samym powrót MAX-ów do obsługi regularnych połączeń polskiego przewoźnika. Od tamtego dnia MAX-y w zależności od zapotrzebowania wykonują rejsy do wybranych miast w Europie, ale także krajowych połączeń dostępnych w ofercie LOT-u. Przed rejsem z pasażerami każda z maszyn przeszła wymagane przez regulatora lotniczego EASA modyfikacje. Ponadto, dbając o maksymalny poziom bezpieczeństwa i komfort pasażerów, LOT zdecydował się dodatkowo skierować każdy z pięciu MAXów na przegląd ciężki i oblot techniczny potwierdzający pełną funkcjonalność i bezpieczeństwo samolotu w powietrzu.

W piątek 26 marca pierwszy rejs na tej samej rotacji wykonał samolot o rejestracji SP-LVF. Trzeci 737 MAX powrócił 11 kwietnia wykonując rejs na rotacji do Paryża. Natomiast czwarty MAX o rejestracji SP-LVA wykonał 19 kwietnia pierwszy rejs do Londynu (LHR). Ostatni z pięciu lotowskich MAX-ów SP-LVB dołączył do pozostałych 29 kwietnia br.

Sytuacja z 737 MAX we flocie PLL LOT:

  • 737 MAX 8 – SP-LVA – 19.04 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Londyn (LHR)
  • 737 MAX 8 – SP-LVB – 29.04 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa - Wrocław
  • 737 MAX 8 – SP-LVC – 11.04 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Paryż
  • 737 MAX 8 – SP-LVD – 24.03 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Oslo
  • 737 MAX 8 – SP-LVF – 26.03 br. pierwszy rejs z pasażerami na trasie Warszawa – Oslo
Flota PLL LOT składa się obecnie z 73 samolotów: sześciu boeingów B737-800, pięciu B737 MAX 8, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9, 12 DeHavilland Dash 8-400, sześciu embraerów E170, 10 E175, czterech E190 oraz 15 E195. Przewoźnik oczekuje na dostawę 12 maszyn: dwóch boeingów B787-9 Dreamliner oraz 10 B737 MAX 8.

CSAT zapewnia obsługę boeingów 737 MAX, pierwszym klientem LOT

Czech Airlines Technics (CSAT) będzie zapewniać klientom obsługę techniczną boeinga 737 MAX. Dzięki nowemu zezwoleniu otrzymanemu od Urzędu Lotnictwa Cywilnego Republiki Czeskiej, CSAT rozszerzył ofertę usług świadczonych przez swój dział obsługi technicznej. Remonty najnowocześniejszej wersji tego typu samolotu będą wykonywane w hangarze Czech MRO na lotnisku Václava Havla w Pradze. Polskie Linie Lotnicze LOT zostały pierwszym klientem dla B737 MAX w połowie kwietnia 2021 r.

– Samoloty boeing 737 MAX trafiają do flot linii lotniczych na całym świecie. Dlatego uznaliśmy, że teraz jest właściwy moment, aby rozszerzyć nasze portfolio usług o ten typ samolotu, oferując tym samym klientom naszą pomoc przy ich stopniowym powrocie do służby. Ponadto, cichsze, bardziej ekonomiczne i bardziej przyjazne dla środowiska samoloty będą coraz bardziej poszukiwane ze względu na obecną sytuację w lotnictwie i większy nacisk na zrównoważone podróżowanie. W związku z tym staną się one również przyszłym kierunkiem rozwoju naszego działu podstawowej obsługi technicznej – powiedział Pavel Haleš, prezes zarządu Czech Airlines Technics.

Polskie Linie Lotnicze LOT są pierwszym klientem, z którym CSAT zawarł umowę o współpracy po uzyskaniu nowej autoryzacji. Od połowy kwietnia 2021 r. mechanicy CSAT wykonywali przegląd 737-8 MAX (SP-LVB) dla polskiego narodowego przewoźnika. Jest to historycznie pierwszy remont tego typu samolotu wykonywany w hangarze F w Pradze. Ponadto, rozszerzenie portfolio usług w zakresie obsługi technicznej będzie sprzyjać długofalowej współpracy nie tylko z LOT-em, ale również z innymi klientami z segmentu przewoźników lotniczych i firm leasingowych.

W ubiegłym roku, pomimo pandemii COVID-19, która miała duży wpływ na cały sektor lotniczy, Czech Airlines Technics zdołał z powodzeniem wykonać ponad 70 przeglądów na samolotach boeing 737, airbus A320 i ATR 42/72. Finnair, Transavia Airlines, Czech Airlines, Smartwings i NEOS to jedni z najważniejszych klientów Czech Airlines Technics w dziale obsługi technicznej. W 2020 roku zespół mechaników CSAT pracował również nad projektami dla nowych klientów, a mianowicie Jet2.com, Austrian Airlines oraz klientów zarówno z sektora rządowego, jak i prywatnego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij