Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Irlandii. Rynek trudny, ale spróbować warto?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT poleci do Irlandii. Rynek trudny, ale spróbować warto?
fot. PLL LOT
Od 23 sierpnia PLL LOT zamierza regularnie latać na trasie Warszawa – Dublin. Przez ostatniej kilkanaście lat Irlandia stała się drugim domem dla tysięcy Polaków, ale obsługę tras na Zieloną Wyspę zdominowali przewoźnicy niskokosztowi.

PLL LOT będzie latał do Dublina od końca sierpnia cztery razy w tygodniu. Obecnie w tym mieście żyje ponad 50 tys. osób polskiego pochodzenia. Według danych za 2019 r., liczba podróżujących między Polską a Dublinem sięgnęła nawet 850 tys. osób. Przewoźnik w swoim komunikacie podkreślał, że połączenie ma duży potencjał biznesowy, a w irlandzkiej stolicy swoje europejskie siedziby ulokowali najwięksi potentaci z Doliny Krzemowej.

Bezpośrednie połączenie lotnicze z Dublinem było ważnym punktem w rozwoju zachodnioeuropejskiej siatki LOT-u. Ze względu na dużą liczbę mieszkających w Irlandii Polaków, nasza obecność w tym kraju była tylko kwestią czasu. Dzisiaj możemy zaproponować rodakom najwygodniejszy sposób podróży do Dublina prosto z głównego lotniska w Warszawie – mówił kilka dni temu Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.

Gdzie jest popyt?

– LOT jest w strategicznie bardzo trudnym miejscu, bo jego model biznesowy, oparty o budowę dalekodystansowego hubu dla szeroko rozumianej Europy Środkowo-Wschodniej, jest po prostu niemożliwy do realizacji ze względu zarówno na brak popytu, jak i ograniczenia na granicach wielu państw. Na tym tle rynek tradycyjnie zdominowany przez linie niskokosztowe, czyli turystyczny oraz dla emigrantów zarobkowych w obrębie Europy, wyróżnia się nieco lepszym popytem. Nic więc dziwnego, że LOT najpierw uruchomił mnóstwo lotów wakacyjnych, a teraz trasę do Dublina, czyli jeden z głównych kierunków dla emigrantów zarobkowych – zauważa Dominik Sipiński, ekspert lotniczy i analityk portalu ch-aviation.

Dodaje przy tym, że dla LOT próba konkurencji z Ryanairem jest bardzo dużym ryzykiem, zwłaszcza w czasach, gdy low-costy agresywnie wykorzystują swoją lepszą sytuację finansową do ekspansji kosztem linii tradycyjnych. – Polska linia jest więc między młotem a kowadłem – swojego modeli biznesowego realizować zbytnio nie może, za to do rywalizacji z low-costami na ich zasadach jest słabo przygotowana – mówi Dominik Sipiński, ekspert lotniczy i analityk portalu ch-aviation.

Pandemia wymusza zmiany

W podobnym tonie wypowiada się także Sebastian Gościniarek z BBSG, który podkreśla, że LOT musi poszukiwać pracy dla floty i załóg, którymi dysponuje. Stąd wejście przewoźnika w nowe dla niego segmenty rynku na których do tej poru nie konkurował z operatorami niskokosztowymi.

– LOT ma swoje plusy w walce konkurencyjnej na kierunku do Dublina, np. ofertę pokładową, operacje z Lotniska Chopina, ale do tego będzie musiał dołożyć bardzo niską cenę. Czy zatem wyjdzie na swoje? Pewnie przykładając racjonalny rachunek ekonomiczny stosowany przed pandemią będzie mu trudno. Ale są przecież także inne „zyski” w postaci utrzymania certyfikatów dla samolotów i załóg oraz drobne, ale jednak przychody – mówi Gościniarek. – Obecnie sytuacja rynkowa jest trochę zwariowana więc trudno przykładać do niej stare standardy. Wydaje się, że takie połączenia jak wakacyjne, czy na kierunkach emigracyjnych będziemy jeszcze długo widzieli – podkreśla ekspert z BBSG.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Pasażer i linie lotnicze

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Mateusz Kieruzal 10 lipca 2025

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Pasażer i linie lotnicze

LOT szykuje powrót na Ukrainę

Mateusz Kieruzal 10 lipca 2025

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij