Od stycznia do listopada Polskie Linie Lotnicze LOT przewiozły niemal 10,8 mln pasażerów. W ciągu jedenastu miesięcy było ich więcej niż w całym poprzednim roku.
W listopadzie LOT przewiózł ponad 840 tys. pasażerów i wykonał ponad 8,3 tys. operacji lotniczych. Liczba podróżujących była więc większa o 6,2 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To wystarczyło, żeby już po jedenastu miesiącach poprawić wynik całego poprzedniego roku.
Od stycznia do końca listopada 2025 r. LOT przewiózł niemal 10,8 mln pasażerów, czyli o 9,2 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba wykonanych operacji lotniczych przekroczyła 107 tys. i była o 7,9 proc. większa niż przed rokiem.
Już po jedenastu miesiącach LOT przewiózł o niemal 100 tys. pasażerów więcej niż w całym poprzednim roku, a zatem 2025 stał się najlepszym w historii przewoźnika. Wszystko wskazuje na to, że do końca grudnia liczba przewiezionych pasażerów znacząco przekroczy 11,6 mln.
– Po jedenastu miesiącach 2025 przebiliśmy barierę 11 mln. przewiezionych pasażerów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to kolejny rekordowy, w historii PLL LOT, rok. Dziękujemy za każdą z tych podróży i zapraszamy do odkrycia inspiracji do kolejnych kierunków z naszej bogatej siatki połączeń – mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy PLL LOT.
W przyszłym roku możemy spodziewać się dalszego wzrostu liczby pasażerów, zarówno w oparciu o rozbudowę siatki z portów regionalnych (tylko w grudniu przewoźnik ogłosił
trzy nowe trasy z Gdańska), w ramach strategii rozwoju połączeń z mniejszych portów przed otwarciem CPK, jak i w oparciu o nowe trasy długodystansowe z Warszawy
do Bangkoku i
San Francisco ogłoszone odpowiednio w listopadzie i grudniu.
Oprócz wspomnianych połączeń w przyszłym roku ruszą także trasy z Warszawy do Malagi, Bolonii, Porto, Ałmaty, Heraklionu i na Majorkę. Z Krakowa polecimy do Rzymu, Madrytu i Barcelony, a z gdańska do Stambułu.
Obecnie flota PLL LOT składa się z 85 samolotów: sześciu boeingów B737-800, 18 B737 MAX, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9 Dreamliner oraz 47 embraerów E-Jet: pięciu E170, 15 E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), ośmiu E190, 15 E195 oraz trzech E195-E2. Pod koniec października LOT wycofał z floty embraera E195 (
SP-LNP).
Przewoźnik oczekuje na dostawę 55 samolotów:
20 airbusów A220-100 i
20 A220-300, a także
13 boeingów B737-8 MAX oraz
dwóch używanych B787-8 Dreamliner.