Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT odbiorcą B737 MAX 8 po Bonza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT odbiorcą B737 MAX 8 po Bonza
fot. Piotr Bożyk
Choć dostawy nowych B737 MAX 8 dla LOT-u będą opóźnione, to flota polskiego flagowca powiększy się w najbliższym czasie o jednego nowego wąskokadłubowca amerykańskiej produkcji i cztery używane MAX-y, które wcześniej użytkowały upadłe australijskie linie lotnicze Bonza.

Narodowy przewoźnik lotniczy Rzeczypospolitej Polskiej zwiększa liczebność floty. Każdy, kolejny samolot pozwala liniom na uruchamianie kolejnych tras. W ostatnim czasie do siatki połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT dołączyły:stolica Grecji, Taszkent w Uzbekistanie, rumuńska Oradea oraz Rijad w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Z kolei pod koniec października LOT przywróci rejsy na Cypr, w listopadzie przewoźnik znad Wisły zainauguruje bezpośrednie połączenia lotnicze między Warszawą a Innsbruckiem, a w lutym 2025 roku rozpocznie się realizacja lotów do stolicy Portugalii.

Aby rozwój sieci tras nie został zahamowany konieczny jest odbiór kolejnych samolotów. Jak Rynek Lotniczy informował, Polskie Linie Lotnicze LOT zostały poinformowane, że odbiór fabrycznie nowych B737 MAX 8, który został zaplanowany na rok 2025, będzie opóźniony, co ma związek z problemami amerykańskiej producenta samolotów. Aby stabilność operacyjna nie została utracona, a nowe trasy otwierane przewoźnik zdecydował się na rozwiązanie pomostowe.

W sierpniu do floty LOT-u dołączy jeden nowy wąskokadłubowy boeing nowej generacji – pod koniec lipca do Seattle poleci zespół polskiego operatora, który będzie nadzorował proces odbioru nowej maszyny. Oprócz samolotu o znakach rejestracyjnych: SP-LVO, narodowy przewoźnik pozyska cztery B737 MAX 8 z rynku wtórnego. Są to samoloty, które wcześniej użytkowały upadłe niedawno australijskie linie lotnicze Bonza. Dwie maszyny są już w Warszawie. Jeden boeing (SP-LVT, wcześniej VH-UJK) przyleciał na Lotnisko Chopina 7 czerwca, z kolei od 25 czerwca na płycie postojowej „Okęcia” stacjonuje drugi B737 MAX 8 (VH-UJT).

Zarówno VH-UJT, jak i VH-UKH, oraz VH-UIK, zostały zgłoszone do wpisu do polskiego rejestru statków powietrznych. Samoloty, oprócz pierwszej części numeru rejestracyjnego – SP, która jest kodem Polski, nie mają jeszcze przydzielonych drugich części znaków rejestracyjnych. MAX-y LOT-u otrzymują rejestrację SP-LV*, gdzie ostatni znak to kolejna litera z alfabetu. Dwa boeingi (VH-UKH i VH-UIK) stacjonują tymczasowo w porcie lotniczym we francuskiej Tuluzie.

Wszystkie B737 MAX 8 posiadają wyłącznie konfigurację klasy ekonomicznej. SP-LVT będzie mógł zabrać na pokład 189 pasażerów, podczas gdy MAX-y po Bonzie będą mogły pomieścić maksymalnie 186 podróżnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czarter do Kolumbii. Egzotyczna nowość Itaki

Pasażer i linie lotnicze

Czarter do Kolumbii. Egzotyczna nowość Itaki

Itaka 09 lipca 2025

Bliżej rozbudowy A2 Łódź – Warszawa. Rusza przetarg

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

Czarter do Kolumbii. Egzotyczna nowość Itaki

Pasażer i linie lotnicze

Czarter do Kolumbii. Egzotyczna nowość Itaki

Itaka 09 lipca 2025

Bliżej rozbudowy A2 Łódź – Warszawa. Rusza przetarg

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

LOT. B737 MAX SP-LVD powrócił do latania

Piotr Bożyk 04 lipca 2025

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka przyszłość lotów nad Syberią?

Łukasz Malinowski 04 lipca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij