Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT: Możliwe czartery z kibicami do Kataru


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-04-19 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Możliwe czartery z kibicami do Kataru
fot. Piotr Bożyk
Polskie Linie Lotnicze LOT nie planują wykonywać regularnych rejsów do Dohy w związku z odbywającymi się w Katarze na przełomie listopada i grudnia mistrzostwami świata FIFA w piłce nożnej. Polski flagowiec informuje redakcję Rynku Lotniczego, że możliwe są natomiast loty czarterowe z kibicami. Nie będzie w tym brał udziału PZPN. Na ten moment ceny biletów lotniczych do tego bliskowschodniego państwa są horrendalnie wysokie.
Fani, którzy mają szczęście zdobyć bilety na Mistrzostwa Świata FIFA odbywające się w Katarze, mogą mieć pod ręką kolejną kosztowną przeszkodę. Odkąd ruszyła pierwsza faza sprzedaży biletów na mecze mundialu, linie lotnicze gwałtownie podniosły ceny lotów do i z Kataru, w czasie trwania turnieju. Gwałtowny wzrost cen jest echem obaw fanów, którzy będą musieli teraz zapłacić nawet dziesięć razy więcej niż normalna cena biletu lotniczego do Dohy, a to oprócz kosztów biletów na mecz, noclegów, których nie można zarezerwować przez popularne platformy czy wyżywienia.

Polskie Linie Lotnicze LOT nie są zainteresowane otwarciem regularnych połączeń. W czasie trwania fazy grupowej jak i play-off w przypadku awansu biało-czerwonej reprezentacji możliwe są loty czarterowe, które byłyby wykonywane przez samoloty należące do polskiego flagowego przewoźnika. – Na ten moment nie planujemy wykonywać rejsów rozkładowych do Kataru, możliwe są za to rejsy czarterowe dla kibiców. W przypadku uruchomienia rejsów będziemy informować w osobnym komunikacie – przekazało redakcji Rynku Lotniczego Biuro Prasowe Polskich Linii Lotniczych LOT.

Organizacją lotów czarterowych dla kibiców nie będzie zajmował się Polski Związek Piłki Nożnej, co potwierdził Rynkowi Lotniczemu rzecznik prasowy PZPN, Jakub Kwiatkowski. – Jedyne czartery, jakie PZPN będzie organizował to czarter dla drużyny i ewentualnie drugi samolot dla rodzin zawodników i członków sztabu szkoleniowego oraz sponsorów i gości PZPN – powiedział naszej redakcji rzecznik PZPN. Piłkarze reprezentacji Polski do Kataru na pewno polecą samolotem LOT-u, gdyż związek współpracuje z liniami od dłuższego czasu, a przewoźnik świadczy usługi transportu lotniczego, kiedy kadra podróżuje na zagraniczne mecze, zgrupowania czy turnieje finałowe.

Bardzo drogie bilety z Polski

Oczywiste jest, że od momentu awansu Polski na turniej finałowy MŚ 2022 w piłce nożnej, kibice naszej reprezentacji chcieliby obejrzeć mecze polskiej drużyny na mundialu na żywo. Problem w tym, że ceny przelotów z Polski do Państwa Katar to duże obciążenie finansowe. Mimo to, chętnych na bilety lotnicze nie brakuje. Mundial będzie rozgrywany w dniach od 21 listopada do 18 grudnia bieżącego roku. Obecnie dostępne są bezpośrednie loty z warszawskiego lotniska Chopina do portu lotniczego Doha-Hamad, które wykonywane są przez katarskie linie lotnicze Qatar Airways. Codzienne rejsy trwają 5 godzin i 25 minut. W kwietniu Qatar Airways sprzedaje bilety w jedną stronę za w granicach 1500-1700 zł. W czasie trwania rozgrywek mistrzowskich cena biletu wzrasta do astronomicznej kwoty trzech tysięcy zł.

Bilety tam i z powrotem to wydatek około pięciu tysięcy. W niektóre dni, przy krótszym czasie pobytu na miejscu, ceny przelotów dochodzą do niebagatelnej kwoty 9 tys. zł. Niemieckie linie lotnicze Lufthansa ujawniły swoje plany dotyczące piłkarskich mistrzostw świata w Katarze. Narodowy przewoźnik Niemiec między 14 listopada a 19 grudnia 2022 roku specjalnie dla fanów futbolu zaoferuje w sumie 25 lotów z Frankfurtu nad Menem do Dohy. Pięć w tygodniu mundialowych rejsów, oznaczonych numerem LH620, obsłużą czterosilnikowe airbusy A340-300. Podróż Lufthansą to wydatek obecnie około 5000 zł.

Do Kataru można dostać się także tureckimi liniami lotniczymi Turkish Airlines. Cena lotów, które cechują się krótkim czasem przesiadki na nowym lotnisku w Stambule zaczyna się od sześciu tysięcy w obie strony. Bilet na podróż tylko do Kataru to wydatek rzędu 3500 zł. Z Krakowa oraz Warszawy można także polecieć brytyjskim liniami lotniczymi British Airways. Wybór tego przewoźnika wiąże się z obowiązkową zmianą lotniska Heathrow na Gatwick. Przelot w obie strony teraz kosztuje około 7500 zł.

Do Dohy kibicie mogą także dostać się poprzez Dubaj i Abu Zabi, gdzie tanie linie lotnicze Wizz Air oferują rejsy w obie strony w cenie około 1200 zł. Lecz tutaj kończą się dobre informacje, ceny bezpośrednich lotów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich do pobliskiego Kataru to dodatkowy koszt od czterech do pięciu tysięcy. Warto dodać, że czas przelotu pomiędzy dwoma państwami to zaledwie 45 minut. Z powodu dużego zainteresowania Qatar Airways trzy loty dziennie obsługuje samolotami szerokokadłubowymi, tj. boeingiem 777-300ER, airbusem A350 oraz A330.

Taryfy w Zatoce Perskiej i Ameryce wystrzeliły „w kosmos”

Ceny lotów na poziomie regionalnym dramatycznie wzrosły, na przykład cena przelotu w jedną stronę z Dubaju do Dohy w dniu 20 listopada wynosi pomiędzy 4700 zł a 7000 zł, w porównaniu ze przeważnie średnią taryfą w wysokości średnią 600 zł w normalny dzień. Bilety w obie strony w tych samych terminach kosztują prawie 10 tys. złoty.

Loty w jedną stronę z omańskiego Maskatu w tym samym dniu wzrosły do ponad 3500 zł. Najtańsze taryfy biletowe do Rijadu w Arabii Saudyjskiej również osiągnęły około 3500 zł w jedną stronę, a ceny z każdym dniem stale rosną. Z innych państw z regionu Zatoki Perskiej rejsy do Kataru wynoszą obecnie od 8 do 11 500 zł za przelot w klasie ekonomicznej. Ceny różnią się w zależności od miejsca wylotu i dnia potencjalnej podróży.

Loty w obie strony w klasie ekonomicznej liniami Etihad Airways z wylotem 20 listopada i powrotem 22 listopada są obecnie wyceniane na około 4 tys. złoty, a Emirates nie przyjmuje obecnie rezerwacji na wskazane daty podróży. Loty w klasie ekonomicznej w obie strony z Dubaju do Doha przed finałem również kosztują ponad 10 tys. złoty za przelot katarskimi liniami w dniach 17-19 grudnia. W te same dni loty tanimi liniami lotniczymi flydubai kosztuje teraz ponad 9 tys. Cena lotów w obie strony w klasie ekonomicznej liniami Etihad Airways w tych samych terminach wynosi 3000 zł, podczas gdy ten sam lot Etihad w przyszłym tygodniu kosztuje niecałe 900 zł.

Na kontynencie amerykańskim tylko Kanada, Brazylia i Stany Zjednoczone oferują bezpośrednie loty do Kataru. Pasażerowie z innych miejsc musza wybrać podróż z jedną lub większą ilością przesiadek, aby dotrzeć na teren Mistrzostw Świata FIFA. Fani z tych stron świata od teraz powinni zacząć oszczędzać. Ceny biletów z Argentyny do Doha w dniu 20 listopada dochodzą do astronomicznej kwoty 20 tys. zł za przelot liniami Qatar Airways w jedną stronę, podczas gdy bilety z Anglii wzrosły do sześciu tysięcy złotych. Kibice z Brazylii obecnie za lot muszą zapłacić ponad 15 tys. zł, a prawie dwukrotnie więcej za bilet w obie strony za przelot klasie ekonomicznej.

Szansa LOT-u

Potencjalne loty czarterowe do Kataru oferowane przez Polski Linie Lotnicze LOT mogą znaleźć uznanie i zainteresowanie polskich fanów piłki nożnej, którzy będą chcieli na żywo wspierać swoją drużynę. Polska reprezentacja na pewno rozegra trzy mecze grupowe, w których zmierzy się z Arabią Saudyjską, Argentyną oraz Meksykiem. W takim przypadku samoloty LOT-u mogą wykonać w najgorszym wypadku trzy rejsy do Kataru i z powrotem z kibicami do Polski. Samolot, który wyląduje w Doha w drodze powrotnej pewnie będzie wracał pusty, chyba, że polski przewoźnik zaoferuje dodatkowy rejs pasażerski np. z pobliskiego Dubaju, gdzie samolot doleci i zabierze pasażerów do Polski. W przypadku wyjścia Polski z grupy pojawia się szansa na kolejne loty. Specjalne rejsy czarterowe PLL LOT wykonywały już dla pielgrzymów udających się na Światowe Dni Młodzieży, które odbywały się w 2019 r. w Panamie.

Na koniec pozostaje pytanie w jakiej cenie polski przewoźnik zamierza sprzedawać bilety na poszczególne rejsy. Patrząc na ceny przelotów innych linii lotniczych można się zastanawiać czy będą to taryfy wysokomarżowe czy raczej z uwzględnieniem sytuacji finansowej przeciętnego polskiego kibica.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Słowacja tnie kolejowe połączenia

Pasażer i linie lotnicze

Słowacja tnie kolejowe połączenia

18 czerwca 2022

PLL LOT już lata z Jasionki do Olsztyna

Biznes i przemysł

PLL LOT już lata z Jasionki do Olsztyna

18 czerwca 2022

Amsterdam-Schiphol ustala dzienny limit podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Amsterdam-Schiphol ustala dzienny limit podróżnych

18 czerwca 2022

Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity

Biznes i przemysł

Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity

17 czerwca 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5