Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

LOT. Kto dostarczy nowe fotele?


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2021-12-03 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
fot. Piotr Bożyk
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
LOT. Kto dostarczy nowe fotele?
Collins, Geven, Recaro i Safran zaprezentowały produkowane przez siebie fotele lotnicze, które mogłyby pojawić się w nowych wąskokadłubowych samolotach Polskich Linii Lotniczych LOT już w 2023 roku. Z ofertą mogli zapoznać się nie tylko przedstawiciele przewoźnika, ale również touroperatorzy.
W roku 2023 w PLL LOT powinny pojawić się nowe samoloty wąskokadłubowe. Przedstawiciel przewoźnika nie ujawnił, na jaki nowy samolot regionalny się zdecyduje, ale w ostatnich miesiącach wymieniane
były Airbus A220 oraz Embraer E2. Dodatkowo, od początku 2022 roku rozpocznie się proces zwrotu do leasingodawców najmniejszych samolotów z floty LOT-u – Bombardierów Q400, a tym samym pojawi się szansa na ujednolicenie floty. Zanim rozpocznie się dostarczanie nowych maszyn przewoźnik musi zdecydować o wyborze wyposażenia.

Kluczowe w tym zakresie są fotele, decydujące o jakości podróży samolotem. Na spotkaniu zorganizowanym w Warszawie przedstawiciele LOT-u oraz krajowych touroperatorów mieli możliwość zapoznania się z
rozwiązaniami oferowanymi przez największych światowych producentów.

– Najważniejszymi osobami w trakcie podróży są pasażerowie, gdyż to oni spędzają najwięcej czasu na pokładzie lotowskich samolotów – powiedział Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT. Dodał przy tym, że nowe maszyny i ich wyposażenie mają odzwierciedlać oczekiwania osób wybierających narodowego przewoźnika. Dzięki nowym fotelom poprawie ma ulec komfort pasażerów. Mają one także współgrać z wprowadzanymi w ostatnich miesiącach rozwiązaniami, takimi jak dostęp do ponad 1000 tytułów polskich i zagranicznych poprzez system e-prasy, czy zamontowany na pokładzie boeingów B737 system bezprzewodowej rozrywki pokładowej.

W pokazie wzięło udział czterech przedstawicieli firm zajmujących się produkcją foteli lotniczych. Recaro – niemiecki producent ze Stuttgartu, którego fotele znajdziemy m.in. w nowej klasie ekonomicznej premium
Emirates czy na pokładach Qatar Airways; włoski producent z Neapolu – Geven, który jest dostawcą foteli dla niemieckiej Lufthansy, a także amerykański Collins Aerospace, współpracujący m.in z indyjską Vistarą,
która w airbusie A321 wybrała trzyklasową konfigurację kabiny, oraz francuski Safran, dostarczający wyposażenie dla airbusów A350 należących do Air France.

Uczestnicy spotkania mogli sami przekonać się o tym, jak sprawdzają się rozwiązania zaprezentowane przez producentów. Każdy z nich udostępnił jeden model w dwóch lub trzech wersjach różniących się wyposażeniem. Fotele ustawiono w odległości 28 lub 30 cali, i dodatkowe ich wyposażenie obejmowało takie elementy jak: zagłówki, uchwyty na tablet lub telefon czy wieszaki na ubranie. Szczególnie interesujące są rozwiązania w zakresie miejsca do położenia urządzenia mobilnego, co wynika to z rosnącej popularności mobilnych systemów IFE.

Recaro pokazało fotele SL3710, SL3510 oraz ulepszoną w zagłówki BL3510 - ten ostatni model wyróżnia indywidualnie dopasowujący się do głowy zagłówek z sześciopłaszczyznową regulacją. Jak zapewnia producent, fotele są bardziej ergonomiczne, węższe i lżejsze od poprzedników. Materiały wykorzystane do produkcji pochodzą z recyklingu. To właśnie te fotele miały być użytkowane przez PLL LOT w pozostałych B737 MAX-8.

Collins Aerospace przedstawił swoje fotele z serii Pinnacle, które mają charakteryzować się większą ergonomią, przestrzenią oraz nowoczesnym designem. Bogatsza wersja fotela wyposażona jest w pełni rozkładany stolik, uchwyt na tablet bądź smartfon. Geven, zaprezentował siedzenia z serii Elemento, które stworzona z największą troskę o wygodę i komfort pasażerów podróżujących w ekonomicznej klasie na dłuższych rejsach. Zwiększona została przestrzeń na nogi, a fotel jest lekki.

Czwarty producent, Safran, wystawił fotel Z110i. Ten fotel, jak wskazuje producent, jest popularny wśród użytkowników airbusa A220 i i E-Jetów Embraera. To o tyle interesujące, że pozyskaniem takich maszyn zainteresowany jest PLL LOT. Obecnie minimalny czas oczekiwania na nowe fotele w podstawowej wersji to około 5 miesięcy. Jeżeli wybrany przez przewoźnika wariant będzie bogato wyposażony to okres oczekiwania może wzrosnąć ponad dwukrotnie. Masa fotela waha się obecnie w przedziale od 9,5 do 13 kg. Z punktu widzenia LOT-u nie powinna ona przekraczać 12 kg.

Podjęcie decyzji o wyborze dostawcy foteli nie będzie łatwe. Przewoźnik musi wziąć bowiem pod uwagę nie tylko koszty podstawowe i dodatkowego wyposażenia, a co za tym idzie jakości oferowanej usługi, ale
także masę, która przekłada się na masę i ilość spalanego paliwa. PLL LOT zamierza dokonać wyboru po analizie opinii przedstawionych przez przedstawicieli tour operatorów będących na spotkaniu – ostateczne
decyzje najwcześniej za rok.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Fijoł (LOT): 4 mln pasażerów w 2021. Czekamy na korporacje

Pasażer i linie lotnicze

Fijoł (LOT): 4 mln pasażerów w 2021. Czekamy na korporacje

Mateusz Kieruzal 01 grudnia 2021

LOT Flight Academy. Polecieliśmy symulatorem B737

Biznes i przemysł

LOT Flight Academy. Polecieliśmy symulatorem B737

avgeek, Łukasz Malinowski 26 listopada 2021

PLL LOT z nową siatką zimową. Rejsy ze Lwowa do Zielonej Góry

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT z nową siatką zimową. Rejsy ze Lwowa do Zielonej Góry

inf. pras 18 listopada 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5