Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Innsbruck hitem? Duża konkurencja Lufthansy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Innsbruck hitem? Duża konkurencja Lufthansy
fot. Czech Airlines Technics
Innsbruck, pod koniec listopada, dołączy do siatki połączeń LOT-u. Połączenie będzie miało charakter sezonowy, a 186-osobowe boeingi 737 do austriackiej bramy na Alpy będą latać raz w tygodniu. Czy nowe połączenie będzie hitem? To zależy od kilku czynników, a jednym z nich jest cena biletów. Na dziś, PLL LOT przegrywają z ofertą Lufthansy i Austrian Airlines.

Narodowy przewoźnik lotniczy Rzeczypospolitej Polskiej zwiększa liczebność floty. Każdy, kolejny samolot pozwala liniom na uruchamianie kolejnych tras. W ostatnim czasie do siatki połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT dołączyły: stolica Grecji, Taszkent w Uzbekistanie, rumuńska Oradea oraz Rijad w Królestwie Arabii Saudyjskiej. W listopadzie przewoźnik znad Wisły zainauguruje bezpośrednie połączenia lotnicze między Warszawą a Innsbruckiem.

Rejsy do austriackiej bramy na Alpy będą miały charakter sezonowy i realizowane raz w tygodniu, aż do ostatniego piątku lotniczego sezonu zimowego. Podaż miejsc w 18 rejsach Warszawa – Innsbruck wyniesie 3 348. Taka sama liczba foteli zostanie zaoferowana w lotach powrotnych między austriackim portem lotniczym a Lotniskiem Chopina. Choć połączenia te będą nowością na polskim rynku – jeśli nic się nie zmieni, to LOT nie będzie miał bezpośredniego konkurenta – to polskiemu przewoźnikowi będzie bardzo trudno konkurować o pasażerów z Lufthansą czy Austrian Airlines.

Oferta PLL LOT jest dość ograniczona (jeden lot w tygodniu) i na razie droga. Ceny biletów lotniczych na przeloty Warszawa – Innsbruck – Warszawa, w najtańszej taryfie klasy ekonomicznej, zaczynają się od około 1 900 złotych. Trochę tańsza jest oferta lotów transferowych. Podróżni np. z Krakowa będą muszą liczyć się z wydatkiem około 1 500 złotych.

W podobnych okresach Lufthansa sprzedaje bilety na swoje rejsy (Warszawa – Monachium – Innsbruck) za niecałe 600 złotych. Jeszcze tańsze są loty z portów regionalnych, do których latają samoloty niemieckich linii lotniczych. Z m.in. Gdańska, Krakowa, czy Wrocławia za przeloty w obie strony, przez bawarski port lotniczy, trzeba zapłacić niecałe 500 złotych. Z kolei Austrian Airlines wycenia swoja ofertę na około 750 złotych. Co ciekawe, przez kanały sprzedażowe PLL LOT można kupić bilety na przeloty łączone dwóch przewoźników, w tym wypadku LOT-u i Austrian Airlines. Za bilety w takiej opcji podróżny musi liczyć się z wydatkiem około 1 300 złotych.

Zaletą zarówno niemieckich, jak i austriackich linii lotniczych jest częstotliwość lotów. Obaj przewoźnicy wykonują kilka lotów dziennie. Podróżni otrzymują w ten sposób pożądaną elastyczność podróży. Korzystając z oferty Lufthansy i Austrian Airlines polscy pasażerowie mogą do Innsbrucka wyskoczyć na weekend. W przypadku oferty samego LOT-u jest to niewykonalne, gdyż podróżny skazany jest na tygodniowy pobyt. Choć nie ma jeszcze informacji, można domniemywać, że pakiet miejsc w samolocie zostanie wykupiony przez touroperatorów, którzy oferują zimowe wyjazdy w góry.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

LOT dla szkół

Pasażer i linie lotnicze

LOT dla szkół

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Pasażer i linie lotnicze

Finisz kampanii „Włącz tryb pasażera z klasą”

Urząd Lotnictwa Cywilnego 25 września 2025

Fijoł (LOT): Zmniejszamy emisje tam, gdzie jest to możliwe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Zobacz również:

LOT dla szkół

Pasażer i linie lotnicze

LOT dla szkół

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij