Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT: Co w zastępstwie za uziemione MAX-y i Dreamlinery?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT: Co w zastępstwie za uziemione MAX-y i Dreamlinery?
fot. Marcin Dąbrowski, Kraków Airport
Po katastrofie Ethiopian Airlines na początku marca Polskie Linie Lotnicze LOT stanęły przed koniecznością uziemienia swoich pięciu Boeingów 737 MAX 8. Dodatkowo w naprawie silników Rolls-Royce’a przebywają obecnie dwa B787 typu Dreamliner LOT-u. Narodowy przewoźnik wyleasingował w zastępstwie kilka dodatkowych maszyn.

Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego, 12 marca zamknięto przestrzeń powietrzną dla Boeingów 737 MAX 8 na terenie całej Polski – dwa dni po feralnym locie tego samolotu linii Ethiopian Airlines, który zakończył się katastrofą i śmiercią 157 osób. Liczne podobieństwa do październikowego, tragicznego wypadku MAX-a indonezyjskiego Lion Air, wzbudziły wątpliwości co do bezpieczeństwa typu B737 MAX.

– Od razu po uziemieniu Boeingów 737 MAX 8, podjęliśmy decyzję o wyleasingowaniu dodatkowych czterech samolotów w formule ACMI – poinformowała Rynek Lotniczy Aleksandra Dąbkowska z biura prasowego PLL LOT. Obecnie siatkę połączeń obsługują w tej formule Boeing 737-400 od GetJet, który ma możliwość zabrania na pokład 168 pasażerów; dwie maszyny typu Boeing 737-800 od Go2Sky, obie 189-miejscowe oraz CRJ900 od Regional Jet, który na pokład zabiera 90 podróżnych.

Dodatkowo, w związku z problemami silników Rolls-Royce’a w Boeingach 787, nie latają również dwa Dreamlinery PLL LOT o numerach rejestracyjnych SP-LRD i SP-LRH. Obie maszyny mają powrócić do obsługi regularnych połączeń narodowego przewoźnika na przełomie maja i czerwca. Także w tym roku LOT otrzyma kolejne 3 maszyny w wersji 787-9. Do końca roku flota Dreamlinerów w PLL LOT wzrośnie do 15 sztuk.

Problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 mają charakter globalny i polegają na wcześniejszym, niż zakładał producent zużywaniu się łopatek silnika. Problem ten dotknął kilkunastu linii lotniczych na świecie i kilkudziesięciu maszyn. W przyszłości może on potencjalnie dotyczyć każdego przewoźnika, posiadającego we flocie samoloty z silnikami Rolls Royce’a.

W związku z uziemieniem tych szerokokadłubowców LOT pod koniec lutego tego roku wyleasingował dodatkowy samolot Airbus A340-300 o rejestracji OO-ABA od linii Air Belgium. Maszyna ma konfigurację dwuklasową i na pokład zabiera 257 pasażerów: 45 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Przewoźnik będzie ma umowę leasingową do 4 maja.

Ponadto narodowy przewoźnik posiada umowy leasingowe z kilkoma podmiotami, w tym z ALC, ACG, ALAFCO, AERCAP czy Nordic Aviation Capital na wypożyczenie samolotów m.in z floty B787-9 Dreamliner, B737 MAX, B737-800 NG czy Embraer 190. LOT zawiera umowy zarówno w oparciu o leasing operacyjny jak i finansowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Air France świętuje 90 lat elegancji

Biznes i przemysł

Air France świętuje 90 lat elegancji

inf. pras. 11 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Air France świętuje 90 lat elegancji

Biznes i przemysł

Air France świętuje 90 lat elegancji

inf. pras. 11 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5