Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-11-09 06:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami
fot. Wojciech Rohoziński
Wczoraj (8 listopad) wieczorem Bombardier Q400 narodowego przewoźnika lądował w asyście na Lotnisku Chopina w Warszawie. Tym razem problem dotyczył mechanizmu otwarcia klap.
– To był rejs LO3923 wykonywany przez Bombardiera Q400 o numerze rejestracyjnym SP-EQL. Na pokładzie było 73 pasażerów i 4 członków załogi. Samolot wystartował z Warszawy do Krakowa o 17:10. Pilot podjął decyzję o powrocie na lotnisko w Warszawie z powodu problemu z otwarciem klap – wyjaśnia Konrad Majszyk, ekspert ds. PR z biura komunikacji korporacyjnej PLL LOT. Tym razem problematyczne okazały się nie elementy podwozia a mechanizacji skrzydła. Samolot wylądował bezpiecznie na Lotnisku Chopina o godz. 18:10. Lądowanie odbyło się w asyście służb lotniskowych, czyli zgodnie z procedurą obowiązującą w takich przypadkach.

To kolejne awaryjne lądowanie Bombardiera Q400 naszych linii, które miało miejsce w tym roku. W styczniu samolot z Krakowa wylądował na Chopinie, po wcześniejszym zgłoszeniu problemów. Podczas przyziemienia nie zablokowała się przednia część podwozia i maszyna osiadła kadłubem na pasie. W lipcu samolot udający się do Gdańska również miał kłopoty z podwoziem, ale i wówczas awaryjne lądowanie obyło się bez zakłóceń.
Pod koniec października także pasażerowie LOT udający się do Klużu-Napoki w Rumunii nie dolecieli na miejsce. Najpierw pilot zawrócił z powodu zbyt wolno zamykającego się podwozia. Nowo podstawiony Bombardier Q400 musiał zaś zawrócić z powodu zadymienia kabiny.

– Te samoloty wykonały 12 tysięcy rejsów do lipca tego roku, to zupełnie inna skala niż dotycząca np. Dreamlinerów. Trzeba mieć na to baczenie, oceniając ich awaryjność. W skali tych wszystkich operacji to naprawdę nie jest dużo – oceniał w sierpniu tego roku Adrian Kubicki, rzecznik prasowy PLL LOT.

Na potwierdzenie swoich słów przedstawił statystyki. – Nie ma żadnych twardych danych mówiących, żeby zawodność Q400 odbiegała od norm. Średnia ich niezawodności to 98 procent dla średniej całej floty na poziomie między 97 a 99 procent. Oczywiście rozumiem ogólne wrażenie społeczne i wrzawę medialną wokół tych incydentów. Pamiętajmy jednak, że samoloty w lotnictwie cywilnym mają zmultiplikowany każdy system. W razie awarii inny przejmuje zadania uszkodzonego. Są też systemy monitorowania sprawności, które w tym przypadku pokazały swoją skuteczność – tłumaczył rzecznik.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Biznes i przemysł

SpiceJet odebrały 90-miejscowego Q400

Piotr Bożyk 26 września 2018

LOT: To było lądowanie w asyście straży pożarnej, a nie awaryjne

Pasażer i linie lotnicze

LOT: To było lądowanie w asyście straży pożarnej, a nie awaryjne

Aleksander Domański 27 sierpnia 2018

Dash po raz kolejny awaryjnie ląduje na Okęciu. LOT: Bombardiery spełniają normy

Pasażer i linie lotnicze

Dash po raz kolejny awaryjnie ląduje na Okęciu. LOT: Bombardiery spełniają normy

Aleksander Domański 21 sierpnia 2018

 

Rynek lotniczy II Rzeczypospolitej

Biznes i przemysł

Rynek lotniczy II Rzeczypospolitej

11 listopada 2018

Dworzec jako lotnisko?

Biznes i przemysł

Dworzec jako lotnisko?

11 listopada 2018

Eurowings zainaugurowały loty z Dusseldorfu do Bangkoku

Pasażer i linie lotnicze

Eurowings zainaugurowały loty z Dusseldorfu do Bangkoku

11 listopada 2018

Czwarty polski satelita wyleci w przestrzeń

Biznes i przemysł

Czwarty polski satelita wyleci w przestrzeń

10 listopada 2018

Ryanair dogadał się z niemieckimi związkami zawodowymi

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair dogadał się z niemieckimi związkami zawodowymi

10 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS