Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Bombardiery LOT-u dwa razy zawróciły na Okęcie


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-10-30 15:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bombardiery LOT-u dwa razy zawróciły na Okęcie
fot. Bartłomiej Mostek
LOT nie ma szczęścia do bombardierów Q400. Pasażerowie dzisiejszego lotu naszego narodowego przewoźnika do Kluż-Napoki w Rumunii nie dolecieli na miejsce. Najpierw pilot wrócił z powodu zbyt wolno zamykającego się podwozia. Nowo podstawiony bombardier musiał zawrócić z powodu zadymienia kabiny.
– Po lądowaniu w styczniu, gdy nie zablokowała się przednia goleń i samolot zarył w pas, wprowadziliśmy bardzo rygorystyczne zasady bezpieczeństwa – tłumaczy Konrad Majszyk z biura prasowego LOT. – W związku z tym, gdy pilot zorientował się, że podwozie zamyka się zbyt wolno, wolał, żeby zajęli się tym nasi technicy, a nie rumuńscy – dodaje Majszyk.  

Było to powodem zawrócenia na lotnisko Chopina pierwszego z Q400. Na płycie stał drugi taki sam model maszyny kanadyjskiego producenta z wypożyczonych w związku z sytuacją strajkową w spółce. Niestety i tym razem 25 pasażerów na pokładzie usłyszało, że pilot podjął decyzję o powrocie na Okęcie. W tym wypadku sprawa była poważniejsza, bo w kabinie pojawił się dym. Na płycie lotniska pojawiły się więc wozy straży pożarnej. – Zapewniam, że zajmiemy się wszystkimi naszymi klientami – deklarował Majszyk. – Wszystkim zapewnimy hotele lub damy możliwość dostania się do miejsca docelowego podróży – wyjaśnia przedstawiciel przewoźnika. 

To trzecie awaryjne lądowanie Bombardiera Q400 naszych linii, które miało miejsce w tym roku. W styczniu samolot z Krakowa wylądował na Chopinie, po wcześniejszym zgłoszeniu problemów. Podczas przyziemienia nie zablokowała się przednia część podwozia i maszyna osiadła kadłubem na pasie. W lipcu samolot udający się do Gdańska również miał kłopoty z podwoziem, ale i wówczas awaryjne lądowanie obyło się bez zakłóceń.

– Te samoloty wykonały 12 tysięcy rejsów do lipca tego roku, to zupełnie inna skala niż dotycząca np. Dreamlinerów. Trzeba mieć na to baczenie, oceniając ich awaryjność. W skali tych wszystkich operacji to naprawdę nie jest dużo – oceniał w sierpniu tego roku Adrian Kubicki, rzecznik prasowy PLL LOT.

Na potwierdzenie swoich słów przedstawił statystyki. – Nie ma żadnych twardych danych mówiących, żeby zawodność Q400 odbiegała od norm. Średnia ich niezawodności to 98 procent dla średniej całej floty na poziomie między 97 a 99 procent. Oczywiście rozumiem ogólne wrażenie społeczne i wrzawę medialną wokół tych incydentów. Pamiętajmy jednak, że samoloty w lotnictwie cywilnym mają zmultiplikowany każdy system. W razie awarii inny przejmuje zadania uszkodzonego. Są też systemy monitorowania sprawności, które w tym przypadku pokazały swoją skuteczność – tłumaczył rzecznik.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dzisiaj osiem. W sumie 130 odwołanych lotów w wyniku strajku w LOT

Pasażer i linie lotnicze

Dzisiaj osiem. W sumie 130 odwołanych lotów w wyniku strajku w LOT

Aleksander Domański 31 października 2018

Strajk w LOT: Osiem rejsów odwołanych. Negocjacje trwają

Pasażer i linie lotnicze

Strajk w LOT: Osiem rejsów odwołanych. Negocjacje trwają

Emilia Derewienko 30 października 2018

LOT: Sytuacja stabilizuje się, strajkujący będą wracać na siatkę

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sytuacja stabilizuje się, strajkujący będą wracać na siatkę

Emilia Derewienko 29 października 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5