Boeing B737-8 MAX o rejestracji SP-LVD, znany ze swoich biało-czerwonych barw, powrócił do obsługi siatki średniodystansowej LOT-u. Pod koniec czerwca br. maszyna wykonała nad Polską lot techniczny po dłuższym postoju. Przez ponad trzy miesiące MAX czekał na wymianę/naprawę silnika CFM LEAP 1B.
Wspomniany SP-LVD swój ostatni komercyjny rejs wykonał w dniu 24 lutego 2025 r. na trasie z Kairu do Warszawy. Następnie 5 marca br. został przebazowany z Warszawy do Radomia i od tamtej pory oczekiwał na wymianę silnika. 27 czerwca br. maszyna wykonała z Radomia do Warszawy prawie 1,5 godzinny lot techniczny (LO9502) nad Polską podczas którego załoga i obsługa techniczna sprawdziły samolot po wymianie silnika i dłuższym postoju. Natomiast dzień później, 28 czerwca, samolot powrócił na siatkę LOT-u obsługując m.in. rejsy do Madrytu i Erywania.
SP-LVD "Niepodległy"W czerwcu 2018 r. samolot B737-8 o numerze seryjnym 64069/LN7013 otrzymał rejestrację SP-LVD, a także specjalne malowanie i został dostarczony do LOT-u. Wygląd MAX-a inspirowany jest powiewającą polską flagą poruszaną przez pęd startującego odrzutowca. Na przednich drzwiach znajduje się obrys granic Polski. Po jednej stronie kadłuba widnieje napis „Dumni z niepodległości Polski”, a po drugiej „Proud of Poland’s Independence”. To drugi, oprócz Dreamlinera B787-9 SP-LSC, samolot LOT-u w biało-czerwonym malowaniu. Według dawnych zapowiedzi linii, na obu maszynach pozostanie ono do końca ich służby w PLL LOT.
Flota rodzimej linii Obecnie flota PLL LOT składa się z 86 samolotów: sześciu boeingów B737-800, 18 B737-8 MAX, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9 Dreamliner oraz 47 embraerów E-Jet: pięciu E170, 15 E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), ośmiu E190, 16 E195 oraz trzech E195-E2. LOT oczekuje na dostawę 55 samolotów:
40 airbusów A220: 20 A220-100 i 20 A220-300 oraz 13 boeingów
B737-8 MAX i
dwóch używanych B787-8.