Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Łódź: Trwają rozmowy z LOT-em. Jesteśmy dobrej myśli


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-06-11 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Trwają rozmowy z LOT-em. Jesteśmy dobrej myśli
fot. Łódź Airport
– Spotkanie z LOT-em odbyło się w bardzo dobrej atmosferze – mówi nam dyrektor handlowy lotniska w Łodzi Artur Fraj. – Jesteśmy dopiero na początku rozmów, ich finalizacji należy się spodziewać za dwa lub trzy sezony lotnicze, ale rozpoczęliśmy bardzo dobrze, od rzetelnej rozmowy i wzajemnej chęci zrobienia interesu – dodał dyrektor.
Przypomnijmy, jak wynika z raportu zamówionego przez łódzkie lotnisko, zbazowanie tylko jednego bombardiera Q-400 należącego do PPL LOT mogłoby dać otworzenie dwunastu kierunków, które byłyby w stanie wygenerować do 140 tys. pasażerów rocznie. Jak przekazał nam dyrektor Fraj, do mediów nie przebiła się zupełnie druga propozycja lotniska. – Rozmawialiśmy też o innej opcji, bez bazowania u nas samolotu. Chodzi o połączenia typu point to point z portami w Kijowie, Bukareszcie, Budapeszcie i Tel Awiwie. Wiemy, że te kierunki sprzedałyby się bardzo dobrze – tłumaczy Fraj.

Zaczęło się dobrze

Do spotkania przedstawicieli lotniska i przewoźnika doszło na targach lotniczych Connect na Sardynii. Jak podkreślił w rozmowie z nami dyrektor, LOT zrobił wyjątek dla łódzkiego portu. – Nasze narodowe linie planowały spotkać się z dużą ilością podmiotów zagranicznych. Przecież temu służą takie wydarzenia jak Connect, gdzie przez kilka dni jesteśmy odcięci od innych spraw i możemy zająć się tylko biznesem. Na rozmowy z lokalnymi lotniskami czas jest kiedy indziej. Udało się nam jednak zainteresować LOT naszą propozycją – mówi dyrektor.

Spotkanie było dopiero początkiem całego długiego procesu, którego ostatnim aktem jest otwarcie połączenia/połączeń. Trwa to nawet do dwóch, bywa, że i więcej lat. Jak jednak powiedział nam Fraj, w tym wypadku może to potrwać dwa lub trzy sezony lotnicze, czyli od roku do półtora. Nie sposób jednak teraz wyrokować, ile poczekamy na ogłoszenie lotów LOT-u z Łodzi i czy w ogóle do tego dojdzie. – LOT był pozytywnie zaskoczony naszym podejściem, tym, że przyszliśmy do nich z konkretną propozycją. Teraz przewoźnik przysłał nam szczegółowe pytania, a my pracujemy nad odpowiedzią. To biznes i trzeba przeprowadzić szereg dodatkowych analiz. Jesteśmy jednak pełni optymizmu – zapewnia dyrektor handlowy portu w Łodzi.

Dlaczego teraz?

Przy okazji nie sposób było zapytać, dlaczego lotnisko w mieście z trzecią liczbą mieszkańców w Polsce czekało tyle czasu na podobny ruch. W jakim stopniu wpływ na to miała zapowiedź otworzenia kontrowersyjnego połączenia kolejowego Łodzi z Okęciem.

– O samym połączeniu dowiedzieliśmy się z mediów – wyznaje Fraj. – Co do terminu, jestem tu zatrudniony od półtora roku, mogę więc mówić tylko o tym okresie. Musieliśmy wykonać wiele pracy i pierwszym dogodnym terminem na spotkanie były targi na Sardynii – dodaje dyrektor.

Co na to LOT?

Przedstawiciele przewoźnika nie chcą w trakcie trwania negocjacji o nich mówić. Warto jednak zauważyć, że ewentualne połączenie Budapesztu, który jest drugim hubem LOT-u, pozwoli przewoźnikowi wygenerować wzrost ruchu. Może to brzmieć kuriozalnie, ale lotów z Łodzi do Warszawy nie ma co się spodziewać, a lotnisko w stolicy Węgier ma nie tylko ofertę LOT-u.

Ważne jest też dla linii, że jak wynika z analizy przygotowanej przez lotnisko, już dzisiaj działające połączenie w Łodzi do Monachium nie odbiera pasażerów z lotniska Chopina, a generuje nowych klientów. To pokazuje, że mimo bliskości Łodzi i Warszawy, miasto włókniarzy ma niewykorzystany potencjał, który mógłby przynieść zyski naszemu narodowemu przewoźnikowi.  

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Czy LOT poleci do Reykjaviku i Dublina?

Pasażer i linie lotnicze

Czy LOT poleci do Reykjaviku i Dublina?

Redakcja 10 czerwca 2019

LOT: Flota musi pozostać zróżnicowana

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Flota musi pozostać zróżnicowana

Redakcja 09 czerwca 2019

14. Dreamliner LOT-u już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

14. Dreamliner LOT-u już w Warszawie

Piotr Bożyk 06 czerwca 2019

 

Middle East Airlines zamawiają A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Middle East Airlines zamawiają A321XLR

17 czerwca 2019

GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Biznes i przemysł

GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

17 czerwca 2019

Paryż: ALC zamówi 100 airbusów, w tym A321XLR

Biznes i przemysł

Paryż: ALC zamówi 100 airbusów, w tym A321XLR

17 czerwca 2019

Virgin Atlantic wybiera A330-900neo

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic wybiera A330-900neo

17 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5