Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-06-04 14:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?
fot. Łódź Airport
Jak wynika z raportu zamówionego przez łódzkie lotnisko, zbazowanie tylko jednego bombardiera Q-400 należącego do PPL LOT mogłoby dać otworzenie dwunastu kierunków, które byłyby w stanie wygenerować do 140 tys. pasażerów rocznie. O sprawie poinformował łódzki dodatek Gazety Wyborczej.
Wedle analizy opłacalności dokonanej przez brytyjską firmę doradczą UBM Aviation, na lotnisku w Łodzi mógłby bazować jeden z dwunastu Q-400 należących do PLL LOT. Zdaniem specjalistów latający z Lublinka siedem dni w tygodniu samolot mógłby pomóc przewoźnikowi i lotnisku poprawić swoje wyniki.

Wszyscy będą zadowoleni?

Ponad sto kilkadziesiąt tysięcy podróżnych dla łódzkiego portu byłoby znaczącym zastrzykiem klientów. W 2018 roku lotnisko to obsłużyło niespełna 220 tys. pasażerów. Jak przekonuje przedstawiciel portu, LOT mógłby zyskać rentowne połączenia, tak istotne w dobie skaczących cen paliw. – Średnie obłożenie na trasach poniżej 1000 km obsługiwanych przez LOT wynosi około 72 procent. Dla nas asekuracyjnie przyjęto obłożenie na poziomie 65 procent, a mimo tego propozycja i tak spina się finansowo – mówi Artur Fraj, dyrektor handlowy łódzkiego lotniska.

Fraj wyjaśnia GW, że przewidywane dla Łodzi 65 procent obłożenia wynika m.in. z analizy popularności połączeń, które do tej pory realizowały z Łodzi tradycyjne linie lotnicze: SAS, Adria i Lufthansa. Brano pod uwagę obłożenie samolotów w pierwszym roku funkcjonowania połączenia.

Brytyjczycy zasugerowali, że LOT powinien rozpocząć rejsy do: Kijowa (4 razy w tygodniu), Frankfurtu (4 razy w tygodniu), Budapesztu (3 razy w tygodniu), Pragi (2 razy w tygodniu), Wiednia (2 razy w tygodniu), Kopenhagi (2 razy w tygodniu), Wilna (2 razy w tygodniu), Berlina (2 razy w tygodniu), Dusseldorfu (2 razy w tygodniu), Bukaresztu (2 razy w tygodniu), Zurychu (2 razy w tygodniu) oraz Wenecji (raz w tygodniu). 

Władze lotniska wystąpiły w pierwszej kolejności do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, by ten wsparł inicjatywę pieniędzmi z kasy sejmiku. Reklamowanie regionu za pomocą linii lotniczych nie jest niczym nowym, choćby dziś pisaliśmy o takich działaniach w zachodniopomorskim.

– To byłaby relacja typu win-win. Region zyskałby świetną platformę promocyjną, a LOT zachętę finansową do tego, żeby latać z łódzkiego lotniska – wyjaśnia Fraj.

Co na to LOT?

– Z LOT-em będziemy się widzieć na targach lotniczych Connect, które w najbliższą środę zaczynają się na Sardynii. Mamy już umówione spotkanie, na którym przedstawimy swoją propozycję – mówi Robert Makowski, kierownik Działu Rozwoju Połączeń i Biznesu łódzkiego lotniska.

Jak zauważa GW, widać w tym podejściu zasadniczą zmianę w stosunku do kontaktów z LOT-em, ponieważ do tej pory miały one tylko formę rozmów bezpośrednich pomiędzy prezes Anną Miderą a prezesem LOT-u – Rafałem Milczarskim. – Jako że udziałów w naszym lotnisku nie posiada Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze zdecydowaliśmy, że spróbujemy z przewoźnikiem kontaktu biznesowego na poziomie "route plannerów" [osób odpowiedzialnych za siatki połączeń lotniczych – przyp. red.] stosowanego przez lotniska zagraniczne – wyjaśnia Fraj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bielan: Lotnisko w Radomiu jest skazane na sukces

Prawo i polityka

Bielan: Lotnisko w Radomiu jest skazane na sukces

Emilia Derewienko/ Aleksander Domański 03 czerwca 2019

Ryanair: Otwarcie sezonu w Łodzi. Ateny znów w siatce

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Otwarcie sezonu w Łodzi. Ateny znów w siatce

Aleksander Domański 18 kwietnia 2019

 

Rynek Lotniczy na Paris Air Show 2019

Biznes i przemysł

Rynek Lotniczy na Paris Air Show 2019

16 czerwca 2019

Qatar: A350 zastępuje A330 w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Qatar: A350 zastępuje A330 w Warszawie

15 czerwca 2019

Płock: Wypadek na Pikniku Lotniczym. Pilot nie żyje

Biznes i przemysł

Płock: Wypadek na Pikniku Lotniczym. Pilot nie żyje

15 czerwca 2019

LOT: Budapeszt drugim hubem

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Budapeszt drugim hubem

15 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5