Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Linie Middle East Airlines zamawiają A330neo


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-12-13 11:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linie Middle East Airlines zamawiają A330neo
fot. Piotr Bożyk
Middle East Airlines (MEA), narodowy przewoźnik Libanu, podpisał umowę zakupu czterech airbusów A330-900neo. Zakup samolotów został poprzedzony podpisaniem kontraktu z Rolls-Royce'em na dostawę silników Trent 7000. Umowę sfinalizował Saad Hariri, premier Libanu.
A330neo dla rozwoju siatki połączeń

Ogłoszenie zakupu stanowi ważny krok w strategii ekspansji dalekodystansowej Middle East Airlines. Wybór większego A330-900neo, a nie mniejszego A330-800neo, świadczy, że przewoźnik (obecnie lata na A330-200) chce powiększać swoją flotę, a nie ją odświeżać. Linia z Libanu posiada zamówionych łącznie 15 airbusów: 11 A321neo oraz cztery A330-900neo. Dostawy nowych A321 maszyn rozpoczną się w styczniu 2020 r. i potrwają półtora roku, natomiast nowe A330neo trafią do przewoźnika w latach 2021-2022.

– Chcemy się rozwijać i sądzimy, że dzięki A330neo będzie w stanie zaoferować wiele tras dalekodystansowych przy jednoczesnej obniżce kosztów operacyjnych. Jesteśmy też pierwszą linią lotniczą na Bliskim Wschodzie, która oferuje produkt kabiny samolotu szerokokadłubowego w maszynie wąskokadłubowej. Tak też będzie w A321neo. Nasza wyjątkowo wygodna i przestronna kabina połączona z systemem rozrywki pokładowej w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesu MEA – powiedział Mohamad El Hout, prezes Middle East Airlines.

Obecnie flota przewoźnika składa się z 18 airbusów: 13 A320 oraz pięciu A330-200. MEA posiada także dwa biznesowe embraery Legacy 500.

A330 – najpopularniejszy szerokokadłubowiec Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten pierwszy zmniejszy zużycie paliwa o 10 proc. a ten ostatni o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km).

Więcej na temat nowego A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Enter Air: Kolejny Boeing 737-800 w leasingu finansowym

Biznes i przemysł

Enter Air: Kolejny Boeing 737-800 w leasingu finansowym

Emilia Derewienko 12 grudnia 2018

Enter Air odebrał pierwszego Boeinga 737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air odebrał pierwszego Boeinga 737 MAX 8

Emilia Derewienko 04 grudnia 2018

airBaltic odebrał kolejnego airbusa A220

Biznes i przemysł

airBaltic odebrał kolejnego airbusa A220

Piotr Bożyk 04 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5