Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Interjet w coraz gorszej sytuacji finansowej. Flota zmniejszona o prawie 80 samolotów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-12-03 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Interjet w coraz gorszej sytuacji finansowej. Flota zmniejszona o prawie 80 samolotów
fot. InterJet
Meksykańskie tanie linie lotnicze Interjet ponownie zaprzestały lotów, nie mając środków na opłacenie paliwa. Przewoźnik ma także poważne problemy podatkowe i ogromne zadłużenie, przekraczające 100 mln euro.
Jeszcze przed pandemią koronawirusa firma Interjet przeżywała głęboki kryzys. W grudniu ubiegłego roku zaczęto spekulować o bankructwie przewoźnika. W styczniu 2020 roku pojawiły się doniesienia o narastaniu zadłużenia, natomiast w lutym największy konkurent – Viva Aerobus – nie wykazał zainteresowania fuzją. Pod koniec marca linie Internjet tymczasowo zawiesiły loty międzynarodowe i zwróciły leasingodawcom cztery Airbusy A320.

Teraz kryzys linii lotniczych się pogarsza. Interjet zaprzestał działalności na dwa dni – 1 i 2 listopada. Wkrótce potem meksykańskie Ministerstwo Transportu oznajmiło, że przewoźnik boryka się z problemami podatkowymi, a wobec państwowego dostawcy paliwa Aeropuertos y Servicios Auxiliares ma zadłużenie w wysokości 2,6 miliarda pesos, co stanowi równowartość ponad 107 mln euro.

Od 29 listopada Interjet zaprzestał działalności, z wyjątkiem jednego lotu, który wystartował 30 listopada. Ze względu na wysokie zadłużenie linia lotnicza nie otrzymuje już paliwa. Flota Interjet zmniejszyła się już do czterech Superjet 100. W październiku 2019 roku linie określały wielkość swojej floty na… 83 samoloty. Wiele z maszyn Interjet było nieaktywnych z powodu problemów – dotyczyło to zwłaszcza rosyjskich odrzutowców, których linie chciały się pozbyć. Jednak różnica wciąż jest ogromna.

Jest więcej dowodów na to, że zaufanie do Interjet spada. Meksykańska agencja ochrony konsumentów ostrzega, że kupowanie biletów Interjet jest obecnie ryzykowne. Lokalne media donoszą, że zmieniła się struktura własnościowa firmy. Zgodnie z tym, grupa skupiona wokół inwestora Alejandro del Valle powinna teraz posiadać 90 proc. udziałów, a Miguel Alemán Magnani, jako przedstawiciel rodziny założycieli Alemán – tylko 10 proc.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
InterJet wstrzymał loty. Powodem brak środków na paliwo

Biznes i przemysł

InterJet wstrzymał loty. Powodem brak środków na paliwo

Rafał Dybiński 03 listopada 2020

Interjet zwiększa liczbę krajowych tras i częstotliwość lotów

Pasażer i linie lotnicze

Interjet zwiększa liczbę krajowych tras i częstotliwość lotów

Rafał Dybiński 31 sierpnia 2020

Aeromexico straciło 91,1 proc. pasażerów, Interjet lata Suchojami

Pasażer i linie lotnicze

Aeromexico straciło 91,1 proc. pasażerów, Interjet lata Suchojami

Rafał Dybiński 11 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5