Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Interjet negocjuje z rządem Kuby sprzedaż samolotów Suchoj Superjet 100


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-26 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Interjet negocjuje z rządem Kuby sprzedaż samolotów Suchoj Superjet 100
fot. InterJet
Tanie linie lotnicze Interjet liczą na sprzedaż swoich 22 samolotów Suchoj Superjet 100, aby zmniejszyć w ten sposób zadłużenie i uratować się przed bankructwem. Większość maszyn rosyjskiej produkcji, należących do przewoźnika z Meksyku, może trafić na Kubę.
Obecnie Interjet są niewypłacalne i złożyły wniosek o sądową ochronę przed upadłością. Zadłużenie przewoźnika z Ameryki Łacińskiej sięga już blisko miliarda euro. Według Forbes z tej sumy blisko 320 mln euro poszło na zakup samolotów z Rosji.

Rzecznik tanich linii lotniczych ujawnił jednak, że prowadzone są negocjacje z rządem Kuby w sprawie sprzedaży dwudziestu maszyn Suchoj Superjet 100, ale szczegóły tych rozmów nie są znane. Prawdopodobnie wzmocniłyby flotę państwowego przewoźnika Cubana de Aviación, składającą się także z sześciu Antonowów An-158, czterech Iljuszynów Ił-96 i trzech Tupolewów Tu-204, z których dwa wykorzystywane są do rejsów cargo.

Rosyjskich samolotów na pewnie nie kupi niemiecka Lufthansa Consulting, co również sugerował rzecznik Interjet. Firma doradcza zdementowała szybko takie doniesienia i podkreśliła, że nigdy nie zainwestuje w żadne linie lotnicze. Niemniej gdyby maszyny Suchoj Superjet 100 rzeczywiście trafiły na Kubę, to przewoźnik z Meksyku mógłby odważniej postawić na aribusy A320, oczywiście przy współpracy z nowymi inwestorami. Przed rokiem pojawiły się informacje, że niskokosztowiec zamierza pozyskać tuzin A220, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło. 

Interjet zamówiły przed laty w sumie 30 samolotów Suchoj Superjet 100, ale ostatecznie linie lotnicze z Meksyku odebrały tylko 22. Przewoźnik z Ameryki Łacińskiej był pierwszym i jedynym nie z Rosji posiadającym w swojej flocie takie maszyny. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
InterJet wstrzymał loty. Powodem brak środków na paliwo

Biznes i przemysł

InterJet wstrzymał loty. Powodem brak środków na paliwo

Rafał Dybiński 03 listopada 2020

Interjet zwiększa liczbę krajowych tras i częstotliwość lotów

Pasażer i linie lotnicze

Interjet zwiększa liczbę krajowych tras i częstotliwość lotów

Rafał Dybiński 31 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5