Partner serwisu
Biznes i przemysł

Starlux zamówiły airbusy A350F oraz kolejne A330neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Starlux zamówiły airbusy A350F oraz kolejne A330neo
Fot. Airbus Media
Podczas trwających targów Singapore Airshow 2024 tajwańskie linie STARLUX złożyły wczoraj (21 lutego) wiążące zamówienie na pięć nowych airbusów A350F w wersji cargo oraz trzy kolejne pasażerskie i szerokokadłubowe A330neo. Umowę podpisali podczas targów Glenn Chai, prezes STARLUX Airlines oraz Christian Scherer, dyrektor generalny działu samolotów komercyjnych w Airbusie.

Umowa zawiera także jedną opcje na A330neo oraz pięc opcji zakupu dla A350F. Dostawy samolotów A330neo przewidziane są w latach 2025-2026, natomiast pierwsze A350F zaczną trafiać do przewoźnika około 2027 r.

- STARLUX Airlines od początku istnienia rozwijają przewozy cargo, wykorzystując strategiczne zalety położenia Tajwanu. Dzięki właśnie złożonemu zamówieniu Starlux stanie się pierwszym tajwańskim użytkownikiem szerokokadłubowego frachtowca nowej generacji A350F. W dobie zmian klimatycznych A350F odznacza się niezrównaną oszczędnością pod względem zużycia paliwa, emisji CO2 i ekonomii eksploatacji. Nie tylko spełnia wymagania klientów dotyczące redukcji emisji CO2, ale także jest zgodny z planem STARLUX ESG, zakładającym osiągnięcie zerowej emisji do 2050 r. Natomiast trzy nowe A330neo wzmocnią przewagę naszej floty i zapewnią większą elastyczność w planowaniu operacji pasażerskich - powiedział Glenn Chai, dyrektor generalny linii.

Obecnie Starlux korzysta już z A330neo. Samoloty te zabierają na pokład 297 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży. W klasie biznes jest 28 w pełni rozkładanych foteli (1-2-1), natomiast w klasie ekonomicznej polecieć może 269 pasażerów (3-3-3).

- Uwielbiamy współpracować ze Starlux Airlines przy budowie i wzmacnianiu ich floty. Użytkowanie wąskokadłubowych i szerokokadłubowych samolotów najnowszej generacji Airbusa przynosi liniom ogromne korzyści. Znacząco zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2 oraz oferuje znaczący poziom podobieństwa technicznego, oszczędności w serwisie i szkoleniach. A350F, jedyny duży frachtowiec nowej generacji, bezproblemowo wpasuje się w flotę Starlux, złożoną wyłącznie z maszyn Airbusa i umożliwi przewoźnikowi skuteczne konkurowanie z wiodącymi graczami na najważniejszych rynkach przewozów cargo - powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes Airbus ds. sprzedaży samolotów pasażerskich.

Flota przewoźnika

Obecnie flota Starlux Airlines składa się z 21 airbusów: 13 A321neo, czterech A330-900neo oraz czterech A350-900. Przewoźnik oczekuje na dostawę 27 airbusów: jednego A321neo, siedmiu A330-900neo, sześciu A350-900, ośmiu A350-1000 oraz pięciu A350F.

Informacyjnie o A330neo

Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Do tej pory zamówiono 1771 samolotów z rodziny A330, w tym 300 A330neo: 12 A330-800 oraz 288 A330-900, dostarczono 1593 maszyny z rodziny A330, w tym 123 A330neo: siedem A330-800 oraz 116 A330-900. Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".

Airbus A350F

A350F zapewni wydajność i wybór samolotu najnowszej generacji na rynku dużych frachtowców. Dzięki niezrównanej wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii, A350F będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo. A350F ma wykazać bezkonkurencyjną wydajność paliwową, przy 40 proc. niższym spalaniu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do B747F. Jest to decydującą przewagą w stosunku do limitów produkcyjnych od 2028 r. zgodnie z normą ICAO CO2. Dzięki konstrukcji nowej generacji, A350F będzie jedynym dużym frachtowcem zdolnym do spełnienia tego wymogu bez potrzeby ingerencji technicznej.

Do końca stycznia 2024 r. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1237 samolotów A350: 915 A350-900, 272 A350-1000 oraz 50 maszyn A350F. Do 1 lutego br. francuski producent dostarczył 587 maszyn 40 liniom lotniczym: 506 A350-900 oraz 81 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (63), Qatar Airways (58) oraz Cathay Pacific (48). Warto także dodać, że w zeszłym roku zamówienia w programie w końcu przekroczyły 1000 samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Serbia zakończyła współpracę z Marathon Airlines

Biznes i przemysł

Air Serbia zakończyła współpracę z Marathon Airlines

Piotr Bożyk 22 lutego 2024

Breeze Airways zamawiają kolejne airbusy A220

Pasażer i linie lotnicze

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Tomasz Śniedziewski 20 lutego 2024

Zobacz również:

Linia Starlux odebrała pierwszego airbusa A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Linia Starlux odebrała pierwszego airbusa A350-900

Avgeek 02 listopada 2022

Linia Starlux odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Starlux Airlines zawieszają lub przekładają inaugurację trzech tras w Azji

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Serbia zakończyła współpracę z Marathon Airlines

Biznes i przemysł

Air Serbia zakończyła współpracę z Marathon Airlines

Piotr Bożyk 22 lutego 2024

Breeze Airways zamawiają kolejne airbusy A220

Pasażer i linie lotnicze

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Tomasz Śniedziewski 20 lutego 2024

Zobacz również:

Linia Starlux odebrała pierwszego airbusa A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Linia Starlux odebrała pierwszego airbusa A350-900

Avgeek 02 listopada 2022

Linia Starlux odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Starlux Airlines zawieszają lub przekładają inaugurację trzech tras w Azji

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5