Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Kraków Airport wprowadza samodzielne nadawanie bagażu


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras.

Data publikacji:
2020-02-17 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Kraków Airport

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków Airport wprowadza samodzielne nadawanie bagażu
fot. Kraków Aiport
Pasażerowie wylatujący z krakowskiego portu lotniczego poświęcą mniej czasu na obsługę przed wejściem na pokład. Kraków Airport jako pierwsze lotnisko w Polsce uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu Self–Service Bag Drop pozwalające na szybką i komfortową obsługę bagażową przed wylotem.
Usługa Self-Service Bag Drop (SBD) to nowoczesna forma nadawania bagażu przez pasażera, która oszczędza czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie. Pierwszym przewoźnikiem, który korzysta z uruchomionych dzisiaj w Kraków Airport 10 samoobsługowych stanowisk nadawania bagażu jest linia lotnicza Wizz Air.

− Z prowadzonych przez Kraków Airport badań Airport Service Quality wynika, iż 34% naszych pasażerów przybywa na lotnisko wcześniej niż 2 h przed godziną wylotu, samoobsługowe stanowiska pozwalają na wcześniejsze nadanie bagażu, nawet do 6 h przed odlotem – mówi, cytowany w komunikacie Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Korzystający z usługi pasażer po odprawieniu się np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż postępując zgodnie z prostą instrukcją, wybierając jeden z 8 dostępnych języków: polski, angielski, niemiecki, francuski, norweski, włoski, hiszpański lub ukraiński. Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar
i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej. Następnie pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na bagażu.

Proces SBD jest intuicyjny, skraca czas nadawania bagażu do 20 sekund. W pierwszym okresie funkcjonowania SBD, pasażer ma możliwość skorzystania z pomocy obsługi, zarówno Kraków Airport, jak i firmy handlingowej. SBD nie dotyczy ponadwymiarowego bagażu np. wózków dziecięcych oraz zwierząt.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Styczeń w Kraków Airport: Dwucyfrowy wzrost liczby pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Styczeń w Kraków Airport: Dwucyfrowy wzrost liczby pasażerów

Emilia Derewienko 03 lutego 2020

50 tys. pasażerów Ryanaira na trasie Szczecin – Kraków

Pasażer i linie lotnicze

50 tys. pasażerów Ryanaira na trasie Szczecin – Kraków

Emilia Derewienko 30 stycznia 2020

Podsumowania lotnisk. Prawie 8,5 mln pasażerów Kraków Airport w 2019

Infrastruktura i lotniska

Podsumowania lotnisk. Prawie 8,5 mln pasażerów Kraków Airport w 2019

Red. ed 15 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5