Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Koniec produkcji 737 Next Generation


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-07-01 14:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airway1.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koniec produkcji 737 Next Generation
fot. Wikimedia Commons
Po 22 latach od rozpoczęcia produkcji ostatni z 737NG trafił do kontrahenta. Jest nim firma leasingowa BOC Aviation z siedzibą w Singapurze. Użytkownikiem maszyny będzie japońska linia Skymark Airlines.
Rodzina NG (Next Generation) to trzecia generacja modelu 737 produkowanego od 1968 roku. Boeing uruchomił program 737 NG w 1993 roku, aby konkurować z A320 Airbusa, który otrzymał certyfikat w 1988 roku. Pierwszy opracowany wariant serii (737-700) odbył swój dziewiczy lot 9 lutego 1997 r. i rozpoczął pracę w amerykańskich Southwest Airlines w grudniu tego samego roku po dziewięciomiesięcznej kampanii certyfikacyjnej.

Po modelu 737-700, Boeing opracował również warianty -600, -800 i -900, w tym modele -800ER i -900ER o wydłużonym zasięgu. W ciągu ostatnich 22 lat Boeing dostarczył ponad 7 tys. sztuk odrzutowców NG. Spośród nich ponad 5 tys. to najlepiej sprzedające się 737-800. Również ostatnia maszyna tego typu, która wyjechała z fabryki Renton, to 737-800. Pierwsze dwie generacje modelu 737 nie osiągnęły sukcesu na rynkach militarnych. Next Generation miał to zmienić i mu się to udało. Boeing 737 AEW&C i Poseidon P-8 spotkały się z zainteresowaniem między innymi sił powietrznych Stanów Zjednoczonych, Australii, Korei Południowej, Turcji czy Norwegii.  

Głównymi zmianami w NG w porównaniu do drugiej generacji zwanej Classic były ulepszona aerodynamika, w tym nowe winglety, zastosowanie materiałów kompozytowych oraz bardziej wydajnych silników.  Zmieniono również technologię kokpitu z zegarów analogowych na wyświetlacze typu glass cockpit. W porównaniu do poprzedniej generacji NG charakteryzuje się większą powierzchnią skrzydeł o 25 proc., co pozwoliło producentowi zwiększyć ilość miejsca na paliwo o 30 proc.

Końcem programu NG było ogłoszenie przez Boeinga w 2011 roku nowej serii. MAX-y miały być odpowiedzią na A320neo Airbusa. Jak wiadomo, kolejna seria ma obecnie swoje bardzo poważne problemy. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
China Southern Airlines odebrały pierwszego A350

Pasażer i linie lotnicze

China Southern Airlines odebrały pierwszego A350

Piotr Bożyk 02 lipca 2019

Go2Sky wynajmie Boeingi 737 NG liniom Enter Air

Biznes i przemysł

Go2Sky wynajmie Boeingi 737 NG liniom Enter Air

Emilia Derewienko 08 lutego 2019

Boeing 737 MAX 7 debiutuje w Renton

Biznes i przemysł

Boeing 737 MAX 7 debiutuje w Renton

Magdalena Wosińska 06 lutego 2018

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5