Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Koniec produkcji 737 Next Generation

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airway1.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Koniec produkcji 737 Next Generation
fot. Wikimedia Commons
Po 22 latach od rozpoczęcia produkcji ostatni z 737NG trafił do kontrahenta. Jest nim firma leasingowa BOC Aviation z siedzibą w Singapurze. Użytkownikiem maszyny będzie japońska linia Skymark Airlines.

Rodzina NG (Next Generation) to trzecia generacja modelu 737 produkowanego od 1968 roku. Boeing uruchomił program 737 NG w 1993 roku, aby konkurować z A320 Airbusa, który otrzymał certyfikat w 1988 roku. Pierwszy opracowany wariant serii (737-700) odbył swój dziewiczy lot 9 lutego 1997 r. i rozpoczął pracę w amerykańskich Southwest Airlines w grudniu tego samego roku po dziewięciomiesięcznej kampanii certyfikacyjnej.

Po modelu 737-700, Boeing opracował również warianty -600, -800 i -900, w tym modele -800ER i -900ER o wydłużonym zasięgu. W ciągu ostatnich 22 lat Boeing dostarczył ponad 7 tys. sztuk odrzutowców NG. Spośród nich ponad 5 tys. to najlepiej sprzedające się 737-800. Również ostatnia maszyna tego typu, która wyjechała z fabryki Renton, to 737-800. Pierwsze dwie generacje modelu 737 nie osiągnęły sukcesu na rynkach militarnych. Next Generation miał to zmienić i mu się to udało. Boeing 737 AEW&C i Poseidon P-8 spotkały się z zainteresowaniem między innymi sił powietrznych Stanów Zjednoczonych, Australii, Korei Południowej, Turcji czy Norwegii.  

Głównymi zmianami w NG w porównaniu do drugiej generacji zwanej Classic były ulepszona aerodynamika, w tym nowe winglety, zastosowanie materiałów kompozytowych oraz bardziej wydajnych silników.  Zmieniono również technologię kokpitu z zegarów analogowych na wyświetlacze typu glass cockpit. W porównaniu do poprzedniej generacji NG charakteryzuje się większą powierzchnią skrzydeł o 25 proc., co pozwoliło producentowi zwiększyć ilość miejsca na paliwo o 30 proc.

Końcem programu NG było ogłoszenie przez Boeinga w 2011 roku nowej serii. MAX-y miały być odpowiedzią na A320neo Airbusa. Jak wiadomo, kolejna seria ma obecnie swoje bardzo poważne problemy. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Enter Air: Kolejny nowy 737 MAX już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air: Kolejny nowy 737 MAX już w Warszawie

Piotr Bożyk 22 maja 2023

Finnair: Dwa airbusy A330-300 polecą dla Qantasa

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

737NG z niebezpiecznymi pęknięciami? FAA przeprowadzi inspekcję

Biznes i przemysł

737NG z niebezpiecznymi pęknięciami? FAA przeprowadzi inspekcję

Aleksander Domański 01 października 2019

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Enter Air: Kolejny nowy 737 MAX już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air: Kolejny nowy 737 MAX już w Warszawie

Piotr Bożyk 22 maja 2023

Finnair: Dwa airbusy A330-300 polecą dla Qantasa

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

737NG z niebezpiecznymi pęknięciami? FAA przeprowadzi inspekcję

Biznes i przemysł

737NG z niebezpiecznymi pęknięciami? FAA przeprowadzi inspekcję

Aleksander Domański 01 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5