Partner serwisu
Biznes i przemysł

737NG z niebezpiecznymi pęknięciami? FAA przeprowadzi inspekcję

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ 24bis.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
737NG z niebezpiecznymi pęknięciami? FAA przeprowadzi inspekcję
fot. Piotr Bożyk
Nie widać końca problemów Boeinga związanego z 737MAX, a pojawiają się potwierdzone przez producenta doniesienia o kłopotach z wcześniejszą wersją 737. Federalna Administracja Lotnictwa Stanów Zjednoczonych (FAA) zarządziła inspekcję w trybie pilnym. Według nieoficjalnych informacji samoloty zostaną sprawdzone w ciągu jednego tygodnia. 

Podczas niedawnego przeglądu wykonanych przez Boeinga dokonano odkrycia poważnych pęknięć w okuciu mocowania skrzydła do kadłuba samolotu boeing 737NG. Samolot zrealizował dotąd zaledwie 35 tys. cykli lotów. To niewiele ponad jedna trzecia 90 tys. cykli, dla których był projektowany.

Okucia mocujące skrzydła do kadłuba są kluczowe dla bezpieczeństwa lotu. Ich zniszczenie prowadzi do zniszczenia całego samolotu. Są więc projektowane i wytwarzane z zachowaniem najwyższych standardów i przy zachowaniu najwyższych norm bezpieczeństwa. Ich pęknięcia pojawiają się bardzo rzadko, zwykle pod koniec planowanego czasu eksploatacji samolotu. Ponieważ rozwijają się zazwyczaj powoli, pod kontrolą mechaników okucia z pęknięciami zmęczeniowymi w początkowej fazie można nadal eksploatować. Sprawy mają się jednak inaczej, gdy uszkodzenia zostają stwierdzone we wczesnym etapie użytkowania. Stąd decyzja FAA.

Boeing nie podał, ile samolotów zostanie skontrolowanych. – W najbliższych dniach będziemy ściśle współpracować z naszymi klientami, aby przeprowadzić zalecone inspekcje samolotów – napisała firma w oświadczeniu przesłanym BBC.

Wśród linii lotniczych, które korzystają z samolotów modelu 737 NG, znajdują się między innymi Aerofłot, American Airlines, Ryanair czy United Airlines. Na razie nie zdecydowano się na uziemienie maszyn, ale gdyby do tego doszło, to Boeing będzie miał na głowie nowe zmartwienie i po raz kolejny zostanie nadszarpnięta reputacja amerykańskiego giganta. Producent zdaje sobie sprawę, że wymiana potencjalnie wadliwego elementu 737NG może być bardzo trudne z powodów technicznych.

737NG to generacja Boeingów 737, którą produkowano przed 737 MAX. Były to modele oznaczane jako 737-600/-700/-800/-900. Ich produkcję rozpoczęto w 1996, a zakończono niedawno w zakładach w Renton.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Mateusz Kieruzal 07 stycznia 2024

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Zobacz również:

Wizz Air: 400 mln euro zysku netto w pierwszym półroczu

Biznes i przemysł

Wizz Air: 400 mln euro zysku netto w pierwszym półroczu

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2023

Boeing ujawnił następne wady Dreamlinerów. Zawiodły tytanowe części z Włoch

Biznes i przemysł

Koniec produkcji 737 Next Generation

Biznes i przemysł

Koniec produkcji 737 Next Generation

Aleksander Domański 01 lipca 2019

Pozostałe z wątku:

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Mateusz Kieruzal 07 stycznia 2024

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Zobacz również:

Wizz Air: 400 mln euro zysku netto w pierwszym półroczu

Biznes i przemysł

Wizz Air: 400 mln euro zysku netto w pierwszym półroczu

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2023

Boeing ujawnił następne wady Dreamlinerów. Zawiodły tytanowe części z Włoch

Biznes i przemysł

Koniec produkcji 737 Next Generation

Biznes i przemysł

Koniec produkcji 737 Next Generation

Aleksander Domański 01 lipca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5