Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Kolejny przewoźnik odchodzi od Jumbo Jeta


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-08-22 13:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Flight Global

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolejny przewoźnik odchodzi od Jumbo Jeta
fot. Aero Icarus, wikimedia
Tajwańskie linie lotnicze EVA Air z siedzibą w Taoyuan, wysyłają na emeryturę swoje pasażerskie Boeingi 747-400, popularnie zwane Jumbo Jetami. Samolot swój ostatni lot wykonał na trasie z Hongkongu do Tajwanu. Przez ostatnie ćwierć wieku we flocie EVA Air było 18 Jumbo Jetów: pasażerskich, ale także frachtowców.
Linie EVA Air otrzymały dwa pierwsze Boeingi 747-400 w listopadzie 1992 roku. Maszyny posłużyły do obsługi uruchomionej trasy Tajpej – Los Angeles w grudniu tego samego roku. Z kolei we wrześniu 1993 roku do floty trafił pierwszy 747-400 w wersji combi, a pierwszy towarowy Jumbo Jet – w lipcu 2000 roku.

Samoloty pomogły również w zainaugurowaniu kilku połączeń długodystansowych, w tym Tajpej – Seattle – Nowy Jork, Kaohsiung – Los Angeles i Tajpej – Vancouver. Najdłuższą trasę, jaką pokonywał 747 w EVA Air, było połączenie Tajpej – Los Angeles – Panama. W styczniu 2015 roku wycofano już z eksploatacji wersję combi. Do 2019 roku we flocie EVA Air pozostanie pięć frachtowców.

Wcześniej pisaliśmy o tym, że z legendarnym Jumbo Jetem żegnają się amerykańscy przewoźnicy: Delta Air Lines i United Airlines. W przypadku linii United, wycofanie Boeingów 747 z floty było podyktowane głównie wysokimi kosztami długoterminowej konserwacji starzejącej się konstrukcji tych maszyn.

Boeing 747, ustępując Airbusowi A380 i An-225, jest jednym z największych samolotów odrzutowych na świecie, mogącym zabrać na pokład, w zależności od wersji i konfiguracji, od 366 do 568 pasażerów. Istnieją także wersje cargo oraz półpasażerskie, zabierające na pokład duży ładunek i 220 pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wielka wymiana. Linie Southwest rezygnują z Boeingów 737 na rzecz 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Wielka wymiana. Linie Southwest rezygnują z Boeingów 737 na rzecz 737 MAX 8

Emilia Derewienko 31 sierpnia 2017

Fabryka Airbusa w USA oddała pierwszego A320

Biznes i przemysł

Fabryka Airbusa w USA oddała pierwszego A320

Emilia Derewienko 29 sierpnia 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5