Flota B737 MAX Polskich Linii Lotniczych LOT powiększy się w najbliższych dwóch latach o kolejnych 13 maszyn tego typu. Jeden z nich w ostatnich dniach wykonał pierwsze loty techniczne, co wskazuje, że w najbliższych kilku tygodniach powinien dotrzeć do Polski. Warto dodać, że kolejne MAX-y będą posiadać nowe wnętrze i konfigurację pokładu z fotelami od firmy RECARO.
Flota B737 MAX Polskich Linii Lotniczych LOT powiększy się w najbliższych dwóch latach o kolejnych 13 maszyn tego typu. Jeden z nich w ostatnich dniach wykonał pierwszy lot techniczny, co wskazuje, że w najbliższych kilku tygodniach powinien dotrzeć do Polski. Warto dodać, że kolejne MAX-y będą posiadać nowe wnętrze i konfigurację pokładu z fotelami od firmy RECARO.
B737-8 MAX, który niebawem trafi do LOT-u, to maszyna o numerach seryjnych MSN 65134 / LN 9356 i przyszłej rejestracji SP-LYA. 25 września br. maszyn została po raz pierwszy uruchomiona i wykonała pierwsze kołowanie, natomiast swój pierwszy lot techniczny MAX odbył 4 października br. na trasie z Renton do Victorville, z dwoma podejściami do lądowania na lotnisko Moses Lake. Pierwszy lot trwał 3 godziny i 46 minut. Samolot został przebazowany do Victorville prawdopodobnie na malowanie i wyposażenie wnętrza samolotu.
Nowy MAX LOT-u zabierze na pokład 186 pasażerów, a napędzać go będą silniki CFM LEAP-1B. Na razie nie wiadomo jeszcze od którego lessora maszyna będzie wynajęta.
Według nieoficjalnych informacji pierwsze trzy z 13 maszyn dotrą do Polski jeszcze w tym roku. Pierwszy z nich ma przylecieć w drugiej połowie listopada, a kolejne dwa w połowie grudnia. Nowo odbierane MAX-y będą miały również nowe rejestracje. Zamiast dotychczasowych znaków SP-LV, przypisanych dla floty B737 MAX, pierwsze trzy samoloty będą posiadać znaki SP-LY (SP-LYA, LYB, LYC).
Flota LOTObecnie flota PLL LOT składa się z 86 samolotów: sześciu boeingów B737-800, 18 B737 MAX, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9 Dreamliner oraz 47 embraerów E-Jet: pięciu E170, 15 E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), ośmiu E190, 16 E195 oraz trzech E195-E2.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 55 samolotów:
20 airbusów A220-100, 20 A220-300,
13 boeingów B737-8 MAX oraz
dwóch używanych B787-8 Dreamliner.