Partner serwisu
Prawo i polityka

Kolejny kraj zgadza się na powrót MAX-ów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Kolejny kraj zgadza się na powrót MAX-ów
fot. GOL
Brazylijski regulator lotniczy ANAC wydał w środę zgodę na powrót samolotu Boeinga 737 MAX do służby. Wcześniej pozwolenie na ponowne loty tego modelu wydał amerykański urząd bezpieczeństwa w powietrzu, Federalna Administracja Lotnictwa (FAA).

W połowie listopada Stany Zjednoczone zezwoliły uziemionym od marca 2019 roku MAX-om zgodę na powrót w przestrzeń powietrzną. FAA podjął taką decyzję po przeprojektowaniu samolotów w następstwie dwóch tragicznych katastrof MAX-ów, w których zginęło w sumie 346 osób.

Za USA podążyła Brazylia. Najwyższy regulator poinformował, że Gol Linhas Aereas Inteligentes, jedyna linia lotnicza obsługująca MAX-y w Brazylii, wdraża właśnie wymagane środki w celu wznowienia lotów. Przewoźnik potwierdził, że samoloty mogą powrócić do służby jeszcze w tym roku. Brazylijski regulator ma zastosować się do warunków określonych przez FAA.

Warunki przywrócenia do użytku odrzutowców określiła też Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Agencja oczekuje wdrożenia szkolenia dla pilotów oraz aktualizację oprogramowania MCAS, który brał udział w awariach samolotów Lion Air i Ethiopian Airlines. Niektórzy regulatorzy czekają na wydanie decyzji przez EASA, gdyż na skutek katastrof i kryzysu Boeinga utracili zaufanie do FAA.

Oczekiwania EASA i FAA w sprawie powrotu MAX-ów różnią się kilkoma punktami. EASA uważa, że piloci mogliby zatrzymać wibrację alarmu „stick shaker”, gdyby zadziałał przypadkowo. W przeciwieństwie do FAA, europejska agencja wydała również jedno tymczasowe ograniczenie dotyczące używania autopilota.

EASA reprezentuje 27 krajów Unii Europejskiej oraz cztery inne kraje, w tym Norwegię, która ma 92 zamówione samoloty typu MAX. Do 31 grudnia EASA reprezentuje również Wielką Brytanię, która opuściła blok Unii Europejskiej w styczniu.

Na dniach zakaz dla MAX-ów może znieść Kanada. Największą niewiadomą pozostaje zgoda Chin, największego rynku dla tych odrzutowców i pierwszego, który uziemił MAX-y w marcu 2019 roku. W przestrzeń powietrzną USA MAX-y powrócą 29 grudnia, natomiast w Europie oficjalnie ma to nastąpić od połowy stycznia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2021

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX wróci do latania także w Indonezji

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5