Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Kolejny kraj zgadza się na powrót MAX-ów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-27 11:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolejny kraj zgadza się na powrót MAX-ów
fot. GOL
Brazylijski regulator lotniczy ANAC wydał w środę zgodę na powrót samolotu Boeinga 737 MAX do służby. Wcześniej pozwolenie na ponowne loty tego modelu wydał amerykański urząd bezpieczeństwa w powietrzu, Federalna Administracja Lotnictwa (FAA).
W połowie listopada Stany Zjednoczone zezwoliły uziemionym od marca 2019 roku MAX-om zgodę na powrót w przestrzeń powietrzną. FAA podjął taką decyzję po przeprojektowaniu samolotów w następstwie dwóch tragicznych katastrof MAX-ów, w których zginęło w sumie 346 osób.

Za USA podążyła Brazylia. Najwyższy regulator poinformował, że Gol Linhas Aereas Inteligentes, jedyna linia lotnicza obsługująca MAX-y w Brazylii, wdraża właśnie wymagane środki w celu wznowienia lotów. Przewoźnik potwierdził, że samoloty mogą powrócić do służby jeszcze w tym roku. Brazylijski regulator ma zastosować się do warunków określonych przez FAA.

Warunki przywrócenia do użytku odrzutowców określiła też Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Agencja oczekuje wdrożenia szkolenia dla pilotów oraz aktualizację oprogramowania MCAS, który brał udział w awariach samolotów Lion Air i Ethiopian Airlines. Niektórzy regulatorzy czekają na wydanie decyzji przez EASA, gdyż na skutek katastrof i kryzysu Boeinga utracili zaufanie do FAA.

Oczekiwania EASA i FAA w sprawie powrotu MAX-ów różnią się kilkoma punktami. EASA uważa, że piloci mogliby zatrzymać wibrację alarmu „stick shaker”, gdyby zadziałał przypadkowo. W przeciwieństwie do FAA, europejska agencja wydała również jedno tymczasowe ograniczenie dotyczące używania autopilota.

EASA reprezentuje 27 krajów Unii Europejskiej oraz cztery inne kraje, w tym Norwegię, która ma 92 zamówione samoloty typu MAX. Do 31 grudnia EASA reprezentuje również Wielką Brytanię, która opuściła blok Unii Europejskiej w styczniu.

Na dniach zakaz dla MAX-ów może znieść Kanada. Największą niewiadomą pozostaje zgoda Chin, największego rynku dla tych odrzutowców i pierwszego, który uziemił MAX-y w marcu 2019 roku. W przestrzeń powietrzną USA MAX-y powrócą 29 grudnia, natomiast w Europie oficjalnie ma to nastąpić od połowy stycznia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA

Pasażer i linie lotnicze

LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA

Emilia Derewienko 19 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5