Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

KLM. Tak się podróżuje biznesem w B777 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2023
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W podróż na trasie między Amsterdamem a Sao Paulo wybraliśmy się na pokładzie boeinga 777-300ER linii KLM. Klasa biznes, chociaż ma już swoje lata, okazała się całkiem wygodna. Najlepsze wrażenie robiła jednak szalenie miła obsługa oraz drobne szczegóły przypominające nam o tym, że jesteśmy na pokładzie holenderskiego przewoźnika.

W podróż z Amsterdamu do Sao Paulo wyruszyliśmy na pokładzie użytkowanego przez KLM Boeinga 777-300ER. Samoloty te weszły do floty przewoźnika w roku 2008 i obecnie są wykorzystywane także do obsługi tras do Tokio i Singapuru. Wszystkie B777-300ER KLM noszą imiona parków narodowych. 

Samolot ma już swoje lata i to widać po bliższym przyjrzeniu się. Na fotelach, stolikach i elementach wykończenia z tworzywa widać już ślady zużycia – trochę zdartej farby, zadrapania, etc. Nie jest to jednak coś co psułoby ogólne dobre wrażenie. KLM zdaje sobie sprawę z tej sytuacji – do stycznia 2024 roku planowany jest retrofit całej klasy we wszystkich B777-300ER.

Fotele klasy biznes ustawione są pod lei rozmieszczone w układzie 2-2-2 w sześciu rzędach przy czym w rzędzie piątym są tylko cztery miejsca zaś ostatni rząd oddzielony jest od pozostałych zapleczem i łazienką – te miejsca mogą wydawać się mniej wygodne, ale znajomi, z którymi podróżowaliśmy nie narzekali.

Fot. Łukasz Malinowski.


Fotele są wygodne i dają się rozłożyć do pozycji leżącej, ale miejsca nie jest na tyle dużo żeby pasażer o większych gabarytach mógł się spokojnie wyciągnąć. Ekran nie jest zbyt dużych rozmiarów, ale jakość obrazu jest zadowalająca. Pod nim zlokalizowano niewielką półkę na drobiazgi.

Fot. Łukasz Malinowski.


Druga półka znajduje się wyżej obok zagłówka fotela. Tutaj znajdziemy amenity kit, słuchawki czy wodę. Świetnie się sprawdza też jako miejsca na telefon czy inne drobiazgi. Rozkładany stolik znajduje się pomiędzy pasażerami – ten nasz był nieco rozklekotany co utrudniało spożywanie posiłków, zwłaszcza, że pojawiły się niewielkie turbulencje.

Fot. Łukasz Malinowski.


Jedzenie, z jednym wyjątkiem, było jednak zdecydowanie mocną stroną podróży. Na pierwsze po starcie wybraliśmy zupę (gdybyśmy przewidzieli turbulencje zmienilibyśmy decyzję) oraz danie kuchni tajskiej – wszystko było ciepłe i smaczne. Doskonale sprawdziły się też wszystkie przekąski. Nieco gorzej było z posiłkiem podawanym przed lądowaniem – zniechęcamy do wybierania hambugera.

Fot. Łukasz Malinowski.


Na plus jest zdecydowanie bardzo ładna porcelana, w której podawane są posiłki, a zwłaszcza kubek do herbaty – razem z solniczką i pieprzniczką w kształcie holenderskich chodaków, czy czekoladkami w kształcie niderlandzkich domków budują bardzo przyjemny klimat. Podobnie było z resztą na locie do Amsterdamu – pudełko śniadaniowe KLM to jedno z najładniejszych jakie widzieliśmy.

Jeśli chodzi o amenity kit to znajdziemy w nim skarpetki w kolorze granatowym, opaskę na oczy, zatyczki do uszu, pastę i szczotkę do zębów oraz kilka innych drobiazgów. Nie zaskakuje ani na plus ani na minus. Każdy pasażer dostaje także podsuszkę i koc – tutaj też nie ma za bardzo o czym się rozpisywać.

Fot. Łukasz Malinowski.


Na koniec zostawiliśmy system rozrywki pokładowej. Pilot do jego obsługi wyposażony jest w ekran dotykowy, który dobrze reaguje na dotyk – niestety czasami trzeba było się nieźle namęczyć, żeby schować pilota i kabel na miejsce. Wybór filmów, seriali, czy muzyki nie stanowi większego problemu. Oferta wydaje się całkiem bogata – dostępne są kinowe hity oraz popularne seriale. Trudno nam powiedzieć, czy mogłoby być lepiej – na to zbyt mało czasu spędzamy przed ekranem. Pochwalić trzeba za to słuchawki, które dość dobrze wyciszają nad od szumu jaki panuje w kabinie.

Po przylocie do miejsca docelowego każdy z pasażerów otrzymuje miniaturowy domek Delft Blue z mocnym alkoholem w środku. Każdy z nich jest kopią prawdziwej holenderskiej kamieniczki – ten upominek jest rozdawany od lat 50. i jest już dostępne ponad 100 wzorów.

Fot. Łukasz Malinowski.


KLM twierdzi, że to gratka dla kolekcjonerów i chyba ma rację – z nami na pokładzie była osoba, która ma ich kilkadziesiąt. To świetna promocja państwa przez narodowego przewoźnika.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

Biznes i przemysł

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

inf. pras. 03 września 2023

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

Pasażer i linie lotnicze

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

inf. pras. 01 lipca 2023

KLM: Fantastyczny lot w biznes klasie Dreamlinera (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

Biznes i przemysł

KLM testuje samoloty elektryczne (zdjęcia)

inf. pras. 03 września 2023

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

Pasażer i linie lotnicze

KLM zapowiada nową Klasę Biznes

inf. pras. 01 lipca 2023

KLM: Fantastyczny lot w biznes klasie Dreamlinera (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5