KLM zmienia harmonogram dostaw airbusów A350-900. Holenderska linia spodziewa się dostawy pierwszego A350 w 2021 r., a nie w 2020 r., jak wcześniej planowano. Za to pierwszy A350 dla Air France trafi jesienią 2019 i zasili w pierwszej kolejności flotę niskokosztowej linii Joon. Opóźnienie wejścia A350-900 powoduje, że KLM musi dłużej pozostawić we flocie boeingi B747-400.
Linia przewiduje, że ostatni B747 może odejść z floty pod koniec 2021 r. choć i to może się zmienić w zależności od dostaw nowych samolotów. Pozostanie na kolejne lata B747, to dobra wiadomość dla miłośników lotnictwa i słynnych Jumbo Jetów, a niestety zła dla większości pasażerów, którzy chcieliby już skorzystać z komfortu najnowszych samolotów.
Wolniejsza wymiana floty
– Od dłuższego czasu mówiliśmy, że spodziewamy się naszych A350 pomiędzy 2020 a 2022 rokiem. Pierwszy plan zakładał, że będzie to 2020 r., natomiast teraz spodziewamy się, że nastąpi to w połowie 2021 r. Chcemy zauważyć, że harmonogram dostaw i rozwój floty linii lotniczej jest procesem dynamicznym, a KLM stale sprawdza i dostosowuje plany floty do swoich potrzeb – potwierdził zagranicznym mediom dział prasowy KLM.
KLM obecnie użytkuje 12 boeingów B747-400 Combi, czyli o jeden mniej niż na koniec 2017 r. W listopadzie odejdzie z floty kolejny B747. To wszystko w ramach najnowszej strategii Air France-KLM, według której wszystkie czterosilnikowe samoloty szerokokadłubowe (oprócz A380), będą zastępowane nową generacją samolotów typu Boeing 787 i Airbus A350. We flocie Air France latają jeszcze A340-300, a ich odejście na emeryturę przewidziane jest w połowie 2020 r.
LCC Joon pierwszy w kolejce
Grupa Air France-KLM ma zamówionych 28 airbusów A350-900, z których dla KLM przeznaczono tylko siedem. Air France spodziewa się otrzymać pierwsze A350 w drugiej połowie 2019, to rok później niż przewidywano podczas złożenia zamówienia. Pierwsza partia samolotów A350 dla Air France trafi do jej nowego, taniego przewoźnika Joon.
W czerwcu 2013 r., podczas Paris Air Show, francusko-holenderska grupa zamówiła początkowo 25 A350 z 25 opcjami na kolejne maszyny tego typu. W lutym zeszłego roku Air France zamieniła pozostałe zamówienia na dwa airbusy A380 na trzy mniejsze A350, podnosząc liczbę zamówionych maszyn do 28 z opcjami na 22 maszyny tego typu.
Pierwsze 28 maszyn zostanie rozdzielone następująco: do Air France trafi 11 maszyn, 10 do Joon i siedem do KLM. Obecna flota KLM składa się ze 120 samolotów: 12 airbusów z rodziny A330, 50 boeingów B737NG, 12 B747-400, trzech B747-400F (cargo), 15 B777-200ER, 14 B777-300ER oraz 13 B787-9 Dreamliner.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.