Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Katastrofa prototypowego Iła-112W pod Moskwą


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-08-17 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Katastrofa prototypowego Iła-112W pod Moskwą
fot. United Aircraft Corporation
Prototyp wojskowego samolotu transportowego Iljuszyn Ił-112W z trzema osobami na pokładzie rozbił się dziś (17 sierpnia) podczas lotu testowego w rejonie Moskwy - poinformował jego producent United Aircraft Corporation.
Do katastrofy doszło podczas próby lądowania w pobliżu lotniska w Kubince pod Moskwą. Z oświadczenia firmy jednak nie wynikało jasno, czy w katastrofie były jakieś ofiary. Jednak agencja informacyjna RIA powołała się na anonimowe źródło, które twierdzi, że załoga prawdopodobnie zginęła. Szczegóły incydentu nie są jeszcze znane. W celu ustalenia przyczyn wypadku zostanie utworzona odpowiednia komisja.

Nagranie wideo z katastrofy opublikowane w Internecie pokazuje samolot lecący na małej wysokości z jednym z silników w ogniu, po czym wykonał ostry zakręt w prawo i spadł na tereny leśne.



Co wiemy o Ile-112?

Ił-112W ma być przeznaczony do transportu i desantu powietrznego. Będzie zdolny do zabrania na pokład do pięciu ton ładunku. Nowa konstrukcja ma dwukrotnie przewyższać pod względem efektywności transportu An-26. Napęd i awionika najnowszego typu pozwoli Ił-owi konkurować z najlepszymi samolotami w swojej klasie – hiszpańską CASA C-295, amerykańsko-włoskim C-27 Spartan, ukraińskim An-140T czy chińskim Xian MA60. Więcej szczegółów nie jest znane. Rosjanie nie są znani z dzielenia się informacjami, a zwłaszcza tymi dotyczącymi wojska. Maksymalna prędkość osiągana przez Iła-112W sięgnie wedle założeń 550 km/h. Samolot będzie mieć zasięg do 5000 km z maksymalnym obciążeniem. Z jego połową poleci nieco dalej.

Ił-112W będzie wyposażony w komponenty rosyjskiej produkcji. Większość z nich jest produkowana przez struktury państwowego koncernu Rostec: silniki tworzy United Engine Corporation, zautomatyzowany układ sterowania dostarcza KRET, a podwozie, elementy hydrauliczne i układ zasilania opracowuje holding Technodinamika. Planowane jest również wypuszczenie wersji na rynek cywilny. Ił-112T, tak się będzie zwać, ma zastąpić An-24. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli Rosjan, Siły Powietrzne Federacji Rosyjskiej powinny zamówić około 60 maszyn typu Ił-112W. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Iła-112W jest obecnie planowane na 2023 r. Więcej na temat wznowionych lotów testowych można przeczytać w naszym artykule "Po dwóch latach Ił-112W ponownie wzbił się w powietrze".

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kongres Rynku Lotniczego już za miesiąc w Warszawie!

Pasażer i linie lotnicze

Kongres Rynku Lotniczego już za miesiąc w Warszawie!

TOR Konferencje 17 sierpnia 2021

Po dwóch latach Ił-112W ponownie wzbił się w powietrze

Biznes i przemysł

Po dwóch latach Ił-112W ponownie wzbił się w powietrze

Avgeek 10 kwietnia 2021

Ił-112W vel Ił-112T gotów do testów

Biznes i przemysł

Ił-112W vel Ił-112T gotów do testów

Aleksander Domański 30 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5