Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ił-112W vel Ił-112T gotów do testów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ rp.pl/ konflikty.pl/ zbiam.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Ił-112W vel Ił-112T gotów do testów
fot. Zjednoczona Korporacja Lotnicza
Przedstawiciele Kompleksu Lotniczego im. Iljuszyna poinformowali, że wyczekiwany od dwóch dekad lekki samolot transportowy, który zastąpi wysłużonego AN-26 , jest gotów do testów. Niedługo maszyna powinna wzbić się w powietrze.

Losy górnopłatu zdolnego do przewozu do pięciu ton ładunku, są obrazem problemów, jakie ma całe państwo rosyjskie oraz determinacji, z jaką modernizuje się tam siły zbrojne.

Dwadzieścia lat minęło

Od początku lat 90. XX wieku trwało poszukiwanie zastępstwa dla An-26, którego konstrukcja powstała pod koniec lat 70. Szybko się jednak okazało, że wobec kryzysu postsowieckiej gospodarki, na prace nad Ił-112W nie starczy pieniędzy.

W 2003 roku projekt samolotu wygrał konkurs na nowy lekki, samolot transportowy dla rosyjskich sił powietrznych co oznaczało zastrzyk finansowy ze strony armii. Jednak priorytetem w tym czasie była modernizacja większych transportowców Ił-76. Dodatkowo na przeszkodzie szybkiej realizacji kontraktu stanęły problemy z silnikiem, pierwotnie przymierzano się do zainstalowania TW7-117ST znanego choćby z IŁ-114, ale ten okazał się za słaby. Zanim poradzono sobie z tym wyzwaniem, przyszedł krach z 2008 roku, który wyjątkowo mocno uderzył w Rosję. Finansowanie Ił-112W przywrócono dopiero w 2013 roku, ale przerwa spowodowała rezygnację Indii z udziału w projekcie. Państwo to zdecydowało się ostatecznie na zakup europejskich C-295W. 

Obecnie gotowy jest pierwszy z dwóch prototypów nowego transportowca. Jeżeli przejdzie próby lotniskowe, to zostać dopuszczonym do lotów. Producenci zapowiadają, że stanie się do końca tego roku.  

Co wiemy o Ile

Ił-112W ma być przeznaczony do transportu i desantu powietrznego. Będzie zdolny do zabrania na pokład do pięciu ton ładunku. Nowa konstrukcja ma dwukrotnie przewyższać pod względem efektywności transportu An-26. Napęd i awionika najnowszego typu pozwoli Ił-owi konkurować z najlepszymi samolotami w swojej klasie – hiszpańską CASA C-295, amerykańsko-włoskim C-27 Spartan, ukraińskim An-140T czy chińskim Xian MA60. Więcej szczegółów nie jest znane. Rosjanie nie są znani z dzielenia się informacjami, a zwłaszcza tymi dotyczącymi wojska.

Wiadomo jednak, że w celu przeciwdziałania atakom rakiet z głowicami na podczerwień, ultrafiolet, optycznymi i radarowymi został opracowany nowy system obrony powietrznej oparty o podobne systemu Witebsk i Prezydent-S.

Maksymalna prędkość osiągana przez Ił-112W sięgnie wedle założeń 550 km/h. Samolot będzie mieć zasięg do 1000 km z maksymalnym obciążeniem. Z jego połową poleci o 1 400 km dalej.

Planowane jest również wypuszczenie wersji na rynek cywilny. Ił-112T, tak się będzie zwać, ma zastąpić An-24. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli Rosjan, Siły Powietrzne Federacji Rosyjskiej powinny zamówić około 60 maszyn typu Ił-112W.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Antonow Airlines operują z Lipska. Frachtowce An-124 latają do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Antonow Airlines operują z Lipska. Frachtowce An-124 latają do Polski

Rafał Dybiński 13 kwietnia 2022

Katastrofa prototypowego Iła-112W pod Moskwą

Biznes i przemysł

Rosja: An-26 zniknął na Kamczatce. 28 osób na pokładzie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Antonow Airlines operują z Lipska. Frachtowce An-124 latają do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Antonow Airlines operują z Lipska. Frachtowce An-124 latają do Polski

Rafał Dybiński 13 kwietnia 2022

Katastrofa prototypowego Iła-112W pod Moskwą

Biznes i przemysł

Rosja: An-26 zniknął na Kamczatce. 28 osób na pokładzie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5