Boeing dostarczył do kanadyjskich linii lotniczych WestJet pierwszy z dziesięciu zamówionych Dreamlinerów. B787 numer 1 dla przewoźnika to samolot o oznaczeniu LN792 (C-GUDH) napędzany silnikami General Electric GEnx-1B. Maszyna jest leasingowana od firmy GECAS.
– Dzisiejsza dostawa oznacza nowy rozdział dla WestJet – powiedział Ed Sims, prezes i dyrektor generalny WestJet z Calgary. – Boeing 787 Dreamliner to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samolotów, jaki kiedykolwiek latał i jest idealną maszyną dla naszego rozwoju przejścia do globalnego przewoźnika sieciowego. Nie możemy się doczekać, kiedy będziemy przewozić Kanadyjczyków po całym świecie, a w drugą stronę cały świat do Kanady w komfortowym stylu – dodał.
Dreamliner WestJet zadebiutuje w barwach przewoźnika wiosną tego roku na pierwszym w historii bezpośrednim połączeniu z Calgary do Dublina w Irlandii. Przewoźnik zaoferuje również połączenie z Calgary do Londynu-Gatwick oraz do Paryża. Będzie 10 Dreamlinerów
Boeing B787-9 WestJet zabierze na pokład 320 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 16 w klasie biznes, 28 w ekonomicznej premium oraz 276 w ekonomicznej. Przewoźnik poinformował, że Dreamlinery pojawią się w tym roku na wszystkich wspomnianych wcześniej trasach z Calgary do Londynu, Paryża oraz Dublina. Łącznie WestJet użytkować będą 10 Dreamlinerów, które zostaną dostarczone w latach 2019-2021: cztery w 2019 r., cztery w 2020 r. oraz dwa w 2021 r.
B787-9 to średni Dreamliner, którego wydłużono o ponad 6 metrów od 787-8. Nowy model rodziny B787 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo i posiada większy zasięg o ponad 550 km (15700 km). Boeing zebrał zamówienia na 1403 samoloty B787, w tym na 790 maszyn w wersji 787-9.
Obecnie flota WestJet składa się ze 124 boeingów: 13 B737-600, 54 B737-700, 42 B737-800, 11 B737 MAX 8, czterech B767-300ER oraz jednego B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 54 boeingów: 22 B737 MAX 7, 11 B737 MAX 8, 12 B737 MAX 10 oraz dziewięciu B787-9.
Rewolucja w lotnictwie
Samolot 787 Dreamliner to najszybciej sprzedający się w historii odrzutowiec szerokokadłubowy – obecnie Boeing ma około 1400 zamówień na tę maszynę. Model pozwala liniom lotniczym ograniczyć zużycie paliwa i emisje o 20 proc. do 25 proc. Połączenie wydajnego zużycia paliwa i dużego zasięgu pomogło liniom lotniczym zaoszczędzić w sumie ponad 30 miliardów funtów i otworzyć ponad 210 nowych i bezpośrednich połączeń.
– Cieszymy się, że możemy powitać naszych przyjaciół z WestJet w rodzinie Dreamlinerów. Linie WestJet osiągnęły imponujący wzrost dzięki Boeingowi 737 i teraz będą korzystać z osiągów i komfortu jakie oferuje model 787, aby z zyskiem rozpocząć nową "globalną erę – powiedział Ihssane Mounir , starszy wiceprezes ds. sprzedaży handlowej i marketingu w firmie Boeing.
Linia WestJet istnieje od 1996 roku i mają swoją siedzibę oraz główny hub w Calgary. Przewoźnik posiada także spółkę-córkę, regionalną linię WestJet Encore, która lata 47 bombardierami Q400.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.