Partner serwisu
Biznes i przemysł

Indyjski rynek lotniczy czeka poważna redukcja

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ livemint.com/ economictimes.indiatimes.com/ newindianexpress.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Indyjski rynek lotniczy czeka poważna redukcja
fot. BriYYZ Wikipedia CC BY-SA 2.0
Raport „Covid-19 i stan indyjskiego przemysłu lotniczego”, opublikowany niedawno przez firmę konsultingową Capa India, stwierdza, że liczba podróżnych na lotach krajowych zmaleje po pandemii o 35-40 proc. Połączenia międzynarodowe przyciągną aż o połowę mniej klientów. A to wszystko przy założeniu, że ruch na indyjskim niebie zacznie się w lipcu.

Wedle analizy spadek popytu spowodowałby, że indyjscy przewoźnicy mieliby w ciągu najbliższych 6–12 miesięcy od 200 do 250 samolotów, które stałyby bezczynnie na ziemi. Nie byłyby po prostu potrzebne przy tak drastycznym zmniejszeniu ruchu. 

Ocenia się, że indyjski przemysł lotniczy do końca czerwca odnotuje straty w wysokości 3-3,6 mld dolarów. Według szacunków różnych domów maklerskich tylko dwaj notowani na giełdzie gracze – IndiGo i SpiceJet – mogą stracić ponad 1 miliard dolarów przychodów z powodu zawieszenia działalności. Dochodzi do tego wciąż nierozwiązana sprawa klientów, którzy zakupili bilety na niezrealizowane loty.

Oblicza się, że indyjski sektor lotniczy wniósł do budżetu państwa w ostatnim roku 72 mld dolarów. Teraz w związku z niespotykaną sytuacją branża wzywa władze do wsparcia jej finansowo. Pieniędzy będą potrzebować nie tylko linie, ale również lotniska. Anand Stanley reprezentujący podmioty z branży lotniczej należące do FICCI – stowarzyszenia organizacji biznesowych w Indiach – napisał w tej sprawie do Hardeep Singha Puri, ministra lotnictwa cywilnego. W piśmie znajdują się różne propozycje ulżenia branży, takie jak ulgi podatkowe, odroczenie płatności podatku od towaru i usług, obniżenie akcyzy na paliwo lotnicze czy stawek lotniskowych oraz wiele innych. Pewnie dopiero za jakiś czas, gdy będzie można z większą pewnością przewidywać koniec epidemii i oceniać straty, jakie ona spowodowała, ekipa premiera Narendra Modi, o ile utrzyma się przy władzy, rozpocznie wiążące rozmowy z przewoźnikami. 

Raport Capa India przewiduje, że powrót do latania będzie następował stopniowo i nie bez perturbacji. Analitycy spodziewają się, że największe trudności z przywróceniem płynności działania będą z połączeniami międzynarodowymi. To nie jest dobra wiadomość choćby dla LOT-u, który dobrze sobie radził na bardzo trudnym rynku indyjskim

Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego IATA prognozowało w 2018 roku, że do 2024 roku Indie miały stać się trzecim co do wielkości rynkiem lotniczym świata. Miały one zepchnąć z podium Wielką Brytanię. Trudno obecnie wyrokować, czy to przewidywanie się sprawdzi. Podobną trudność sprawia przewidzenie, czy koniec czerwca rzeczywiście przyniesie powolny powrót do wznowienia pasażerskich operacji lotniczych w Indiach. Potęguję ją niepewność co do prawdziwości danych podawanych przez New Delhi w kwestii liczb zarażonych i zmarłych z powodu wirusa COVID-19, który pod koniec zeszłego roku pojawił się w chińskim Wuhan i w ciągu kilku miesięcy spowodował pandemię a na rynku lotniczym największy kryzys w jego historii.   
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Tomasz Śniedziewski 10 listopada 2023

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Prawo i polityka

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Roman Czubiński 01 listopada 2023

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wrzesień z kolejnym rekordem przewozów pasażerskich

Tomasz Śniedziewski 10 listopada 2023

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Prawo i polityka

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Roman Czubiński 01 listopada 2023

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5