Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Indyjski rynek lotniczy czeka poważna redukcja


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-04-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ livemint.com/ economictimes.indiatimes.com/ newindianexpress.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Indyjski rynek lotniczy czeka poważna redukcja
fot. BriYYZ Wikipedia CC BY-SA 2.0
Raport „Covid-19 i stan indyjskiego przemysłu lotniczego”, opublikowany niedawno przez firmę konsultingową Capa India, stwierdza, że liczba podróżnych na lotach krajowych zmaleje po pandemii o 35-40 proc. Połączenia międzynarodowe przyciągną aż o połowę mniej klientów. A to wszystko przy założeniu, że ruch na indyjskim niebie zacznie się w lipcu.
Wedle analizy spadek popytu spowodowałby, że indyjscy przewoźnicy mieliby w ciągu najbliższych 6–12 miesięcy od 200 do 250 samolotów, które stałyby bezczynnie na ziemi. Nie byłyby po prostu potrzebne przy tak drastycznym zmniejszeniu ruchu. 

Ocenia się, że indyjski przemysł lotniczy do końca czerwca odnotuje straty w wysokości 3-3,6 mld dolarów. Według szacunków różnych domów maklerskich tylko dwaj notowani na giełdzie gracze – IndiGo i SpiceJet – mogą stracić ponad 1 miliard dolarów przychodów z powodu zawieszenia działalności. Dochodzi do tego wciąż nierozwiązana sprawa klientów, którzy zakupili bilety na niezrealizowane loty.

Oblicza się, że indyjski sektor lotniczy wniósł do budżetu państwa w ostatnim roku 72 mld dolarów. Teraz w związku z niespotykaną sytuacją branża wzywa władze do wsparcia jej finansowo. Pieniędzy będą potrzebować nie tylko linie, ale również lotniska. Anand Stanley reprezentujący podmioty z branży lotniczej należące do FICCI – stowarzyszenia organizacji biznesowych w Indiach – napisał w tej sprawie do Hardeep Singha Puri, ministra lotnictwa cywilnego. W piśmie znajdują się różne propozycje ulżenia branży, takie jak ulgi podatkowe, odroczenie płatności podatku od towaru i usług, obniżenie akcyzy na paliwo lotnicze czy stawek lotniskowych oraz wiele innych. Pewnie dopiero za jakiś czas, gdy będzie można z większą pewnością przewidywać koniec epidemii i oceniać straty, jakie ona spowodowała, ekipa premiera Narendra Modi, o ile utrzyma się przy władzy, rozpocznie wiążące rozmowy z przewoźnikami. 

Raport Capa India przewiduje, że powrót do latania będzie następował stopniowo i nie bez perturbacji. Analitycy spodziewają się, że największe trudności z przywróceniem płynności działania będą z połączeniami międzynarodowymi. To nie jest dobra wiadomość choćby dla LOT-u, który dobrze sobie radził na bardzo trudnym rynku indyjskim

Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego IATA prognozowało w 2018 roku, że do 2024 roku Indie miały stać się trzecim co do wielkości rynkiem lotniczym świata. Miały one zepchnąć z podium Wielką Brytanię. Trudno obecnie wyrokować, czy to przewidywanie się sprawdzi. Podobną trudność sprawia przewidzenie, czy koniec czerwca rzeczywiście przyniesie powolny powrót do wznowienia pasażerskich operacji lotniczych w Indiach. Potęguję ją niepewność co do prawdziwości danych podawanych przez New Delhi w kwestii liczb zarażonych i zmarłych z powodu wirusa COVID-19, który pod koniec zeszłego roku pojawił się w chińskim Wuhan i w ciągu kilku miesięcy spowodował pandemię a na rynku lotniczym największy kryzys w jego historii.   

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Grupa Lufthansa: Pierwszy pakiet restrukturyzacyjny

Pasażer i linie lotnicze

Grupa Lufthansa: Pierwszy pakiet restrukturyzacyjny

Avgeek 09 kwietnia 2020

Air Serbia zawiesiła loty do końca kwietnia

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia zawiesiła loty do końca kwietnia

Rafał Dybiński 09 kwietnia 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5