Partner serwisu
Biznes i przemysł

Indie stawiają na rozwój lotnictwa, ale nie chcą się dzielić wzrostem z innymi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Władze Indii odrzucają prośby linii lotniczych z zagranicy o zwiększenie dostępu do swojego rynku, jednocześnie nakazując swoim rodzimym liniom lotniczym zwiększenie liczby dalekodystansowych lotów międzynarodowych. Kraj chce również tworzyć huby i zwiększać produkcję w branży lotniczej, informuje Agencja Reutera.

- Indie znajdują się obecnie w punkcie zwrotnym. W najbliższych latach odnotujemy eksplozję ruchu lotniczego w Indiach - powiedział Jyotiraditya Scindia, minister lotnictwa Indii w wywiadzie udzielonym Agencji Reutera.

Przejąć kontrolę nad rynkiem

Przez ostatnie lata Indie były jednym z najszybciej rozwijających się rynków lotniczych świata w środowisku, w którym popyt na podróże lotnicze przewyższał podaż dostępnych samolotów, jednak większość udziałów w rynku połączeń międzynarodowych z Indii przejęty był przez globalnych przewoźników dysponujących sprawnymi globalnymi hubami. Obecnie Indie chcą odzyskać tę część rynku i związane z nią przychody stawiając na stymulowanie wzrostu rodzimych linii lotniczych oraz portów lotniczych.

W ubiegłym miesiącu linie lotnicze Air India zamówiły łącznie 470 samolotów od koncernów Airbus i Boeing. W marcu Agencja Reutera informowała, że inne linie lotnicze z Indii, IndiGo, prowadzą rozmowy na temat pozyskania ponad 500 maszyn, pomimo że wciąż oczekują na odbiór wcześniej zamówionej podobnej liczby samolotów.

Władze kraju nie planują zwiększenia limitów obowiązujących w porozumieniach międzynarodowych regulujących w ruch pasażerski, o co wnioskują linie lotnicze z Bliskiego Wschodu, zamiast tego władze Indii chcą, by rodzimi przewoźnicy oferowali więcej lotów bezpośrednich wykonywanych większymi samolotami. Scindia uważa, że zamówienie samolotów złożone przez linie Air India oraz wysyłanie samolotów szerokokadłubowych do niektórych kierunków przez IndiGo, stanowią sygnał, że rozpoczyna się planowana zmiana.

Szef Emirates ostrzega

Zapowiedzi Ministerstwa Lotnictwa Indii o tym, że nie zwiększą obecnie obowiązujących limitów obowiązujących w międzynarodowym ruchu pasażerskim, są nie po myśli władz Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które wnioskowały o dodatkowe 50 tys. miejsc tygodniowo. Podczas wtorkowej (21.03.) konferencji CAPA India Aviation Summit, Tim Clark, prezydent linii lotniczych Emirates, zadeklarował że dostrzega potencjał na “co najmniej podwojenie” obecnego limitu 65 tys. miejsc tygodniowo, wyrażając rozczarowanie stanowiskiem Indii.

- To jest tak olbrzymi rynek. To nie jest tak, że tort jest stałej wielkości, ten tort ciągle rośnie - powiedział Clark w wywiadzie udzielonym Agencji Reutera. Szef Emirates stwierdził, iż nie postrzega linii lotniczych Air India jako rywali, nawet po złożeniu przez nie rekordowego zamówienia na samoloty, ostrzegając że same linie lotnicze z Indii stracą na wprowadzanych ograniczeniach w limicie podróżnych. - Przewoźnicy z Indii, którzy do tej pory byli tak skutecznie w zapewnianiu sobie swoich udziałów w łańcuchu wartości, rozmieniają się na drobne tracąc około miliarda dolarów rocznie - ostrzegł Clark.

Nowa filozofia planowania lotnisk

Tendencji do rozmieniania się na drobne nie można dostrzec w zapowiedziach wygłaszanych przez ministra transportu Indii, dotyczących planów budowy nowych lotnisk oraz modernizacji istniejących portów lotniczych tak, by skutecznie odpowiedzieć na potrzeby transportowe 1,3 mld mieszkańców kraju. W ciągu najbliższych pięciu lat krajowy oraz międzynarodowy ruch pasażerski obsługiwany przez lotniska należące do sześciu głównych miast ma ulec ponad podwojeniu, przekraczając poziom 420 mln pasażerów rocznie. W tym samym czasie flota samolotów pozostających w dyspozycji linii lotniczych z Indii urośnie do ponad 2 tys. sztuk z obecnych 700 sztuk, zapowiada Scindia.

- Dziś moje huby położone są albo na zachodniej albo na wschodniej granicy mojego kraju. Wraz ze skalą operacji, którą posiadam, muszę stworzyć hub wewnątrz Indii - powiedział Scindia wyjaśniając, że pracuje z niektórymi liniami lotniczymi i portem lotniczym w Delhi nad stworzeniem modelu operacji piasty i szprych, umożliwiającego pasażerom płynne przesiadki pomiędzy lotami krajowymi i międzynarodowymi.

Jak przypomina Agencja Reutera, historia lotnictwa komercyjnego w Indiach odnotowuje upadki linii lotniczych takich jak Kingfisher i Jet Airways, jednak te zdarzenia, jak również niedawne gigantyczne zamówienia samolotów przez rodzime linie lotnicze, nie wywołują obaw ministra o możliwość zaistnienia nadpodaży, gdyż jak przekonuje, gwałtowana urbanizacja kraju oraz obecnie niski potencjał wykorzystania rynku będą czynnikami wspierającymi rozwój.

- Wcześniej porty lotnicze i samoloty by uzasadnić swoje inwestycje pojawiały się jedynie w tych miastach, które mogły poszczycić się historiami znakomitego wzrostu ekonomicznego. Dziś lotniska i linie lotnicze determinują wzrost gospodarczy. Cały paradygmat uległ zmianie - podsumowuje Scindia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Air India zaprezentowała nową markę i malowanie

Pasażer i linie lotnicze

Air India zaprezentowała nową markę i malowanie

Piotr Bożyk 11 sierpnia 2023

Air India potwierdza zakup 250 airbusów wraz z usługami

Pasażer i linie lotnicze

Air India potwierdza także zakup 220 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Air India zaprezentowała nową markę i malowanie

Pasażer i linie lotnicze

Air India zaprezentowała nową markę i malowanie

Piotr Bożyk 11 sierpnia 2023

Air India potwierdza zakup 250 airbusów wraz z usługami

Pasażer i linie lotnicze

Air India potwierdza także zakup 220 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5