Partner serwisu
Biznes i przemysł

IATA: Powrót ruchu krajowego, stagnacja w międzynarodowym

Dalej Wstecz
Autor:

simetra

Data publikacji:
15-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IATA

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
IATA: Powrót ruchu krajowego, stagnacja w międzynarodowym
fot. Lukas Souza unsplash
IATA przedstawiła dane o ruchu lotniczym w kwietniu 2021 roku. Na trasach krajowych odnotowano wzrost względem marca, ale nadal było to poniżej poziomu sprzed pandemii. W ruchu międzynarodowym nie było jednak widać poprawy nawet względem poprzedniego miesiąca.

Przedstawione kilka dni temu dane IATA potwierdzają, że ruch lotniczy powraca wolniej niż się tego spodziewano. Ruszyły wprawdzie szczepienia, ale nie są one jeszcze powszechne w skali globalnej, a pojawiające się nowe odmiany koronawirusa wywołującego COVID-19 sprawiają, że rządy podchodzą do znoszenia ograniczeń w podróżowaniu ze sporą ostrożnością.

W kwietniu 2021 ruch lotniczy (mierzony RPK, tj. w pasażerokilometrach) były mniejszy o 65,4% niż w kwietniu roku 2019 tj. przed pandemią. To nieznaczna poprawa względem marca, który był o 66,9% gorszy niż dwa lata wcześnie. Za takie wyniki odpowiadają przede wszystkim zmiany na rynkach krajowych – tutaj odnotowano spadki na poziomie 25,7% względem kwietnia sprzed pandemii (w marcu było to o 31,6% względem analogicznego okresu). Na rynkach krajowych poza brazylijskim i indyjskim, były lepsze niż w marcu, a Chiny i Rosja mogą się już pochwalić skalą ruchu większą niż w 2019 r.

Co ciekawe w Rosji przewozy krajowe są już większe o 11% niż przed pandemią zaś Chinach o 6,8% wyższe. To ostatnie państwo odpowiada za 19,9% globalnego ruchu krajowego i ma znaczący wpływ na podawane wyżej statystyki. Drugi największy rynek krajowy jakim jest USA może się obecnie pochwalić przewozami na poziomie o niemal 35% niższym niż przed pandemią – IATA zakłada, że wróci on do poziomu sprzed kryzysu najpóźniej na początku roku 2022.

Niestety sytuacja wygląda zdecydowanie gorzej w ruchu międzynarodowym. W kwietniu 2021 ruch był mniejsze o 87,3% niż dwa lata wcześniej i tylko o 0,5 punktu procentowego lepszy niż w poprzednim miesiącu. W ruchu międzynarodowym największe spadki (kwiecień 2021 do kwietnia 2019) można zaobserwować w Europie i na Bliskim Wschodzie – w obu przypadkach przekraczają one 81%. Te dwa regiony to ponad 31% całego ruchu lotniczego na świecie. W regionie Azji i Pacyfiku spadki sięgają 57,2%, zaś w Ameryce Północnej 50,7%.

– Silne i trwała ożywienie na rynkach krajowych pokazuje nam, że jeśli ludzie mają swobodę latania, to z niej korzystają. Niestety, wolność podróżowania ciągle nie istnieje na większości rynków międzynarodowych. Jeśli to się zmieni, to jestem przekonany, że i w tym segmencie będziemy obserwować podobny wzrost popytu – powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.

W roku 2020 liczba pasażerokilometrów spadła o 64,9% względem roku 2019. W tym czasie z usług linii lotniczych skorzystało ok. 1,8 mld pasażerów. W roku 2019 było ich ponad 4,5 mld.

Z danych Urząd Lotnictwa Cywilnego dotyczących sektora lotniczego w Polsce wynika, że w ciągu 2020 r. liczba pasażerów spadła o ponad 70% do 14,5 mln, a więc poziomu sprzed 15 lat. W roku 2019 na krajowych lotniskach obsłużono ponad 49 mln osób.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5