Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

IATA: MAX-y mogą nie wrócić do służby do sierpnia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
IATA: MAX-y mogą nie wrócić do służby do sierpnia
fot. Piotr Bożyk
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) spodziewa się, że uziemienie MAX-ów może potrwać do sierpnia – powiedział dyrektor generalny zrzeszenia Alexandre de Juniac. Dodał jednocześnie, że ostatnie słowo należy do organów regulacyjnych.

Najnowsze 737 zostały uziemione po marcowej katastrofie samolotu w Etiopii, w którym zginęło 157 osób. Był to drugi wypadek z udziałem MAX-a w ciągu pięciu miesięcy. Fala uziemień zaczęła się w Chinach i dość szybko objęła cały świat. Ostatnimi, którzy się zdecydowali na ten krok byli Amerykanie.

IATA liczy na szybkie decyzje

IATA planuje zorganizować szczyt z liniami lotniczymi, organami regulacyjnymi i producentem w ciągu następnych 5-7 tygodni. Jego celem będzie przedyskutowanie, tego co musi zostać spełnione, by MAX-y mogły wrócić do służby.

– Branża lotnicza przeżyła ciężkie sześć miesięcy, gdy koszty paliwa, pracy i infrastruktury wzrosły. Do tego dochodzą napięcia handlowe na świecie. W tym wszystkim są jeszcze nielatające MAX-y – powiedział de Juniac.

Oczekuje się, że grudniowa prognoza IATA na 35,5 miliardów dolarów zysków, jakie wygeneruje rynek lotniczy w 2019 roku, zostanie skorygowana na dorocznym spotkaniu w Seulu, które odbędzie się 2 czerwca.

Na zeszłotygodniowym spotkaniu w Montrealu zorganizowanym przez IATA, na które zaproszono użytkowników MAX-ów, przewoźnicy wyrazili wolę, by poszczególni regulatorzy współpracowali ściśle przy podejmowaniu decyzji w sprawie nowych 737. De Juniac nie ukrywał, że liczy na szybkie decyzje dopasowane do wymogów linii lotniczych, które powinny mieć jasność co do najbliższej przyszłości MAX-ów w związku ze zbliżającym się szczytem sezonu w ruchu pasażerskim.

Stany i Europa nie mówią jednym głosem

Jak informowaliśmy niedawno, amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) spodziewa się dopuszczenia MAX-ów do latania pod koniec czerwca, tuż przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego. Przedstawiciele amerykańskiego regulatora lotniczego poinformowali o tym członków Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego agencji lotniczej ONZ.

Na razie jednak główni amerykańscy operatorzy MAX-ów United Airlines, Southwest Airlines i American Airlines usunęli ten model samolotu z siatki połączeń obejmującą terminy do połowy sierpnia.  

Jednocześnie EASA dość jasno postawiła sprawę, że zamierza sama sprawdzić MAX-y przed dopuszczeniem ich do służby. Taka deklaracja europejskiego regulatora nie wychodzi naprzeciw amerykańskim oczekiwaniom. Powinniśmy się więc spodziewać, że nowe 737 postoją na ziemi wtedy, gdy będą najbardziej potrzebne operatorom.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Panattoni rusza z inwestycją w pobliżu lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Panattoni rusza z inwestycją w pobliżu lotniska Chopina

inf. pras. Panattoni 11 lutego 2024

M700 Fury: Najszybszy jednosilnikowy samolot Piper Aircraft

Biznes i przemysł

Paryż. Mieszkańcy za drogim parkowaniem. Znamy wyniki referendum

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: W 2023 r. nastąpił powrót do poziomu prawie 95 proc. ruchu sprzed pandemii

Pasażer i linie lotnicze

IATA: W 2023 r. nastąpił powrót do poziomu prawie 95 proc. ruchu sprzed pandemii

Tomasz Śniedziewski 02 lutego 2024

IATA: Listopad 2023 już niemal na poziomie z 2019

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Listopad 2023 już niemal na poziomie z 2019

Rafał Dybiński 10 stycznia 2024

Czego obawia się branża lotnicza? Wojna, drogie paliwo, przeregulowanie…

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Panattoni rusza z inwestycją w pobliżu lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Panattoni rusza z inwestycją w pobliżu lotniska Chopina

inf. pras. Panattoni 11 lutego 2024

M700 Fury: Najszybszy jednosilnikowy samolot Piper Aircraft

Biznes i przemysł

Paryż. Mieszkańcy za drogim parkowaniem. Znamy wyniki referendum

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA: W 2023 r. nastąpił powrót do poziomu prawie 95 proc. ruchu sprzed pandemii

Pasażer i linie lotnicze

IATA: W 2023 r. nastąpił powrót do poziomu prawie 95 proc. ruchu sprzed pandemii

Tomasz Śniedziewski 02 lutego 2024

IATA: Listopad 2023 już niemal na poziomie z 2019

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Listopad 2023 już niemal na poziomie z 2019

Rafał Dybiński 10 stycznia 2024

Czego obawia się branża lotnicza? Wojna, drogie paliwo, przeregulowanie…

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5