Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

FAA: Koniec uziemienia MAX-ów jeszcze przed lipcem


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-24 12:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FAA: Koniec uziemienia MAX-ów jeszcze przed lipcem
fot. Steve Lynes, lic. CC BY 2.0
Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) oczekuje, że boeingi 737 MAX powrócą do służby już pod koniec czerwca. Przedstawiciele amerykańskiego regulatora lotnictwa poinformowali o tym członków zarządu Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ang. International Civil Aviation Organization, ICAO) na czwartkowym (23 maja) spotkaniu – podaje Reuters.
Cel, jeśli zostanie osiągnięty, oznacza, że amerykańskie linie lotnicze prawdopodobnie będą musiały z powrotem przebudować swoją siatkę połączeń. Obecna zakłada, że MAX-y dalej będą stać na ziemi. Wynika to z zapowiedzi FAA, która ostrzegała, że nie ma sztywnego harmonogramu uziemień.

American Airlines Group, Southwest Airlines i United Airlines zawiesiły loty swoich MAX-ów jako ostatni na świecie. Pierwsi byli Chińczycy, następnie fala uziemień przelała się przez Azję o Oceanię. Stany Zjednoczone „skapitulowały”, dopiero gdy loty MAX-ów zostały wstrzymane również w Europie i Kanadzie.

Nie wiadomo, czy nawet jeżeli uda się zrealizować plan FAA i w Stanach MAX-y wrócą do służby przed szczytem sezonu letniego, to za Amerykanami pójdą inni. Na agencji ciążą bardzo poważne oskarżenia o skandaliczne przeprowadzenie certyfikacji nowych 737, w których wykorzystano pracowników… Boeinga. To spowodowało, że zaufanie do amerykańskiej agencji znacznie spadło. Regulatorzy z pozostałych części świata będą być może chcieli przeprowadzić własne testy, co naturalnie wydłuży uziemienie MAX-ów poza Stanami.

Tego samego dnia, gdy, wedle Reutersa, przedstawiciele FAA i Boeinga poinformowali w prywatnych rozmowach członków zarządy ICAO, pełniący obowiązki dyrektora amerykańskiej agencji Dan Elwell spotkał się z międzynarodowymi regulatorami i rozmawiał z nimi przez osiem godzin w Fort Worth w Teksasie. Na razie Federalna Administracja Lotnictwa nie komentuje doniesień agencji prasowej. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
IATA: MAX-y mogą nie wrócić do służby do sierpnia

Pasażer i linie lotnicze

IATA: MAX-y mogą nie wrócić do służby do sierpnia

Aleksander Domański 29 maja 2019

Boeing liczy, że w połowie maja skończy się uziemienie MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing liczy, że w połowie maja skończy się uziemienie MAX-ów

Aleksander Domański 25 kwietnia 2019

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Biznes i przemysł

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Piotr Bożyk 22 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5