Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Horała: Analiza rozbudowy lotniska Chopina do połowy 2020 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-12-11 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Horała: Analiza rozbudowy lotniska Chopina do połowy 2020 r.
Fot. Dariusz Kłosiński, Lotnisko Chopina
– Lotnisko Chopina jest teraz prawie zatkane i nie ma szans rozbudowy. Przepustowość jest już blisko w 100 proc. wykorzystana. Trzeba by zainwestować duże miliardy, żeby ją zwiększyć, a nie da się tego bardziej zrobić, bo lotnisko jest otoczone miastem – mówił pod koniec listopada nowy pełnomocnik rządu ds. CPK. Dopytany o kwestię rozbudowy portu odparł, że „pewne inwestycje będą, ale te duże, wielomiliardowe, które były planowane na pewnym etapie, nie mają sensu, bo i tak nie rozwiążą problemu".
Teraz mamy potwierdzenie tych deklaracji. W rozmowie z Polską Agencją Prasową Marcin Horała uściślił: – Do połowy przyszłego roku ma być gotowa analiza dotycząca Lotniska Chopina – zapowiedział poseł. – Nie należy spodziewać się znaczącej rozbudowy Chopina, bo nie ma takiej potrzeby w perspektywie uruchomienia CPK. Ponadto ze względu na położenie lotniska Chopina nie ma możliwości jego rozbudowy. Port jest otoczony gęstą zabudową mieszkaniową, więc znacząca rozbudowa infrastruktury wiązałaby się z koniecznością wypłaty gigantycznych odszkodowań. Na pewno w rozbudowę lotniska nie będziemy wkładać miliardów złotych – zapewnił polityk Prawa i Sprawiedliwości.

W ubiegłym tygodniu spółka CPK ogłosiła, że szuka konsultanta, który pomoże zarządzającemu, czyli PPL, zwiększyć przepustowość Okęcia. Zaproszenia zostały wysłane do tych samych podmiotów co w dialogu technicznym na wybór doradcy strategicznego CPK. Najprawdopodobniej więc pomoże któreś z azjatyckich lotnisk. Jak argumentuje spółka, przygotowana na potrzeby Chopina analiza ma pomóc ocenić, czy, a jeżeli tak, to w jakim stopniu rozbudowywać to lotnisko, aby miało to ekonomiczny sens wobec otwarcia CPK, które ma nastąpić pod koniec 2027 r.

Przypomnijmy, że pierwotnie rozbudowa Okęcia miała zostać zakończona w 2022 roku. Prace miały objąć nie tylko pasy startowe, ale i pirsy północny i południowy. Część inwestycji zostało wstrzymane już w kwietniu tego roku przez Ministerstwo Infrastruktury. Powodów nigdy oficjalnie nie podano, ale najprawdopodobniej chodzi o koszt rozbudowy stołecznego lotniska oraz utrudnienia, jakie spowodowałoby ono w życiu wielu mieszkańców Warszawy i jej okolic. Chodzi o hałas oraz korki. Władza nie chciała, by pracom nad Centralnym Portem Komunikacyjnym towarzyszyły zarzuty o bezsensownej i horrendalnie drogiej rozbudowie Okęcia.

– Ministerstwo Infrastruktury jest organem nadzorującym PPL. To ono zdecyduje teraz o tym, jakie prace zostaną wykonane, ale z pewnością będą one miały one mniejszy zakres niż te przewidywane w naszych planach – powiedział nam Piotr Rudzki rzecznik PPL. – Nasze założenia chciały maksymalnie wykorzystać istniejące możliwości zwiększenia przepustowości lotniska Chopina – tłumaczy rzecznik.

PPL potwierdził nam również, że trwają spotkania z przedstawicielami azjatyckich portów lotniczych, ale są one organizowane przez MI i to ta instytucja zawiaduje wszystkim. Tak więc zarządca Okęcia nie jest w stanie teraz podać ani dokładnej daty zakończenia analizy, ani też założeń rozbudowy portu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Szef PAŻP przejmuje stery europejskiego sojuszu służb kontroli

Prawo i polityka

Szef PAŻP przejmuje stery europejskiego sojuszu służb kontroli

inf. pras. oprac. ad 11 grudnia 2019

Rozbudowa Lotniska Chopina: Multiconsult Polska inwestorem zastępczym

Infrastruktura i lotniska

Rozbudowa Lotniska Chopina: Multiconsult Polska inwestorem zastępczym

Emilia Derewienko 09 września 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Aleksander Domański 04 czerwca 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5