Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Hiszpania: Lotnisko Teruel zarabia na koronawirusie. Samoloty stoją zaparkowane


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-05-13 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hiszpania: Lotnisko Teruel zarabia na koronawirusie. Samoloty stoją zaparkowane
fot. Air France
Dziesiątki odrzutowców pasażerskich należących do europejskich przewoźników stoją bezczynnie na ogromnym parkingu dla samolotów pośród płaskich pól uprawnych we wschodniej Hiszpanii. Lotnisko Teruel specjalizuje się w przechowywaniu i utrzymaniu samolotów. Biznes rozkwita od czasu konieczności uziemienia większości flot w Europie.
Samoloty z oznaczeniem komercyjnych linii lotniczych, w tym British Airways, Lufthansy i Air France, stoją zaparkowane na Lotnisku Teruel we wschodniej Hiszpanii. – Natężenie ruchu lotniczego jest bardzo małe, co czyni go idealnym miejscem do konserwacji samolotów – tłumaczy Agencji Reutera menedżer lotniska, Alejandro Ibrahim.

Teruel to miasto w Aragonii i stolica prowincji o tej samej nazwie, która jest najmniej zaludnioną prowincją hiszpańską. Lotnisko Teruel znajduje się między Saragossą a Walencją w północno-wschodniej Hiszpanii. Z około 240 słonecznymi dniami w roku i niewielkimi opadami, region ten jest szczególnie odpowiedni dla zaparkowanych samolotów. Jak wynika z wypowiedzi Ibrahima, lotnisko, będące własnością władz lokalnych, nie podniosło stawek od początku kryzysu.

Na lotnisku znajduje się obecnie 95 samolotów szerokokadłubowych, w tym osiem największych samolotów pasażerskich na świecie – Airbusów A380. Liczba maszyn przybywających tygodniowo w celu zaparkowania na lotnisku, podwoiła się od początku globalnej pandemii. Dwa Airbusy A380 linii Air France stanęły w Teruel 25 kwietnia, pierwszy raz w historii lotniska. Obecnie stacjonuje tam w sumie osiem maszyn A380.

Nagłe zatrzymanie podróży lotniczych spowodowało, że linie lotnicze starały się znaleźć miejsce do przechowywania swoich samolotów. W Europie niektóre linie lotnicze uziemiły całą swoją flotę i przechowują swoje samoloty, parkując je na lotniskach, w tym na obecnie nieużywanych pasach startowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rządowe wsparcie dla Air Canada uzależnione od warunków klimatycznych

Biznes i przemysł

Rządowe wsparcie dla Air Canada uzależnione od warunków klimatycznych

Rafał Dybiński 13 maja 2020

Port lotniczy Frankfurt planuje redukcję 15 proc. zatrudnionych

Infrastruktura i lotniska

Port lotniczy Frankfurt planuje redukcję 15 proc. zatrudnionych

Rafał Dybiński 13 maja 2020

Rządy ratują przewoźników. 85 mld dolarów wsparcia

Biznes i przemysł

Rządy ratują przewoźników. 85 mld dolarów wsparcia

Rafał Dybiński 13 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5