„Szczęśliwe” linie lotnicze – Happy Airways – to zupełnie nowy projekt na lotniczej mapie Europy. Hybrydowy przewoźnik ma mieć bazę na międzynarodowym lotnisku Strasburg-Entzheim. Happy Airways chcą zrewolucjonizować regionalną branżę transportu lotniczego, oferując wysokiej jakości usługi przy najniższych możliwie taryfach biletowych. W dodatku, linie mają powstać dzięki zyskującej na popularności crowdfundingowi, czyli publicznej zbiórce funduszy i latać turbośmigłowymi ATR-ami do 14 miast, w tym Genewy, Londynu, czy Wiednia. Strasburg ma zostać nowym europejskim węzłem komunikacyjnym i bramą na świat.
Port lotniczy Strasburg-Entzheim, mimo sporego zainteresowania lokalnej społeczności lotami, posiada słabo rozwiniętą siatkę bezpośrednich połączeń. W związku z tym, Happy Airways mają dużą szansę zaoferowania lotów, prosto ze Strasburga, które będą się cieszyły uznaniem wśród klientów. Na początku linie chcą latać na 14 kierunkach. Przewoźnik planuje oferować bezpośrednie rejsy do Berlina, Brukseli, Düsseldorfu, Genewy, Mediolanu, Lille, Londynu, Lublany, Pragi, Tulonu, Turynu, Wiednia, Wenecji oraz Zagrzebia.
Źródło: Happy Airways.
Działając jako hybrydowe linie lotnicze o doskonałej jakości usług, dobrej sieci połączeń i atrakcyjnych cenowo taryfach, Happy Airways, jeśli powstaną, mogą być przełomem w regionalnej branży lotniczej. „Szczęśliwe” linie posiadając dobrze zoptymalizowaną siatkę lotów, dzięki której Strasburg stałby się nowym węzłem komunikacyjnym, spowodowałby łatwiejszy dostęp dla chętnych turystów chcących odwiedzić miasto będące sercem Unii Europejskiej. Happy Airways spowodują rozwój lotniska. Aby oferować jeszcze więcej połączeń na całym świecie, nowy operator poszukuje partnerstw interline/codeshare z innymi
przewoźnikami lotniczymi.
Na początek dwa turbośmigłowe ATR-y, bo ekologia najważniejsza W pierwszej fazie linie będą obsługiwać dwa turbośmigłowe samoloty typu ATR 72-600. Ten samolot pozwoli Happy Airways na obniżenie kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko naturalne. Maszyna wyposażona jest 78 miejsc, nowoczesną kabinę, która umożliwi Happy Airways oferowanie wysokiej jakości usług przy niskich opłatach. Wykorzystując ten typ samolotu, maszyny latające dla Happy Airways będą spalać o połowę mniej paliwa niż dwusilnikowe regionalne odrzutowce.
Źródło: Happy Airways.
Ślad środowiskowy pozostawiany przez samoloty jest w naszej epoce głównym przedmiotem zainteresowania ekologów i rządów krajów europejskich. Dzięki ATR-ą linie zmniejszą o 45 proc. emisję do atmosfery dwutlenku węgla. Happy Airways mają być hybrydowym przewoźnikiem. Będą oferować swoim pasażerom bezpłatną usługę cateringową, która ma cechować się doskonałej jakości produktami, co jest dziś dość rzadkim zjawiskiem, jeśli popatrzy się na produkt oferowany przez regionalne linie lotnicze.
Chcąc podnieść jakość usług, Happy Airways zaoferują na pokładzie samolotu indywidualny system rozrywki pokładowej. Pasażerowie będą mogli skorzystać z ofert filmów, seriali, muzyki, czy możliwości śledzenia lotu za pomocą interaktywnej mapy. To nie wszystko, co przewoźnik zamierza uczynić, aby operacje przez niego wykonywane były jak w najmniejszym stopniu szkodliwe dla środowiska naturalnego. W swoich operacjach naziemnych „szczęśliwe linie” będą dysponować wyłącznie samochodami elektrycznymi. W centrali Happy Airways wprowadzą środki ograniczające niepotrzebne zużycie energii. Linie lotnicze ze Strasburga zaoferują swoim pracownikom premie za branie udziału w ekologicznych inicjatywach.
Happy Airways stworzą specjalną organizację charytatywną zasilaną własnymi funduszami, aby wspierać ponowne zalesiania miejsc, gdzie postępuje pustynnienie. Wskazane działania mają spowodować uruchomienie linii, która od początku będzie miała prawie zerowy wpływ na środowisko.
Finansowanie poprzez datki ludziSfinansowanie powstania nowych francuskich linii zależy od hojności społeczności. Linie obecnie zapraszają każdą osobę, która jest gotowa wesprzeć projekt i zaoferować swoje fundusze, które pozwolą założyć przewoźnika lotniczego. Aby rozpocząć działalność, Happy Airways potrzebują 4 750 000 euro. Pierwszy samolot, ATR 72-600, ma być pozyskany za prawie dwa miliony euro. Opracowując lokalny projekt, którego celem jest połączenie regionu ze światem, Happy Airways apeluje do dobroczyńców na całym świecie o wsparcie idei założenia neutralnej pod względem emisji spalin linii lotniczych.
Ponadto, linie będą również korzystać z crowdfundingu. Happy Airways uruchomiły swój program, aby pozyskać środki finansowe poprzez sprzedaż akcji, które zaczynają się od 50 euro. Najdroższa akcja kosztuje 500 tys. euro. Władając najbardziej cenną akcją, posiadacz ma możliwość uzyskania „Happy Unlimited Pass”, tzw. karty lojalnościowej gwarantującej nieograniczone i swobodne latanie przez całe życie w ramach sieci połączeń Happy Airways.
Wspieranie lokalnej gospodarki Happy Airways uważają, że dzięki rozwijaniu sieci połączeń lotniczych ze Strasburga, zbudowany zostanie multimodalny węzeł komunikacyjny. Aby rozpocząć ten projekt, Happy Airways w tym momencie tworzą około 50 nowych miejsc pracy w regionie. Dzięki 4400 nowym lotom rocznie, przewiezieniu 343 200 nowych pasażerów, zyska lokalna gospodarka. Z tego właśnie powodu zarząd Happy Airways jest gotowy do omówienia projektu budowy multimedialnego węzła komunikacyjnego z lokalnymi jak i centralnymi władzami, aby uczynić Strasburg nową bramą Europy.