Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Gustafson: Nie możemy polegać na sezonie letnim. Połowa urlopowanych w SAS straci trwale pracę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ simpleflying.com

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Gustafson: Nie możemy polegać na sezonie letnim. Połowa urlopowanych w SAS straci trwale pracę
fot. Piotr Bożyk
Spadek popytu na loty może być przyczyną sporych redukcji w Scandinavian Airlines (SAS). Zagrożonych jest 5000 miejsc pracy – informuje Agencja Reutera.

Skandynawski przewoźnik ogłosił już w marcu tymczasowe zwolnienia 10 tys. pracowników, czyli blisko 90 proc. siły roboczej, po tym jak rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2 spowodowało zastój w przestrzeni powietrznej.  Jeszcze niedawno przewoźnik deklarował, że drastyczne cięcia nie będą trwałe, ale sytuacja wymusza jednak bardziej radykalne środki. 5000 pracowników może już nie odzyskać zatrudnienia.

Linie lotnicze na całym świecie przesuwają co jakiś czas datę wznowienia powietrznej działalności. Nawet jeśli taki ruch zostanie wkrótce podjęty, to już według nowych reguł. JetBlue i AirAsia zakomunikowały, że pasażerowie muszą nosić maski na twarzach podczas lotu, a dystans społeczny pozostanie priorytetem. Niektóre są gotowe na rejsy z pustym środkowym rzędem, aby zachować niezbędne zasady bezpieczeństwa. Ponadto potrzebne będą spore nakłady marketingowe, aby przekonać znów podróżnych do latania. Przetrwanie przewoźników uzależnione jest więc od umiejętnego dostosowania do mniejszego popytu, co oznacza oczywiście nieuchronne zwolnienia. To wszystko zawarte zostało w oświadczeniu SAS.

"Wirus COVID-19 będzie miał znaczny wpływ na popyt w drugiej części 2020 roku. Jego powrót do poziomu sprzed wybuchu pandemii zajmie kilka lat. SAS musi zatem podjąć zdecydowane działania, aby dostosować firmę do środowiska o niższym popycie" – głosi oficjalny komunikat.

– Widzimy teraz, że kryzys, przed którym stoi przemysł i cały świat, potrwa tak długo, że nie będziemy mogli polegać na sezonie letnim. Musimy podjąć jedną z najtrudniejszych decyzji. Nie spodziewamy się, że zobaczymy coś podobnego do normalnego poziomu popytu, jaki mieliśmy przed kryzysem. To nie nastąpi przed 2022 rokiem – wyznał 46-letni prezes przewoźnika Rickard Gustafson dla szwedzkiej gazety biznesowej "E24".

SAS to międzynarodowe skandynawskie linie lotnicze i największy przewoźnik krajów nordyckich. Głównymi jego portami są szwedzki Sztokholm-Arlanda, norweski Oslo-Gardermoen oraz duński Kopenhaga-Kastrup. Linie powstały w 1946 roku jako konsorcjum łączące Det Danske Luftfartselskab, Svensk Interkontinental Lufttrafik i Det Norske Luftfartselskap na trasach transatlantyckich. Na trasach europejskich oraz krajowych współpracę rozpoczęto dwa lata później. SAS jest również członkiem-założycielem największego na świecie sojuszu lotniczego Star Alliance i jego trasy obejmowały przed wybuchem pandemii 123 destynacje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Linie lotnicze SAS wracają do Wrocławia!

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze SAS wracają do Wrocławia!

Wrocław Airport 11 grudnia 2024

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Mateusz Kieruzal 22 września 2024

SAS ponowie poleci z Kopenhagi do Seattle

Pasażer i linie lotnicze

SAS ponowie poleci z Kopenhagi do Seattle

Piotr Bożyk 19 września 2024

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Linie lotnicze SAS wracają do Wrocławia!

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze SAS wracają do Wrocławia!

Wrocław Airport 11 grudnia 2024

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Mateusz Kieruzal 22 września 2024

SAS ponowie poleci z Kopenhagi do Seattle

Pasażer i linie lotnicze

SAS ponowie poleci z Kopenhagi do Seattle

Piotr Bożyk 19 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij