Partner serwisu
Biznes i przemysł

Linie lotnicze sprawdzają silniki airbusów A350 po incydencie lotu Cathay Pacific

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Trwają kontrole silników Rolls-Royce napędzających airbusy A350 przeprowadzane przez linie lotnicze Cathay Pacific po poniedziałkowym incydencie lotu do Zurychu. Przewoźnik zlokalizował problem i planuje ukończenie niezbędnych napraw do soboty. Na przegląd jednostek napędowych decydują się również inni użytkownicy airbusów A350.

Przewoźnik z Hongkongu wykrył problem w silnikach Rolls-Royce po tym, gdy w poniedziałek 2 września do zawrócenia i powrotu zmuszony był airbus A350 obsługujący lot do Zurychu. Kontrola jednostek napędowych po incydencie wykazała “konieczność wymiany kilku tych samych komponentów w silnikach”. Linie lotnicze nie sprecyzowały, o jaki dokładnie komponent chodzi, nie poinformowały również o szczegółach wykrytego problemu.

Mało czasochłonna naprawa

Według nieoficjalnych informacji przekazywanych przez agencje informacyjne takie jak Bloomberg, czy Agencję Reutera, incydent spowodowało zużycie elementów przewodów paliwowych silnika, a dokładniej dyszy paliwowej.

Podczas feralnego lotu do Zurychu godzinę po starcie piloci maszyny otrzymali komunikat o pożarze w jednym z silników Rolls-Royce XWB-97. Po dokonaniu procedur kontrolnych, aktywowaniu płynu gaśniczego i zrzuceniu paliwa, samolot bez incydentów powrócił i wylądował w Hongkongu. Był to pierwszy tego typu incydent dotyczący silników napędzających airbusy A350, zarówno Trent XWB-97 używane w airbusach A350-1000 oraz A350F, jak i Trent XWB-84 używane w najpopularniejszym wariancie A350-900.

Zdaniem ekspertów cytowanych przez Agencję Reutera, ewentualne wady instalacji paliwowej silnika są problemem mniej groźnym, łatwiejszym i szybszym do naprawy niż wady komponentów części ruchomych silnika, takich jak np. łopatki turbiny. Rolls-Royce, producent jednostki napędowej, poinformował że naprawa może być przeprowadzona na silniku podwieszonym pod skrzydłem, bez konieczności jego demontażu, co znacznie przyspiesza proces wymiany.

We wtorek, 3 września, linie lotnicze Cathay Airways przekazały informację, iż wykryły problemy w silnikach 15 airbusów A350 z floty 48 maszyn, z czego w silnikach trzech maszyn dokonano już niezbędnych napraw, a wszystkie prace będą ukończone do soboty. Na środę 4 września przewoźnik zaplanował odwołanie 31 lotów regionalnych i średniodystansowych, podczas gdy wszystkie operacje dalekodystansowe airbusów A350 mają być obsługiwane zgodnie z planem.

Część operatorów maszyn podejmuje działania

Do tej pory zarówno Airbus, jak i Rolls-Royce nie wydali oficjalnych wytycznych dotyczących postępowania po incydencie lotu Cathay Pacific.

Niektórzy z operatorów airbusów A350, w tym Singapore Airlines, zapowiedzieli iż skontrolują jednostki napędowe maszyn. Przewoźnik z Singapuru skontroluje silniki we wszystkich 64 samolotach w swojej flocie w ramach “działań zapobiegawczych”, zaznaczając iż te działania nie wpłyną na realizację zaplanowanych operacji lotniczych.

Chińskie media poinformowały, że na kontrolę swoich 30 airbusów A350 zdecydował się przewoźnik narodowy kraju, linie lotnicze Air China. Zgodnie z danymi Flightradar24 w środę odwołane zostały cztery loty krajowe, które miały być wykonane airbusami A350.

Linie lotnicze Japan Airlines (JAL) zapowiedziały, iż po przeprowadzeniu konsultacji z liniami Cathay Pacific skontrolują część swoje floty airbusów A350, ze szczególnym uwzględnieniem floty pięciu airbusów A350-1000.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

SWISS pozyska kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

SWISS pozyska kolejne airbusy A350

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

EASA: A350 z błędem oprogramowania

Biznes i przemysł

EASA: A350 z błędem oprogramowania

Mateusz Kieruzal 09 maja 2022

Air India bliskie zakupu 30 odrzutowców A350

Biznes i przemysł

Air India bliskie zakupu 30 odrzutowców A350

Rafał Dybiński 29 marca 2022

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

SWISS pozyska kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

SWISS pozyska kolejne airbusy A350

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

EASA: A350 z błędem oprogramowania

Biznes i przemysł

EASA: A350 z błędem oprogramowania

Mateusz Kieruzal 09 maja 2022

Air India bliskie zakupu 30 odrzutowców A350

Biznes i przemysł

Air India bliskie zakupu 30 odrzutowców A350

Rafał Dybiński 29 marca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij