Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Grupa Lufthansa: Pierwszy pakiet restrukturyzacyjny


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-04-09 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Grupa Lufthansa: Pierwszy pakiet restrukturyzacyjny
fot. Piotr Bożyk
Zarząd Deutsche Lufthansa AG nie spodziewa się, że przemysł lotniczy szybko powróci do poziomu kryzysu sprzed koronawirusa. Według jego oceny miną miesiące, zanim globalne ograniczenia podróży zostaną całkowicie zniesione, a lata, zanim światowe zapotrzebowanie na podróże lotnicze powróci do poziomów sprzed kryzysu.
W oparciu o tę ocenę, zarząd Lufthansy podjął we wtorek (7 kwietnia) decyzję o szeroko zakrojonych działaniach mających na celu ograniczenie zdolności do lotów a także spraw administracyjnych w perspektywie długoterminowej. Podjęte teraz decyzje wpłyną na prawie wszystkie operacje lotnicze Grupy Lufthansy. Niemiecki przewoźnik poinformował, że flotę opuści sześć samolotów Airbus A380 i siedem A340-600 oraz pięć samolotów Boeing 747-400 zostanie na stałe wycofanych z eksploatacji. Ponadto 11 wąskokadłubowych airbusów A320 zostanie wycofanych z operacji krótkodystansowych. Flota linii Lufthasa składa się obecnie z 300 samolotów: 25 airbusów A319, 72 A320, 23 A320neo, 63 A321, pięciu A321neo, 15 A330, 34 A340 16 A350-900, 14 A380 oraz 13 boeingów B747-400 i 19 B747-8I.

Warto dodać, że sześć airbusów A380 było już zaplanowanych do sprzedaży Airbusowi w 2022 r., a sytuacja z epidemią koronawirusa tylko przyśpiesza wykonanie transakcji. Decyzja o wycofaniu siedmiu A340-600 i pięciu boeingów 747-400 została podjęta w oparciu o niekorzystne warunki środowiskowe i ekonomiczne tych typów samolotów. W związku z tą decyzją Lufthansa znacznie zmniejszy oferowanie w swoich hubach we Frankfurcie i Monachium. Ponadto Lufthansa Cityline ma wycofać również trzy airbusy A340-300. Ten regionalny przewoźnik od 2015 r. obsługuje cześć lotów dalekodystansowych dla Lufthansy.

Według informacji Eurowings będzie również zmniejszać liczbę swoich samolotów. W segmencie wąskokadłubowym planowane jest wycofanie kolejnych 10 A320. Zmniejszy się również działalność dalekodystansowa Eurowings prowadzona przez Lufthansę na zasadach komercyjnych. Ponadto realizacja celu Eurowings polegającego na łączeniu operacji lotniczych w jedną jednostkę, która została zdefiniowana przed kryzysem, zostanie teraz przyspieszona, a operacje lotnicze Germanwings zostaną przerwane. Przewoźnik nadmienia także, że wszystkie wynikające z tego opcje należy omówić z odpowiednimi związkami zawodowymi.

Programy restrukturyzacji rozpoczęte już przez Austrian Airlines i Brussels Airlines zostaną zintensyfikowane z powodu kryzysu koronawirusowego. Obie firmy pracują między innymi nad zmniejszeniem swojej floty. SWISS International Air Lines dostosuje również wielkość swojej floty, opóźniając dostawy nowych samolotów wąskokadłubowych i rozważając wcześniejsze wycofanie najstarszych samolotów. Ponadto linie lotnicze Lufthansa Group rozwiązały już prawie wszystkie umowy typu wet lease z innymi liniami lotniczymi.

Dla Lufthansy cel pozostaje taki sam dla wszystkich pracowników dotkniętych środkami restrukturyzacyjnymi. Linia chce zaoferować jak największej liczbie osób kontynuowanie zatrudnienia w Grupie Lufthansy. Dlatego rozmowy ze związkami zawodowymi i radami pracowniczymi powinny zostać szybko zorganizowane w celu omówienia m.in. nowych modeli zatrudnienia w celu utrzymania jak największej liczby miejsc pracy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Grupa Lufthansa rozważa zakończenie działalności Germanwings

Biznes i przemysł

Grupa Lufthansa rozważa zakończenie działalności Germanwings

Tomasz Śniedziewski 07 kwietnia 2020

Lufthansa zawiesi loty do października? „To nieoficjalna publikacja”

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zawiesi loty do października? „To nieoficjalna publikacja”

Emilia Derewienko 31 marca 2020

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5