Niemiecki narodowy przewoźnik przeniesie na sezon letni 2020 roku dwa airbusy A380 z Frankfurtu do Monachium. Operacja ta zwiększy liczbę Superjumbo latających ze stolicy Bawarii z pięciu do siedmiu sztuk.
W Monachium dwa dodatkowe samoloty będą operować codziennie do San Francisco i Bostonu. Lufthansa lata obecnie A380 z Monachium do Los Angeles, Pekinu i Hongkongu. Od listopada A380 będzie operował do Miami, San Francisco, Hongkongu i od stycznia 2020 roku do Szanghaju.
Preludium do wycofania ze służby
Do 2017 roku czternaście A380 były zbazowane we Frankfurcie, ale z różnych powodów m.in. z powodu ograniczenia przepustowości we Frankfurcie, sporu o opłaty z operatorem portu oraz zwiększającego się popytu w Monachium Lufthansa postanowiła dwa lata temu przenieść pierwsze pięć A380 do Bawarii. Obecny ruch powoduje, że oba główne węzły przewoźnika są obsługiwane przez tę samą liczbą tych olbrzymich maszyn. Niewykluczone są kolejne przesunięcia.
Nie jest jednak tajemnicą, że Lufthansa podobnie jak Air France, szykuje się do wycofania A380 ze służby. W marcu Lufthansa Group poinformował Radę Nadzorczą LH o sprzedaży Airbusowi sześciu A380 ze względów ekonomicznych. Struktura sieci i flota dalekodystansowa oparta o maszyny dwusilnikowe zapewni firmie większą elastyczność, a jednocześnie zwiększy jej wydajność i konkurencyjność. Samoloty opuszczą flotę Lufthansy w 2022 i 2023 roku. Strony uzgodniły, że nie ujawnią ceny zakupu, a transakcja nie wpłynie na wyniki finansowe grupy. Według informacji, do których dotarł Rynek Lotniczy, jest to transakcja połączona z zakupem kolejnych A350. W zamian za zakup nowoczesnych samolotów Airbus zgodził się odkupić sześć najstarszych A380 dostarczonych w latach 2010 i 2011 za około 1 mld dolarów amerykańskich, co sugeruje zakończenie eksploatacji po 12 latach umowy leasingowej. Kwestią czasu jest wycofanie kolejnych maszyn ze służby.
Stymulacja ruchu w Monachium
Rozpoczęta w 2018 r. polityka Lufthansy, największej linii lotniczej operującej w Monachium, mająca zwiększyć rolę lotniska jako węzła przesiadkowego przyniosła znaczące rezultaty. Ruch na trasach długodystansowych wzrósł w zeszłym roku o 7 procent w dużej mierze dzięki decyzji Lufthansy o zbazowaniu w Monachium pięciu Airbusów A380. W pierwszym roku operacji we flocie LH A380 – największy na świecie samolot dysponujący ponad 500 miejscami – przetransportował około 900 tysięcy pasażerów. Efekty strategii przewoźnika widać i w tym roku. Od stycznia do kwietnia 2019 roku liczba pasażerów w segmencie połączeń dalekiego zasięgu obsłużona przez monachijski port lotniczy wzrosła o 10,5 proc., licząc rok do roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.