Grupa Air France-KLM podjęła wczoraj (11 grudnia) decyzję o złożeniu zamówienia na 10 dodatkowych airbusów A350-900. Najnowsze zamówienie, które zwiększa całkowitą liczbę zamówionych samolotów do 38 A350-900, to także wykorzystanie 10 z 20 opcji jakie przewoźnik posiadał na te maszyny.
Kupując najbardziej wydajne i zaawansowane technologicznie samoloty szerokokadłubowe, francuska linia skorzysta ze znacznego ograniczenia spalania paliwa, a co za tym idzie także redukcję emisji CO2.
Wszystkie A350 są przeznaczone do obsługi przez Air France.
– Racjonalizacja i modernizacja floty ma kluczowe znaczenie dla naszych starań o odzyskanie wiodącej pozycji w Europie. Wzmocni to nasze wyniki zarówno z ekonomicznego, jak i operacyjnego punktu widzenia, i pomoże nam zrealizować nasz ambitny program zrównoważonego rozwoju. Oferując zmniejszenie zużycia paliwa o 25% w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji, Airbus A350-900 to klejnot europejskiej wiedzy i ulubieniec pasażerów. Cieszymy się, że stanie się on głównym atutem floty Air France –powiedział Benjamin Smith, prezes grupy Air France-KLM.
A350 Air France zabierają na pokład 324 pasażerów w trzyklasowej konfiguracji pokładu: 34 w klasie biznes (1-2-1), 24 w ekonomicznej premium (2-4-2) oraz 266 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Na pokładzie na pasażerów czeka nowy wystrój kabiny Airspace by Airbus, Wi-Fi z trzema planami: darmowym "Message" i płatnymi "Surf" i "Stream" oraz najnowszy system IFE firmy Panasonic z ponad 1400 godzinami rozrywki pokładowej.
– Ben prowadzi imponującą transformację w Air France-KLM i czujemy się zaszczyceni, że nasze samoloty A350 zostały wybrane w ramach tego przedsięwzięcia. Szczerze dziękujemy Air France-KLM za zaufanie, którym nas obdarzyli – powiedział Guillaume Faury, dyrektor generalny Airbusa.
Obecnie flota przewoźnika składa się z 224 samolotów: 18 airbusów A318, 33 A319, 43 A320, 20 A321, 15 A330, czterech A340-300, trzech A350-900, dziewięciu A380, 70 boeingów B777-200/300ER oraz dziewięciu B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 38 samolotów szerokokadłubowych: trzech boeingów B787-9 oraz 35 airbusów A350-900, a także 60 wąskokadłubowych airbusów A220-300.