Nowy nigeryjski przewoźnik Green Africa Airways odebrał swojego pierwszego ATR-a 72-600. Maszyna została oficjalnie odebrana podczas uroczystej ceremonii w głównej bazie i siedzibie przewoźnika w nigeryjskim Lagos, , w której uczestniczyło kilka wysokich rangą przedstawicieli linii lotniczej, a także jej inwestor Kuramo Capital.
Green Africa odbiera trzy ATR-y w ramach umowy z ACIA Aero Leasing, która jest częścią ACIA Aero Capital z siedzibą na Mauritiusie i posiada biura leasingowe w kilku krajach, w tym w Irlandii i Francji. Pierwszy turbośmigłowy samolot ATR 72 (5N-GAE) został pierwotnie dostarczony brazylijskiemu przewoźnikowi Azul w 2012 r., a następnie był użytkowany przez Air Tahiti, przybył na lotnisko Murtala Muhammeda w Lagos w piątek (23 kwietnia) z tymczasową południowoafrykańską rejestracją ZS-XZD.
Green Africa twierdzi, że drugi były samolot Azula (5N-GAA) i trzeci ATR, który ma być zarejestrowany jako 5N-GAD, również przeszły malowanie i są gotowe do dostawy. Nigeryjski przewoźnik jest także na "ostatnim etapie" procesu uzyskiwania certyfikatu przewoźnika lotniczego. Będzie to obejmować również loty demonstracyjne na pokładzie ATR-ów 72-600.
Dyrektor naczelny i założyciel linii, Babawande Afolabi, powiedział że ACIA była bardzo wspierającym partnerem. - Przylot naszego pierwszego samolotu, dzięki ACIA Aero Capital, jest wstępem do zakończenia naszego procesu otrzymania certyfikatu operatora lotnicze (AOC). Już niedługo klienci z całej Nigerii będą mogli dokonać rezerwacji na naszej stronie internetowej i odbyć swój pierwszy lot z Green Africa - podsumował Afolabi.
Flota Green AfricaGreen Africa szukała możliwości zbudowania floty odrzutowców, ujawniając wstępne
zobowiązanie do 50 airbusów A220 w zeszłym roku, po wcześniejszym wstępnym
porozumieniu dotyczącym do 100 boeingów 737 MAX 8. W ubiegłym roku Green Africa zdawała się wzmacniać swoje ambicje związane z A220, zawierając umowę leasingu trzech A220 od irlandzkiej firmy leasingowej GTLK Europe, która w 2019 r. odebrała flotę sześciu A220-300. Jednak do tej pory linia nie potwierdziła jeszcze statusu umów dotyczących A220.
Obecnie flota Green Africa Airways składa się jednego ATR-a 72-600. Linia oczekuje na dostawę kolejnych 14 maszyn ATR 72-600 oraz posiada zobowiązania na 150 innych samolotów:
100 boeingów 737 MAX 8 oraz
50 airbusów A220-300.
Nowy gracz na afrykańskim rynkuGreen Africa Airways, linia lotnicza z siedzibą w Lagos w Nigerii, chce zaoferować bezpieczne, wysokiej jakości i przystępne cenowo podróże lotnicze oraz znaczący wkład w rozwój gospodarczy Nigerii i kontynentu afrykańskiego. Nowa linia lotnicza otrzymała już koncesję na transport lotniczy od nigeryjskiego rządu, a wkrótce otrzyma także certyfikat operatora lotniczego (AOC). Start nowej linii jest wspierany przez grupę dawnych liderów przemysłu lotniczego kierowanych przez Toma Hortona, byłego prezesa American Airlines, Williama Shawa, założyciela i byłego prezesa VivaColombia oraz Virasba Vahidiego, byłego dyrektora handlowego (CCO) w American Airlines.