Green Africa Airways, nigeryjska linia lotnicza z siedzibą w Lagos, podpisała podczas Singapore Airshow zobowiązanie (MoU) do zakupu 50 samolotów A220-300. Jest to jedno z największych zamówień składanych na świecie dla programu A220 i największe jak dotąd z kontynentu afrykańskiego.
Nowa linia w Afryce
- Wraz z Airbusem jesteśmy niezwykle dumni z ogłoszenia największego jak dotąd zamówienia na A220 z kontynentu afrykańskiego. Historia Green Africa, to historia przedsiębiorczej odwagi, strategicznego przewidywania i niezachwianego zaangażowania w wykorzystanie siły podróży lotniczych w celu stworzenia lepszej przyszłości - powiedział Babawande Afolabi, założyciel i dyrektor generalny Green Africa Airways.
- Jesteśmy podekscytowani projektem linii Green Africa, jego uzasadnionymi ambicjami i profesjonalizmem, o czym świadczy ich najbardziej wymagający wybór operacyjny. Unikalne cechy A220 pozwolą linii zaoferować miejsca docelowe i pary tras, które wcześniej byłyby uważane za nieopłacalne. Z niecierpliwością oczekujemy naszej współpracy z Green Africa i towarzyszyć jej rozwojowi przy pomocy najbardziej wydajnych samolotów w tej klasie - powiedział podczas Singapore Airshow Christian Scherer, dyrektor ds. Handlowych Airbusa.
Obie strony na razie nie poinformowały kiedy nastąpi potwierdzenie umowy, ani kiedy przewidują pierwsze dostawy. Green Africa Airways, to nowa linia start-up z Nigerii. Firma otrzymała w ubiegłym roku licencję transportu lotniczego (ATL), a teraz skupia się na certyfikacie AOC, który będzie mogła otrzymać dopiero po formalizacji zamówienia i dostawie pierwszego z 50 A220-300.
Rodzina airbusów A220Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Do tej pory zamówiono 658 maszyn A220: 95 A220-100 oraz 563 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 107 samolotów tego typu: 38 A220-100 oraz 69 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (29), Swiss (29) oraz airBaltic (22).