Partner serwisu
Prawo i polityka

Główny udziałowiec Lufthansy zagłosuje za pakietem ratunkowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Główny udziałowiec Lufthansy zagłosuje za pakietem ratunkowym
fot. Piotr Bożyk
Akcje Lufthansy podskoczyły w czwartek o około 15 proc. po tym, jak główny akcjonariusz porzucił sprzeciw wobec rządowego pakietu ratunkowego dla linii lotniczych o wartości dziewięciu miliardów euro – informuje Agencja Reutera.

– Głosuję za wnioskiem, chociaż pozostają różnice z przedstawicielami rządu – wyznał Heinz Hermann Thiele dla "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Miliarder niedawno zwiększył udziały w Lufthansie do 15,5 proc. Inwestor wcześniej szukał alternatywnych opcji, bowiem nie odpowiadało mu przekazanie dwóch miejsc w radzie nadzorczej decydentom z Berlina, którzy na umowie ratunkowej zyskają również 20 proc. udziałów.

Nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy zostało zaplanowane na czwartek. Do głosowania zarejestrowało się tylko 38 proc. udziałowców. Niemniej wsparcie Thiele to wielka ulga dla rządu kanclerz Angeli Merkel, która nie mogła dopuścić do upadłości narodowego przewoźnika powietrznego Niemiec, a to wydawało się realnym zagrożeniem po wcześniejszych sprzeciwach głównego inwestora oraz przedłużających się negocjacjach ze związkami zawodowymi pilotów, personelu pokładowego oraz pracowników usług.

Narodowy przewoźnik powietrzny Niemiec mocno ucierpiał w wyniku przedłużającego się załamania podróży z powodu kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 i był zmuszony do szukania pomocy ze strony państwa. Komisja Europejska zatwierdziła już rządowy pakiet ratunkowy dla linii lotniczej w wysokości 9 mld euro. Teraz wszystko pozostaje w rękach uprawnionych do głosowania podczas nadzwyczajnego zgromadzenia akcjonariuszy. Jeśli misja ratunkowa nie uzyska poparcia 2/3 udziałowców, wówczas Lufthansa złoży wniosek o ochronę przed wierzycielami na mocy niemieckiego prawa upadłościowego.

W interesie przewoźnika jest również szybka restrukturyzacja. Zagrożonych jest w tym momencie 22 tys. miejsc pracy, a negocjacje zw związkami zawodowymi nie są łatwe i wymagają jeszcze czasu do osiągnięcia kompromisu. Jak na razie wypracowano porozumienie jedynie z przedstawicielami personelu pokładowego, pozwalające zaoszczędzić ponad 500 mln euro. Na jego mocy podjęto kroki w celu powstrzymania wzrostu płac, ograniczenia godzin prac oraz składek emerytalnych.

Obecnie w powietrzu jest 160 z 760 samolotów Lufthansy, która zatrudnia w sumie 138 tys. osób i jest macierzystą spółką dla Eurowings, Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz SWISS. Według prognoz w przyszłym roku pozostać uziemionych może nawet 300 maszyn. Za około trzy lata po zapowiadanych redukcjach, flota liczyć będzie 100 samolotów mniej niż w 2019 roku. Każda „uziemiona godzina” to obecnie strata około miliona euro. Tylko w pierwszym kwartale roku firma odnotowała stratę niemal dwa mld euro, głównie poprzez redukcję połączeń dalekiego zasięgu. W drugim kwartale strata ta będzie nieporównywalnie większa. Redukcja floty oznacza mniej pracy nie tylko dla personelu samej linii lotniczej, ale też mniej pracy w warsztatach, cateringu i innych spółkach i firmach zależnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa: Loty z Polski podrożały o 30 proc.

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Loty z Polski podrożały o 30 proc.

Mateusz Kieruzal 27 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa: Nowe dalekie trasy i podwojenie liczby lotów A380

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa: Loty z Polski podrożały o 30 proc.

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Loty z Polski podrożały o 30 proc.

Mateusz Kieruzal 27 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa: Nowe dalekie trasy i podwojenie liczby lotów A380

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5