Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-04-17 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)
Fot. GECAS/IAI
GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)
GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)
GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)
GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)
GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)
GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF (Zdjęcia)
GE Capital Aviation Services (GECAS) oraz Israel Aerospace Industries (IAI) są na półmetku planowania programu rozwoju uzupełniającego certyfikatu typu (Supplemental Type Certificate - STC) dla samolotu B777-300ERSF. Po planowaniu i projektach czas na modyfikacje pierwszej maszyny B777 zwanej Big Twin (duży dwusilnikowy samolot).
To kluczowy krok milowy dla maszyny Big Twin, inwestycji GECAS oraz IAI dotyczącej programu konwersji samolotu pasażerskiego B777-300ER napędzanego silnikami GE90 na frachtowiec, ponieważ wykracza on już poza samo planowanie i przechodzi do fazy fizycznej modyfikacji samolotu.

- Rozpoczęliśmy realizację projektu dedykowanego frachtowca opracowanego przez zespół IAI i GECAS Cargo. Już niedługo wystartuje pierwsza przebudowa na podstawie licencji udzielonej przez Boeinga - powiedział Rich Greener, starszy wiceprezes i menedżer GECAS Cargo.

Po długich przygotowaniach i planowaniu, program rozwoju certyfikatu typu (STC) zakończył już krytyczny przegląd projektu (CDR), a następnie tzw. zamrożenie projektu 777-300ERSF. Prototyp B777-300ER (MSN 32789), który wcześniej latał dla linii Emirates, został dostarczony przez GECAS do zakładów IAI w Tel Awiwie w czerwcu ubiegłego roku, czyli pół roku przed planowanym terminem. Od momentu dostawy przeprowadzono testy naziemne i lotnicze, podczas których prototyp samolotu latał pomiędzy Tel Awiwem a Stanami Zjednoczonymi. Obecnie samolot powrócił do Tel Awiwu, aby rozpocząć ostatnią fazę przygotowań do przebudowy.

- Big Twin ma zostać oficjalnie wprowadzony na linie montażu 777-300ER P2F IAI w Tel Awiwie. Przebudowa prototypu rozpocznie się pod koniec czerwca 2021 r. To dla nas ekscytujący kamień milowy w programie frachtowca Big Twin - powiedział Yosef Melamed, wiceprezes IAI i dyrektor generalny Aviation Group.

Nowy program konwersji samolotu pasażerskiego na towarowy (passenger to freighter - P2F) wymaga znacznego planowania i przygotowań, zanim modyfikacje - takie jak dodanie drzwi ładunkowych na głównym pokładzie, poszycie frachtowca, zaślepki okienne, zmodyfikowany przedział załogi, wzmocniony kadłub, całkowicie nowa konstrukcja podłogi podtrzymująca duże wagi, sztywna bariera ładunkowa 9G oraz zasilany system załadunku ładunku - mogą się rozpocząć. Ponadto uzyskanie wspomnianego certyfikatu STC wymaga spełnienia rygorystycznych wymagań organów regulacyjnych lotnictwa cywilnego.

Jak ogłoszono w październiku 2020 r., pierwszym użytkownikiem (launch customer) Big Twin będzie linia Kalitta Air, która od 20 lat świadczy usługi czarteru frachtowców na rynku lotniczym. Jej flota składa się obecnie z 37 boeingów: 24 B747-400BCF/BSF, dziewięciu B767-300ERF oraz czterech B777F. Obecnie linia oczekuje na dostawę czterech B777: jednego B777F oraz trzech B777-300ERSF.

GE Capital Aviation Services (GECAS) przewiduje zapotrzebowanie na B777-300ERSF na około 150-175 samolotów do 2030 r., a konwersja trwająca od czterech do pięciu miesięcy będzie kosztować około 35 mln dolarów amerykańskich. Przebudowany samolot ma maksymalną ładowność 101,6 ton (224 tys. funtów) oraz zasięg 8300 km (4500 mil morskich). Jego pojemność ładunkowa wynosi 819 m3, czyli o 164 m³ więcej niż w 777F (+ 25 proc.). Może pomieścić 47 standardowych palet o wymiarach 96 x 125 (P6P), czyli o 10 więcej niż B777F i o osiem więcej niż 747-400F. Z zatkanymi oknami, wyłączonymi drzwiami dla pasażerów, wzmocnionym kadłubem i podłogą oraz zainstalowanymi drzwiami ładunkowymi na głównym pokładzie, B777-300ERSF objętościowo ma o 15 proc. więcej miejsca niż 747-400BCF.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Biznes i przemysł

GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Avgeek 16 sierpnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Avgeek 20 kwietnia 2020

GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Biznes i przemysł

GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Piotr Bożyk 17 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5